Jaguar S-Type, nová generace možná s novým jménem

Britská automobilka Jaguar zvažuje, že nástupce dnešní generace modelu S-Type přejmenuje. Spekuluje se nad názvem XF, který by lépe zapadal do dnešní palety názvů - X-Type, XJ, XK, XKR... Tímto krokem by automobilka dala více najevo, ke které značce vůz patří, ovšem pro zákazníky by mohlo být příliš mnoho "iks" na obtíž v orientaci. Navíc sesterské Volvo také používá své "X" v názvech SUV XC90 a XC70.

Ať to již u Jaguaru dopadne s názvem jakkoli, je jasné, že nová generace má být poslední zkouškou, zda je automobilka schopna na trhu přežít. Hlavním úkolem bylo odlišit tyto vozy od mateřského Fordu, se kterým Jaguar sdílí až mnoho stejných prvků.

Pro zákazníky není moc příjemné zakoupit si Jaguar s motory, částmi interiéru a dalšími prvky, které lze najít u Fordu Mondeo. Navíc nová generace má být výrobně daleko levnější, což se mj. podaří i snížením počtu hliníkových části.

Nová generace přijde na trh na jaře roku 2008 a jak bude vůz vypadat není stále jasné. Spekuluje se o tradičním sedanu i módním sedanu s tvary coupé. Přední část vozu by měla každopádně vycházet z konceptu R-D6, což je velký pětidveřový hatchback. Ovšem zadní část by měla více kopírovat tvary dnešní generace modelu XK.

Jak celý mix dopadne není opět známo, ale co zůstane zachováno je nabídka motorů. Šestiválcová nafta a třílitrové benzínové šestiválce budou pouze mírně inovovány. Vrcholem i nadále zůstane osmiválec 4,2, který ve vrcholné verzi R s kompresorem bude dosahovat výkonu přes 420 Koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar R-D6 koncept


TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků