Jaguar představuje systém AWD na videu

10 komentářů

Pilot
22. srpna • 11:46


Aktivní diferák vzadu chybí.....
... ten způlky ledový kopeček vyjel setrvačností ... Ale povídají o tom hezky .... :-) .. teda krom te promo akce ... :-D

Vana666
22. srpna • 14:52

Akorát jsem nerozuměl jestli ten x-drive okopírovali od BMW kompletně, nebo do něj přece jen dali i nějakou vlastní inovaci

Zelí
22. srpna • 16:23

Vycházíš z mylného předpokladu, že v bmw něco vymysleli. Mohu tě uklidnit, kromě bombastického názvu x-drive, tam nic nevymysleli. Takže není co kopírovat.

Vana666
22. srpna • 17:31

Neříkám že tenhle systém je původní od BMW, ale v jejich podání je asi nejrozšířenější. Ovšem z obou videí čiší přesvědčení Jaguaru, že právě vynalezli něco nejmíň na úrovni raketoplánu.

Zelí
22. srpna • 20:22

V bmw není původní vůbec nic, kromě toho modrobílého vdolečku. Je to jako kabelka od YSL. Původního nic, použitelnost 0 a cenovka top.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
asdf
22. srpna • 21:14

Však nám je tady uplně jasný, že uplně všechno vymysleli v Das Auto B-]

Zelí
23. srpna • 17:18

To bych si nedovolil vůbec tvrdit, das auto je projekt hitler vágnu, což je poměrně mladý příběh a koneckonců mohl být zcela neúspěšný. Osud vw se lámal kolem roku 1970 a pokud by se tehdy dali špatným směrem, pak by už dnes neexistovali. Od té doby a platí to zatím i dnes směrování VW drží v rukách jeden člověk, který vyšel svým mentálním původem z konstrukce a tvorby aut jako takových a velmi dobře se v branži technicky orientuje, nedělá chyby a je velmi zásadní a tvrdý v podstatných koncepčních věcech. Toto platí cca od roku 1970, kdy je u moci.
A toto zatím platí ještě i nyní, podotýkám zatím a to bych chtěl zdůraznit to slovíčko zatím, protože člověk je smrtelný a jak je vidět i na příbězích jiných automobilek, nikdo neví kam se to vyvine až vliv tohoto člověka pomine. Může se stát, že už za deset let, jakmile se k veslu dostanou např. rychlokvašení manažerští nýmandi všeobecného zaměření jakýma se to i tady jenom hemží, půjde vw postupně do kelu a půjde dolů. Nebude už nositelem zásadních technických inovací jako je tomu dnes, stane se běžnou nezajímavou automobilkou, která se rozhlíží, kam se ten byznys pohybuje a co by kde pajcla, aby zůstala na svém.

Petr Maleček (dj.kure)
23. srpna • 18:54

Zelí: Nebude už nositelem zásadních technických inovací jako je tomu dnes...
No to mi pověz, jakých zásadních inovací je nositelem?
Co já vím, tak nic převratného od VW nikdy nevzešlo.CommonRail? Fiat, Alfa, Mercedes (převážně FR)
Výkonné atmosférické motory? Honda, Subaru (prostě JP)
Bezpečnost? Volvo, Mercedes
Automatická převodovka? Hurá, asi nejoblíbenější a nejvychytanější DSG - od VW.... na co jsem ještě zapomněl? Možná teď výkonné malé benzinové motory od VW, které zase zničí jejich životnost ... tak o čem je VW.

Zelí
24. srpna • 9:49

Pokud se podíváš na rozčlenění a technické provedení dnes prodávaných reperzentantů jednotlivých typů aut prodávaných v evropě tak to rozčlenění provedl vw a ostatní se mu jen přizpůsobují a řada polo, golf, passat je výrobní etalon. Ostatní výrobci své pokusy a vlastní cesty vzdali a svou produkci tomuto dělení zcela podřídili. Týká se to všech japonských a evropských výrobců (např. ford až začátkem let devadesátých zrušil výrobu obsatrožních zadohrabů a udělal kopie golf-focus a passat-mondeo a to platí i pro ostatní výrobce). Pokud se zaměříš na technické inovace v hromadné výrobě tak sis možná všimnul, že dnes všichni výrobci exhibují s naftovými motory. Zvládnutí hromadné výroby naftových motorů s přímým vstřikem a jejich skutečně masivní nasazení udělalo vw kolem roku 1990 a všichni výrobci ho postupně následovali (šaškování s cr nebo pd je zcela podružná epizoda). Totéž v benzínových přeplňovaných motorech s přímým vstřikem a jeho nasazení v hromadné produkci (přeplňovaný benzínový turbomotor byl v lowendové škodě k mání už v roce 2005 a v bavoráku až loni). Totéž platí pro nasazení dsg a koneckonců prosazení masivního nasazení 4x4 v silničních autech. Další věc je zavedení konstrukčních-podvozkových platforem. Dnes se každý výrobce platformou ohání, ale jejich zavedení kolem roku 1990 je taky dílem vw. Všechno protlačil do obecného používání vw postupně od roku 1970 a je to éra spojená s jménem jediného člověka a tím je Ferdinand Piech. Navíc jim nešlo nikdy o nějaké elitářské nasazení, ale o hromadnou výrobu a technické řešení pro tuto hromadnou výrobu. Vzpomenu ještě zavedení hromadné výroby čtyřválců s vypínáním dvou válců. Pořád zdůrazňuji slůvko hromadné ----- to, že nějaký marginální výrobce něco zkusí a nemá to žádnou odezvu v hromadné produkci je zcela mimo mísu.
Málo zdůrazňovanou zásluhou Piecha je to, že dokázal firmu uchránit i před finančními nájezdníky z amerických finančních a penzijních fondů, kteří se několikrát pokoušeli získat kontrolu nad vw. Tihle finanční američtí idioti-tzv.investoři, dokázali zničit spoustu prosperujících firem po celém světě, pokud by to dokázali i ve vw. tak je dnes vw v pytli.

Petr Maleček (dj.kure)
24. srpna • 14:50

Co já vím, tak vypínání válců je záležitost Mercedesu, jako průkopníka.Co se týče nafty, tak než VW, tak bych sledoval spíše Francouze, ačkoli třeba jejich elektroinstalace stojí za to (ironie). Co se týče passatů a mondeí a podobně - podívej se třeba na P405/406... zde je původ.Já prostě u VW nic zázračného nevidím, je to prostě jen velkovýrobní fabrika a ostatní se jí částečně přizpůsobují, protože VW třeba udává určitý směr který zákazníci sledují a posléze vyžadují i u jiných výrobců, protože to berou jako standard. Ne vždy je to ale přínosem.

Doporučujeme

Články odjinud