Jaguar S-Type 4.0 V8

Když William Lyons v roce 1922 zakládal firmu Swallow Sidecars netušil, že za necelé čtvrtstoletí bude nutné změnit název. Za druhé světové války byla firemní zkratka (SS) více než nevhodná. Z tohoto důvodu byla firma přejmenována na Jaguar. Dnes se zaměříme na nejnovější modelovou řadu S-Type.
Jaguar S-Type 4.0 V8
Jaguar S-Type byl veřejnosti představen v roce 1998. Pamětníkům jistě neunikne podobnost s Jaguarem Mk. II. S-Type je automobil vyšší střední třídy. Snaží se tedy prosadit v segmentu tradičně obsazovaném Mercedesy třídy E, BMW řady 5 nebo Audi A6 a samozřejmě celou řadou dalších automobilů.

Karoserie S-Typu je přímo lákadlem pro oči. Nenajdete na ní ani jednu ostrou hranu, je tvořena samými oblinami. Už první pohled na Jaguar S-Type prozradí, že cílem designérů byla zcela určitě elegance. Na druhé straně je však také jasné, že Vás v S-Typu nikdo nepřehlédne.

Interiér je také po stylistické stránce velmi dobře zpracován. Platí o něm to samé co o karoserii. Velká elegance a poměrně dobré vybavení, které zahrnuje kvalitní kožené čalounění interiéru, airbagy, zásobník CD disků, automatickou klimatizaci a navigační systém. Dobrý dojem z interiéru trošku kazí jeho malá prostornost ve srovnání s konkurenčními modely. Nijak zvlášť prostorný není ani zavazadlový prostor.

Jaguar S-Type je možné objednat s 3.0 litrovým šestiválcovým motorem nebo s 4.0 litrovým osmiválcovým provedením. Tím bylo vybaveno zde popisované provedení. Osmiválec má hliníkový blok i hlavu, aby se snížila jeho hmotnost a S-Typu uděluje svým výkonem 203 Kw velmi slušnou dynamiku. S-Type zrychluje z 0 na 100 km za 7,1 vteřiny a dokáže uhánět až 242 km/h.

Jízdní vlastnosti S-Typu jsou na tak vysoké úrovni, že se na první pohled zdá ESP, které je součástí příplatkové výbavy jako zbytečnost. Výborný podvozek vhodně doplňují výborné brzdy, které vždy dokáží S-Type bezpečně zastavit. S-Type lze vybavit i podvozkem systému CATS (Computer Adaptive Technology Suspension), který pak podle aktuální jízdní situace určuje nastavení podvozku.

Jaguara si nekupujte pokud velmi často cestujete s třemi spolujezdci a odpovídajícím počtem zavazadel. Musíte si ho však koupit pokud hledáte výjimečný vůz vyšší střední třídy s výbornými jízdními vlastnostmi. Jaguar S-Type 4.0 V8 stojí v základním provedení 2 095 000,- Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků