Jaguar přijíždí se speciálním XE Reims Edition. Vzdává hold nejen slavnému okruhu

Jaguar přichází se speciální edicí modelu XE, která vzdává poctu legendě motorsportu a přináší zpět do nabídky nepřehlédnutelný a již dobře známý modrý odstín karoserie.

Zatímco u Land Roveru se rozhodli přivést na svět speciální edici Range Roveru Velar s kompletně začerněnou karoserií, u Jaguaru je situace o dost pestřejší. Speciální XE Reims Edition přitom odkazuje na úspěchy značky v motorsportu, přesněji na 12hodinovku na francouzském okruhu Reims-Geux a tamní vítězství závoďáku D-Type v roce 1954.

Všechno v černé. Range Rover Velar dostal speciální edici, které vznikne jen 500 kusů

Všechno v černé. Range Rover Velar dostal speciální edici, které vznikne jen 500 kusů

Stylové XE, kterého značka vyrobí jen 200 kusů, tak přivádí zpět do nabídky Jaguaru odstín francouzské závodní modré. Tato barva již byla v minulosti nabízena třeba na ostrých modelech XKR-S a XFR-S. Novinka XE Reims Edition přitom bude prvním kouskem v sérii „továrních speciálů Jaguaru“, které v limitovaných produkcích přinesou speciální detaily a prvky výbavy.

Tato edice XE tak dostává kromě zmíněného laku například i černou kontrastní střechu, černé kryty zrcátek a ve stejném motivu se nesou i prvky na masce vozu či standardní černá 19palcová litá kola. V základní výbavě nebudou chybět ani zatmavená okna, odstranění označení modelu, vyhřívané sedačky a paket zimní výbavy obsahující rovněž vyhřívané čelní okno, volant a trysky ostřikovačů.

Jaguar F-Type prošel modernizací. Má novou tvář, ztratil V6, ale osmiválec zůstal

Jaguar F-Type prošel modernizací. Má novou tvář, ztratil V6, ale osmiválec zůstal

XE Reims Edition vychází z normální výbavy R-Dynamic S a motorizace P250, tedy dvoulitrového benzinového čtyřválce o výkonu 250 koní (184 kW), který pracuje s osmistupňovým automatem a pohonem zadních kol. A samozřejmě, XE obsahuje všechny novinky, jež přinesla jeho nedávná modernizace.

Bohužel, stejně jako u Range Roveru Velar R-Dynamic Black, si rovněž tuto limitku nechává Jaguar-Land Rover pro své domácí publikum ve Velké Británii. Novinka zde bude začínat na částce 38.295 liber (asi 1.160.000 Kč).

TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 74 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků