Jaguar připravuje řadové šestiválce a elektrické SUV E-Pace

Řadové šestiválce budou úspornější než současné šestiválce a také lehčí a samozřejmě výkonnější. ​Benzínová verze má nabídnout výkonové rozpětí od 300 do 500 koní.
Jaguar připravuje řadové šestiválce a elektrické SUV E-Pace

Mrzí vás, že BMW upouští od řadových šestiválců v běžných modelech? Počkejte si na novinky od Jaguaru. Britská automobilka pracuje na nové generaci řadových šestiválců, které mají vycházet z nových motorů řady Ingenium. Ty se představily pod kapotou sedanu Jaguar XE.

Jak informují stránky automobilemag.com, řadové šestiválce nahradí motory V6 do roku 2017. Budou úspornější než současné šestiválce a také lehčí a samozřejmě výkonnější. Prozatím je v plánu pouze varianta o objemu 3,0 l a to jak na benzín, tak na naftu.

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

​Benzínová verze má nabídnout výkonové rozpětí zhruba od 300 do 500 koní, motor samozřejmě dostane přeplňování. Naftové provedení počítá s rozsahem výkonu od 275 do 400 koní. Vedle modelů Jaguaru by se nové šestiválce měly dostat i do Land Roverů a Range Roverů.

Dalším projektem, na kterém se u Jaguaru pracuje, je elektrická verze SUV F-Pace, prozatím pracovně označovaná E-Pace. Bude to ale samostatný model, který projde zásadními aerodynamickými úpravami. Má to být konkurence pro připravované elektrické SUV Audi nebo pro Teslu Model X.

Jaguar už má ale spočítáno, že nové elektrické SUV vyráběné u Magny Steyr v Rakousku musí oslovit aspoň 20 000 zákazníků ročně, aby se vyplatilo.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 42 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků