Jaguar se moc neprodává, a tak sníží výrobu

9 komentářů

Ron.Jeremy
2. prosince • 9:08

Managoři si (díky mozkům nedokrveným používáním kravaty) neuvědomili, že Jag nebyl masovka, ale exkluzivní značka. Tím, že "vyšel zákazníkům vstříc" (rozuměno tupé mase s většinovým [ne]vkusem), IMO ztratil zákazníky, které lákala právě ona exkluzivita. Kdo by si koupil jako exkluzivní vozidlo něco, co se vyrábí snad i ve verzi pickup?

Dusan
2. prosince • 11:08

Jaguar se dostal do pasti ciste luxusnich znacek jako vsichni ostatni. Problem je v tom, ze jak narostly v Evrope naklady na pracovni sily, technologicke naroky na vozidla a jejich slozitost, tak se prestala rentovat vyroba vysoce kvalitnich aut v malych poctech. Ty obrovske naklady totiz par kusu nezaplati, ovsem luxusni auta nemuzete delat ve velkych poctech. Proto vsichni vyrobci luxusnich vozu bud skoncili, nebo se sloucili s nejakym koncernem od ktereho mohou prebirat vetsi cast technologii (zaplacenych na levnejsich vozech). Ovsem s tim jak musi snizovat naklady zaroven klesa jejich kvalita coz je u luxusniho vozu vada dosti podstatna. Nejsem si jist, ze z tehle pasti je nejake vychodisko. Bentley to zkousi tim, ze jako jediny zbyvajici vyrobce klasickych luxusnich limuzin doufa ze dokaze prezit na sice nevynosnem trhu, ale bez konkurence + si privydelava vcelku uspesnym levnejsim sportakem. Rolls Royce radeji zahodil svoji historii a zameruje svoji vyrobu na novozbohatliky lidi bez vkusu ale zato s neomezenymi prostredky. Uvidime jestli se alespon nekomu podari prezit.

Skyline
2. prosince • 13:19

Vice-mene souhlasim, ale nemyslim, ze by snizovani nakladu musela doprovazet snizujici se kvalita. V tom to rozhodne neni. Klicem je produktivita a efektivita a ta je z mnoha duvodu v Evrope tristni. Jaguaru - podle me - dost uskodilo prave to odvraceni se od tradicnich hodnot a pokus o soutez s ostatnimi. Jenze sdileni ruznych casti s Fordem odradilo tradicni zakazniky (a odradilo by i me, pro me Jaguar uz skoncil) a tech novych se nepodarilo ziskat tolik, aby se to (zatim) vyplatilo. Tady vidim jako hlavni duvod to, ze si Jaguar zachoval prilis mnoho rysu, ktere z nej delaji auto pro jinou cilovou skupinu, nez kterou by rad oslovil. Proste zakaznik nudneho Audi si pro Jaguar nepujde a tradicni zakaznik Jaguaru zase nema duvod kupovat si coudici Mondeo. Vedeni se muze stokrat zaklinat, ze Jaguar je exkluzivni, ale ja vnimam X-Type s ctyrvalcovym dieselem jako lacinou karikaturu na kdysi slavnou znacku.
 
Rad bych jeste rekl, ze v pripade Jaguaru v zadnem pripade nezacalo snizovani kvality tim, ze ho koupil Ford. Jaguar byl ke konci 80. let vyhlasen svou neschopnosti vyrobit kvalitni auto a Ford ho zachranil od jisteho krachu. Bohuzel, ozdravne procedury zahrnovaly prilis mnoho "fordovateni" a navic - kvalita samotneho Fordu neni zadna vyhra. 
 
Aby toho nebylo malo, Ford sam je v pekne kasi (pripadnejsi by mozna bylo rict "v rejzi") a vyroba Jaguaru evidentne neni ziskova, takze by me nijak neprekvapilo, kdyby ho proste zavrel. Slavna znacka by tak zustala na hodinkach a parfemech, coz je sice smutne, ale zase lepsi, nez jak dopadl Rover. 

koffr
2. prosince • 12:57

souhlasim

Skyline
1. prosince • 10:48

Podobne jako u Peugeotu, kde byly nizke prodeje vitane, bavim se i tady - jestli je snizeni vyroby nutnym krokem k oziveni automobilky, pak asi delaji Japonci neco hodne spatne a maji se od genialnich strategu z Jaguaru co ucit.
 
Nicmene bych si dovolil poopravit tvrzeni, ze hlavnim duvodem, ktery tahne americke koncerny do ztraty, je konkurence. Copak Toyota nebo Honda teto konkurenci vystaveny nejsou? Takze duvodem neni to, ze je ohromna konkurence (coz jiste je), ale predevsim neschopnost Fordu a GM v teto konkurenci obstat.

jiros
1. prosince • 14:10

Přesně tak. Japonci byli dříve GM, Fordu a Chrysleru pouze pro smích a nebrali je vážně. Když je začli brát vážně, už bylo pozdě. Chrysler zachránil "Dieter", tak že docela jede. GM a Ford si svou aroganci budou muset sežrat..
to autor: chtělo by to trochu doplnit znalosti z ekonomie (netýká se pouze tohoto článku) 

wolff
1. prosince • 12:36

lidoop
1. prosince • 9:12

No jaguar nikdy nebyla masovka takze nizka vyroba je tam spis tradici. Ale doufam, ze na nulu /po vzoru Roveru/ neklesne.

wolff
1. prosince • 0:59

Doporučujeme

Články odjinud