Jaguar Project 7: Změřili jsme dynamiku britské bestie (+videa)

Dostala se nám unikátní možnost usednout za volant Jaguaru Project 7. Za volant auta, kterého bylo vyrobeno pouze 250 kusů, které má fantastický podvozek a motor o výkonu 575 koní. Jak je rychlý v reálu? A co dokážou jeho obrovské karbon-keramické brzdy? Výsledky měření a videa najdete v tomto článku.
Seznam kapitol
  1. Jaguar Project 7: Úvod
  2. Naměřená dynamika, brzdy

Některé nabídky se zkrátka nedají odmítnout, i kdyby měl zrovna přijít konec světa. Takže když mi zazvonil telefon s dotazem, jestli mohu za necelý týden odjet na čtyři dny mimo ČR, abych dovezl Jaguar Project 7 z Nürburgringu domů do Anglie, moc dlouho jsem neváhal.

Těšit se můžete na velký článek s obrovským množstvím fotek, než ale na něj přijde řada, podívejme se samostatně na dynamiku této britské bestie. Nevyužít možnosti, které dávají německé dálnice, by byl v tomto případě opravdu smrtelný hřích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jaguar Project 7 je krásné auto, které velmi vkusně míchá moderní design s retro-prvky. Vzniklo pouze 250 kusů, tohle je testovací prototyp

Jen pro pořádek, Jaguar Project 7 je specialita, se kterou britská automobilka prezentovala oddělení Special Vehicle Operations. Právě Project 7 je první automobil, který si zájemci mohli od SVO pořídit. Vůz má kompletně přepracovaný podvozek a v předstihu dostal motor, s jakým nedávno přišel F-Type SVR. Na rozdíl od něj ale Project 7 pracuje výhradně s pohonem zadní nápravy.

O patřičné emoce se zde stará pětilitrový přeplňovaný osmiválec s parametry 423 kW (575 k) a 680 Nm. Převodovka je osmistupňová automatická a auto stojí na dvacetipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 255/35 vpředu a 295/30 vzadu. Standardem jsou pláště Pirelli P Zero, což byl náš případ, na přání můžete, respektive jste mohli, získat pláště Continental ForceContact. Ty Jaguar na náš testovací automobil raději nedal, protože za deště příliš nefungují.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Součástí výbavy byly i karbon keramické kotouče a černá dvacetipalcová litá kola. Bílé polepy odkazující na speciály Jaguar z historie dostali zákazníci na přání. Ne každý Project 7 je má. Pětilitrový osmiválec s výkonem 575 koní teď používá také verze SVR

Oficiální dynamika? Zrychlení z nuly na 100 km/h má proběhnout za 3,9 s a nejvyšší rychlost je elektronicky omezená na 300 km/h. Samozřejmě je součástí úprav také lehce vyladěný výfuk (oproti standardnímu F-Type SVR se ale údajně moc neliší) a další detaily, které si podrobněji rozebereme později.

Níže si na prvním videu můžete poslechnout, jak to asi tak zní, když řidič Projectu 7 zatopí pod kotlem (určitě si přidejte hlasitost). Je to zážitek. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Jaguar Project 7: Úvod
  2. Naměřená dynamika, brzdy

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků