Jaguar se rozhodl vytvořit nejkrásnější elektromobil - z modelu E-Type

Oddělení Jaguar a Land Rover při příležitosti Tech Festu v Londýně elektrifikovalo roadster Jaguar E-Type z roku 1968.

Jaguar E-Type Zero se jmenuje koncept elektromobilu, který společnost Jaguar Land Rover představuje tento víkend na Tech Festu v Londýně.

Pozoruhodné je, že díky elektrickému pohonu je nyní tento E-Type rychlejší než v původní verzi se spalovacím motorem. Nyní zrychluje z nuly na stokilometrovou hranici během 5,5 sekundy.

Test Jaguar F-Pace 20d AWD: Povedený vstup mezi SUV

Test Jaguar F-Pace 20d AWD: Povedený vstup mezi SUV

Jiný není jen motor, například světlomety jsou LED. Elektromotor je umístěn ve stejném prostoru jako šestiválec XK v původním E-Type. Lithium-iontová baterie má pak stejné rozměry a hmotnost. Elektromotor a redukční převodovka leží těsně za baterií, tedy na stejném místě jako převodovka klasického vozu E-Type. Výkon motoru činní 220 kW.

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Změny se odehrály nejen v útrobách. Například na palubní desce je teď displej multimediálního systému a vedle klasické chromované páky parkovací brzdy je na středové konzole otočný volič jízdních režimů známý ze současných modelů značky. 

Dojezd elektrického E-Tpe je 270 kilometrů. Kapacita baterie činí 40 kWh a dobít ji lze z domácí zásuvky již během šesti až sedmi hodin.

Na galerii detailů se podívejte níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků