Jaguar Project 7: Změřili jsme dynamiku britské bestie (+videa)

Dostala se nám unikátní možnost usednout za volant Jaguaru Project 7. Za volant auta, kterého bylo vyrobeno pouze 250 kusů, které má fantastický podvozek a motor o výkonu 575 koní. Jak je rychlý v reálu? A co dokážou jeho obrovské karbon-keramické brzdy? Výsledky měření a videa najdete v tomto článku.
Seznam kapitol
  1. Jaguar Project 7: Úvod
  2. Naměřená dynamika, brzdy

Některé nabídky se zkrátka nedají odmítnout, i kdyby měl zrovna přijít konec světa. Takže když mi zazvonil telefon s dotazem, jestli mohu za necelý týden odjet na čtyři dny mimo ČR, abych dovezl Jaguar Project 7 z Nürburgringu domů do Anglie, moc dlouho jsem neváhal.

Těšit se můžete na velký článek s obrovským množstvím fotek, než ale na něj přijde řada, podívejme se samostatně na dynamiku této britské bestie. Nevyužít možnosti, které dávají německé dálnice, by byl v tomto případě opravdu smrtelný hřích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jaguar Project 7 je krásné auto, které velmi vkusně míchá moderní design s retro-prvky. Vzniklo pouze 250 kusů, tohle je testovací prototyp

Jen pro pořádek, Jaguar Project 7 je specialita, se kterou britská automobilka prezentovala oddělení Special Vehicle Operations. Právě Project 7 je první automobil, který si zájemci mohli od SVO pořídit. Vůz má kompletně přepracovaný podvozek a v předstihu dostal motor, s jakým nedávno přišel F-Type SVR. Na rozdíl od něj ale Project 7 pracuje výhradně s pohonem zadní nápravy.

O patřičné emoce se zde stará pětilitrový přeplňovaný osmiválec s parametry 423 kW (575 k) a 680 Nm. Převodovka je osmistupňová automatická a auto stojí na dvacetipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 255/35 vpředu a 295/30 vzadu. Standardem jsou pláště Pirelli P Zero, což byl náš případ, na přání můžete, respektive jste mohli, získat pláště Continental ForceContact. Ty Jaguar na náš testovací automobil raději nedal, protože za deště příliš nefungují.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Součástí výbavy byly i karbon keramické kotouče a černá dvacetipalcová litá kola. Bílé polepy odkazující na speciály Jaguar z historie dostali zákazníci na přání. Ne každý Project 7 je má. Pětilitrový osmiválec s výkonem 575 koní teď používá také verze SVR

Oficiální dynamika? Zrychlení z nuly na 100 km/h má proběhnout za 3,9 s a nejvyšší rychlost je elektronicky omezená na 300 km/h. Samozřejmě je součástí úprav také lehce vyladěný výfuk (oproti standardnímu F-Type SVR se ale údajně moc neliší) a další detaily, které si podrobněji rozebereme později.

Níže si na prvním videu můžete poslechnout, jak to asi tak zní, když řidič Projectu 7 zatopí pod kotlem (určitě si přidejte hlasitost). Je to zážitek. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Jaguar Project 7: Úvod
  2. Naměřená dynamika, brzdy
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků