Kapitoly článku:
Základní parametry motoru Jaguaru Project 7 dávají tušit, že to opravdu nebude pomalé auto a realita tomu přesně odpovídá. Britský superostrý roadster ale vyloženě nehraje na co nejlepší čísla, jeho cílem je zatlačit vás se vší parádou do sedačky a brutální silou vystřelit k hranici 300 km/h. Pravda, testovali jsme už i rychlejší automobily, ale Project 7 vám celkem bez problémů vnutí pocit, že je zkrátka nejrychlejší ze všech.
Výsledná akcelerace z nuly na 100 km/h má při průměru dvou nejlepších pokusů hodnotu 4,13 s, což je zhruba o 0,2 s horší čas, než co slibuje automobilka. Ovšem i v tomto případě jsme zkoušeli akceleraci při obsazení dvou dobře rostlých osob a s kufrem naloženým až po okraj. Svou roli určitě sehrála také absence na suchu lépe fungujících pneumatik Continental, respektive přítomnost zcela nových plášťů Pirelli.
Výsledné hodnoty zrychlení najdete níže v tabulce:
Jaguar Project 7: Zrychlení |
0-50 km/h (s) |
1,88 |
0-100 km/h (s) |
4,13 |
0-130 km/h (s) |
6,14 |
0-150 km/h (s) |
7,64 |
0-170 km/h (s) |
9,58 |
0-200 km/h (s) |
13,11 |
|
|
30-50 km/h (s) |
0,70 |
50-70 km/h (s) |
0,79 |
80-120 km/h (s) |
2,34 |
130-150 km/h (s) |
1,50 |
130-200 km/h (s) |
6,97 |
Kde se zhruba pohybuje po stránce dynamiky Jaguar Project 7, to ukazuje další tabulka. Samozřejmě se tento model zařadil mezi vůbec nejrychlejší automobily, které jsme kdy měřili. Sprint na 100 km/h by sice s Mercedesem-AMG GT S prohrál a těsně by mu asi ujelo i modernizované Porsche 911 S, ale pořád jde o hodně rychlý stroj.
Jaguar Project 7 vs. Mercedes-AMG GT S vs Porsche 911 S: akcelerace z místa (naměřené údaje) |
|
Jaguar Project 7 |
Mercedes-AMG GT S |
Porsche 911 S |
0-50 km/h (s) |
1,88 |
1,93 |
1,55 |
0-100 km/h (s) |
4,13 |
3,93 |
4,11 |
0-200 km/h (s) |
13,11 |
11,67 |
13,86 |
Akcelerace z nuly na 100 km/h: Project 7 (červená křivka) patří mezi to vůbec nejrychlejší, co jsme kdy měřili. S Mercedesem AMG GT S by ale sprint prohrál. Zelená křivka patří Porsche 911 S po faceliftu. Světle modrá je pro zpestření BMW X5 M
Pro zajímavost přidáváme ještě video ukazující dynamiku v praxi německé dálnice. Není to konstantní zrychlení (kvůli okolnímu provozu), ale poloprázdná dálnice nakonec dovolila akceleraci až tam, kam to šlo. Project 7 se rozjel na tachometrových 295 km/h, což bylo podle GPS 288 km/h.
Project 7 je ale zajímavý i po stránce brzdění. Inženýři z SVO nasadili karbon-keramické kotouče o velikosti 398 mm vpředu a 380 mm vzadu. Nutno podotknout, že si budete delší dobu zvykat na jejich nástup, protože jsou velmi ostré. Především při běžném popojíždění se často setkáte se situací, kdy jen o trochu více pohladíte pedál brzdy a už vás auto zavěsí do pásů.
Výsledné hodnoty měření najdete opět níže v tabulce:
Jaguar Project 7: Brzdy |
50-0 km/h (s) |
1,40 |
50-0 km/h (m) |
9,55 |
100-0 km/h (s) |
2,75 |
100-0 km/h (m) |
37,88 |
130-0 km/h (s) |
3,58 |
130-0 km/h (m) |
64,49 |
150-0 km/h (s) |
4,13 |
150-0 km/h (m) |
85,72 |
V porovnání s konkurenty ale nakonec Project 7 přece jen trochu zaostal, když ze 150 km/h zastavil na dráze dlouhé 85,72 m. Mercedes-AMG GT S i Porsche 911 4 GTS mají v tabulka naměřených údajů zapsané číslo zhruba o 12 m menší.
Mercedes-Benz AMG GT S (modrá křivka) nabídl navzdory vyšší hmotnosti ostřejší brzdění. Project 7 (červená křivka) se pohyboval tam, kde lehčí Porsche 911 S (zelená) na zimních pneumatikách
Jak už jsme ale zmínili, Project 7 není vyloženě o číslech, ale hlavně o zážitku z jízdy. Přestože třeba takové Porsche 911 S po modernizaci opatřené turbem umí být i rychlejší, tenhle limitovaný F-Type je rozhodně emotivnější. A rozhodně je přirozenější než AMG GT S.
K Jaguaru Project 7 se brzy vrátíme ještě jednou samostatným článkem.