Jaguar S-Type 4.0 V8

Když William Lyons v roce 1922 zakládal firmu Swallow Sidecars netušil, že za necelé čtvrtstoletí bude nutné změnit název. Za druhé světové války byla firemní zkratka (SS) více než nevhodná. Z tohoto důvodu byla firma přejmenována na Jaguar. Dnes se zaměříme na nejnovější modelovou řadu S-Type.
Jaguar S-Type 4.0 V8
Jaguar S-Type byl veřejnosti představen v roce 1998. Pamětníkům jistě neunikne podobnost s Jaguarem Mk. II. S-Type je automobil vyšší střední třídy. Snaží se tedy prosadit v segmentu tradičně obsazovaném Mercedesy třídy E, BMW řady 5 nebo Audi A6 a samozřejmě celou řadou dalších automobilů.

Karoserie S-Typu je přímo lákadlem pro oči. Nenajdete na ní ani jednu ostrou hranu, je tvořena samými oblinami. Už první pohled na Jaguar S-Type prozradí, že cílem designérů byla zcela určitě elegance. Na druhé straně je však také jasné, že Vás v S-Typu nikdo nepřehlédne.

Interiér je také po stylistické stránce velmi dobře zpracován. Platí o něm to samé co o karoserii. Velká elegance a poměrně dobré vybavení, které zahrnuje kvalitní kožené čalounění interiéru, airbagy, zásobník CD disků, automatickou klimatizaci a navigační systém. Dobrý dojem z interiéru trošku kazí jeho malá prostornost ve srovnání s konkurenčními modely. Nijak zvlášť prostorný není ani zavazadlový prostor.

Jaguar S-Type je možné objednat s 3.0 litrovým šestiválcovým motorem nebo s 4.0 litrovým osmiválcovým provedením. Tím bylo vybaveno zde popisované provedení. Osmiválec má hliníkový blok i hlavu, aby se snížila jeho hmotnost a S-Typu uděluje svým výkonem 203 Kw velmi slušnou dynamiku. S-Type zrychluje z 0 na 100 km za 7,1 vteřiny a dokáže uhánět až 242 km/h.

Jízdní vlastnosti S-Typu jsou na tak vysoké úrovni, že se na první pohled zdá ESP, které je součástí příplatkové výbavy jako zbytečnost. Výborný podvozek vhodně doplňují výborné brzdy, které vždy dokáží S-Type bezpečně zastavit. S-Type lze vybavit i podvozkem systému CATS (Computer Adaptive Technology Suspension), který pak podle aktuální jízdní situace určuje nastavení podvozku.

Jaguara si nekupujte pokud velmi často cestujete s třemi spolujezdci a odpovídajícím počtem zavazadel. Musíte si ho však koupit pokud hledáte výjimečný vůz vyšší střední třídy s výbornými jízdními vlastnostmi. Jaguar S-Type 4.0 V8 stojí v základním provedení 2 095 000,- Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků