Jaguar prý postaví XE SVR. Proti BMW M3 půjde s osmiválcem

Jaguar údajně testuje vrcholnou variantu svého sedanu střední třídy. Na mušce má celou řadu sportovních sedanů.
Jaguar prý postaví XE SVR. Proti BMW M3 půjde s osmiválcem

Divize automobilky Jaguar Land Rover - Special Vehicle Operations, která má na svědomí speciality jako F-Type Project 7 či "naštvaný" Range Rover Sport SVR, aktuálně testuje sportovní variantu modelu XE. S informací přišel britský web autoexpress.co.uk.

Klepněte pro větší obrázek

Ostrý sedan by měl pohánět plnotučný pětilitrový osmiválec přeplňovaný kompresorem. Z něj umí v různých interpretacích Britové vytáhnout i více než 600 koňských sil. Na hlavní rivaly v podobě BMW M3 s výkonem 425 koní či Mercedesu-AMG C63 (469 koní) tedy mají v Coventry slušně nabito. Právě proti těmto konkurentům podle zmíněného zdroje nyní inženýři SVO porovnávají testovací jaguary na tratích na severu Španělska.

Modely SVR, včetně kupé F-Type disponují pohon všech čtyř kol, což by mohlo následovat i XE. Jestli to v porovnání s konkurenty lze brát jako výhodu, či naopak, nechť každý posoudí sám...

Toto je nejdražší Jaguar E-Type. Proč se prodal za 185 milionů korun?

Toto je nejdražší Jaguar E-Type. Proč se prodal za 185 milionů korun?

Dosud nejvýkonnější verzí modelu XE je model S. Jeho 380 koní, které produkuje taktéž kompresorem přeplňovaný šestiválec do V o objemu tří litrů, však na vrcholné konkurenty nestačí. SVR by mělo dostat odvážněji tvarovanou karoserii a doplňky. Jak si jej představil grafik X-Tomi, se můžete podívat na přiložených ilustracích.

Jak si designér Jaguaru nakonfiguroval svůj F-Pace? Celkem fádně...

Jak si designér Jaguaru nakonfiguroval svůj F-Pace? Celkem fádně...

Více informací o vrcholné variantě sportovního sedanu zatím nemáme. Netrpělivě však budeme vyhlížet podzimní autosalon ve Frankfurtu. Vzhledem k pokročilým fázím testování se premiéra takového vozu zdá být pravděpodobná právě na německé půdě.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků