Jaguar S-Type 4.0 V8

Když William Lyons v roce 1922 zakládal firmu Swallow Sidecars netušil, že za necelé čtvrtstoletí bude nutné změnit název. Za druhé světové války byla firemní zkratka (SS) více než nevhodná. Z tohoto důvodu byla firma přejmenována na Jaguar. Dnes se zaměříme na nejnovější modelovou řadu S-Type.
Jaguar S-Type 4.0 V8
Jaguar S-Type byl veřejnosti představen v roce 1998. Pamětníkům jistě neunikne podobnost s Jaguarem Mk. II. S-Type je automobil vyšší střední třídy. Snaží se tedy prosadit v segmentu tradičně obsazovaném Mercedesy třídy E, BMW řady 5 nebo Audi A6 a samozřejmě celou řadou dalších automobilů.

Karoserie S-Typu je přímo lákadlem pro oči. Nenajdete na ní ani jednu ostrou hranu, je tvořena samými oblinami. Už první pohled na Jaguar S-Type prozradí, že cílem designérů byla zcela určitě elegance. Na druhé straně je však také jasné, že Vás v S-Typu nikdo nepřehlédne.

Interiér je také po stylistické stránce velmi dobře zpracován. Platí o něm to samé co o karoserii. Velká elegance a poměrně dobré vybavení, které zahrnuje kvalitní kožené čalounění interiéru, airbagy, zásobník CD disků, automatickou klimatizaci a navigační systém. Dobrý dojem z interiéru trošku kazí jeho malá prostornost ve srovnání s konkurenčními modely. Nijak zvlášť prostorný není ani zavazadlový prostor.

Jaguar S-Type je možné objednat s 3.0 litrovým šestiválcovým motorem nebo s 4.0 litrovým osmiválcovým provedením. Tím bylo vybaveno zde popisované provedení. Osmiválec má hliníkový blok i hlavu, aby se snížila jeho hmotnost a S-Typu uděluje svým výkonem 203 Kw velmi slušnou dynamiku. S-Type zrychluje z 0 na 100 km za 7,1 vteřiny a dokáže uhánět až 242 km/h.

Jízdní vlastnosti S-Typu jsou na tak vysoké úrovni, že se na první pohled zdá ESP, které je součástí příplatkové výbavy jako zbytečnost. Výborný podvozek vhodně doplňují výborné brzdy, které vždy dokáží S-Type bezpečně zastavit. S-Type lze vybavit i podvozkem systému CATS (Computer Adaptive Technology Suspension), který pak podle aktuální jízdní situace určuje nastavení podvozku.

Jaguara si nekupujte pokud velmi často cestujete s třemi spolujezdci a odpovídajícím počtem zavazadel. Musíte si ho však koupit pokud hledáte výjimečný vůz vyšší střední třídy s výbornými jízdními vlastnostmi. Jaguar S-Type 4.0 V8 stojí v základním provedení 2 095 000,- Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 276 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků