Jaguar se moc neprodává, a tak sníží výrobu

Dceřiná společnost amerického Fordu, automobilka Jaguar, má podobně jako celý koncern nemalé problémy. Přestože se snaží vycházet zákazníkům vstříc a klesla až tak, že dnes nabízí naftové motory ve svých modelech, o její vozy není velký zájem. I přes nynější malou výrobu, která činí pouhých 120 000 vozů, dojde k jejímu dalšímu snížení. Počet vyrobených vozů má tak dále klesnout o zhruba 7%. Dle vyjádření vedení společnosti je to pouze nevyhnutelný krok k oživení této automobilky. Jedním ze zvažovaných kroku je také prodej továrny v Browns Lane, o kterou projevilo zájem několik investorů.

Americký Ford vykázal za tři čtvrtletí ztrátu před zdaněním 1,4 mld. USD a ani evropské pobočky na tom nejsou nejlépe. Hlavním důvodem, který táhne hospodaření Fordu, ale i General Motors do záporných čísel, je ohromná konkurence na trzích.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků