18
Fotogalerie

Jaguar Project 7: Změřili jsme dynamiku britské bestie (+videa)

Dostala se nám unikátní možnost usednout za volant Jaguaru Project 7. Za volant auta, kterého bylo vyrobeno pouze 250 kusů, které má fantastický podvozek a motor o výkonu 575 koní. Jak je rychlý v reálu? A co dokážou jeho obrovské karbon-keramické brzdy? Výsledky měření a videa najdete v tomto článku.

Kapitoly článku:


Některé nabídky se zkrátka nedají odmítnout, i kdyby měl zrovna přijít konec světa. Takže když mi zazvonil telefon s dotazem, jestli mohu za necelý týden odjet na čtyři dny mimo ČR, abych dovezl Jaguar Project 7 z Nürburgringu domů do Anglie, moc dlouho jsem neváhal.

Těšit se můžete na velký článek s obrovským množstvím fotek, než ale na něj přijde řada, podívejme se samostatně na dynamiku této britské bestie. Nevyužít možnosti, které dávají německé dálnice, by byl v tomto případě opravdu smrtelný hřích.

_DSC1207.jpg_DSC1209.jpg_DSC1346.jpg
Jaguar Project 7 je krásné auto, které velmi vkusně míchá moderní design s retro-prvky. Vzniklo pouze 250 kusů, tohle je testovací prototyp

Jen pro pořádek, Jaguar Project 7 je specialita, se kterou britská automobilka prezentovala oddělení Special Vehicle Operations. Právě Project 7 je první automobil, který si zájemci mohli od SVO pořídit. Vůz má kompletně přepracovaný podvozek a v předstihu dostal motor, s jakým nedávno přišel F-Type SVR. Na rozdíl od něj ale Project 7 pracuje výhradně s pohonem zadní nápravy.

O patřičné emoce se zde stará pětilitrový přeplňovaný osmiválec s parametry 423 kW (575 k) a 680 Nm. Převodovka je osmistupňová automatická a auto stojí na dvacetipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 255/35 vpředu a 295/30 vzadu. Standardem jsou pláště Pirelli P Zero, což byl náš případ, na přání můžete, respektive jste mohli, získat pláště Continental ForceContact. Ty Jaguar na náš testovací automobil raději nedal, protože za deště příliš nefungují.

_DSC1357.jpg_DSC1236.jpg_DSC1264.jpg_DSC1200.jpg_DSC1204.jpg_DSC1214.jpg
Součástí výbavy byly i karbon keramické kotouče a černá dvacetipalcová litá kola. Bílé polepy odkazující na speciály Jaguar z historie dostali zákazníci na přání. Ne každý Project 7 je má. Pětilitrový osmiválec s výkonem 575 koní teď používá také verze SVR

Oficiální dynamika? Zrychlení z nuly na 100 km/h má proběhnout za 3,9 s a nejvyšší rychlost je elektronicky omezená na 300 km/h. Samozřejmě je součástí úprav také lehce vyladěný výfuk (oproti standardnímu F-Type SVR se ale údajně moc neliší) a další detaily, které si podrobněji rozebereme později.

Níže si na prvním videu můžete poslechnout, jak to asi tak zní, když řidič Projectu 7 zatopí pod kotlem (určitě si přidejte hlasitost). Je to zážitek. 

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Doporučujeme

Články odjinud