Jaguar se chystá na rekord Nürburgringu se speciální verzí modelu XE

Jaguar má zamířeno na cíl sestřelit vládce Nürburgringu v kategorii čtyřdveřových sedanů, tedy Alfu Romeo Giulia Quadrifoglio. Na tento počin se chystá s modelem XE SV Project 8.

Poté, co ovládla Alfa Romeo Giulia slavné "Zelené peklo" v čase 7 minut a 32 sekund, se v Jaguaru rozhodli, že to tak nenechají. Sebrali ze země hozenou rukavici a přišli s modelem XE SV Project 8, který má dosavadního krále, tedy spíše královnu Giulii, sesadit z trůnu.

Jaguar Land Rover hodlá vyrábět více modelů s označením SVX

Jaguar Land Rover hodlá vyrábět více modelů s označením SVX

Dosáhnout toho chce díky speciální verzi normálního modelu XE, kterému však kromě dveří a střechy nezůstalo vlastně nic. Vše je nové. Podvozek, karoserie, cena, která se má pohybovat okolo čtyř milionů korun, a samozřejmě také počet vyrobených kusů. Ten bude omezen na tři stovky.

Pod kapotou má Jaguar pětilitrový osmiválec s výkonem 592 koňských sil, který je posílán přes ZF osmistupňový automat na všechna čtyři kola. Zrychlovat by měl na 100 km/h za 3,3 sekundy, což je na sedan strašně nízké číslo. Uvidíme tedy, jak se vypořádá ostrý Jag se soupeři jako BMW M3 či již zmiňovaná Alfa Romeo Giulia Quadrifglio.

FOTO:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků