Jaguar se rozhodl vytvořit nejkrásnější elektromobil - z modelu E-Type

Oddělení Jaguar a Land Rover při příležitosti Tech Festu v Londýně elektrifikovalo roadster Jaguar E-Type z roku 1968.

Jaguar E-Type Zero se jmenuje koncept elektromobilu, který společnost Jaguar Land Rover představuje tento víkend na Tech Festu v Londýně.

Pozoruhodné je, že díky elektrickému pohonu je nyní tento E-Type rychlejší než v původní verzi se spalovacím motorem. Nyní zrychluje z nuly na stokilometrovou hranici během 5,5 sekundy.

Test Jaguar F-Pace 20d AWD: Povedený vstup mezi SUV

Test Jaguar F-Pace 20d AWD: Povedený vstup mezi SUV

Jiný není jen motor, například světlomety jsou LED. Elektromotor je umístěn ve stejném prostoru jako šestiválec XK v původním E-Type. Lithium-iontová baterie má pak stejné rozměry a hmotnost. Elektromotor a redukční převodovka leží těsně za baterií, tedy na stejném místě jako převodovka klasického vozu E-Type. Výkon motoru činní 220 kW.

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Změny se odehrály nejen v útrobách. Například na palubní desce je teď displej multimediálního systému a vedle klasické chromované páky parkovací brzdy je na středové konzole otočný volič jízdních režimů známý ze současných modelů značky. 

Dojezd elektrického E-Tpe je 270 kilometrů. Kapacita baterie činí 40 kWh a dobít ji lze z domácí zásuvky již během šesti až sedmi hodin.

Na galerii detailů se podívejte níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků