Jaguar představuje nejsilnější F-Pace. SVR má osmiválec a 550 koní

Písmena SVR se tentokrát objevila na SUV od Jaguaru. Vznikl opět extrémní stroj.

Divize speciálních operací automobilky Jaguar Land Rover si po kupé F-Type, sedanu XE, ale i SUV Range Rover Sport, posvítila i na sportovně-užitkový vůz od Jaguaru.

F-Pace dostal výrazný bodykit. Už tak velká maska chladiče je nyní ještě doplněna obřími nasávacími otvory na bocích, zaujmou také výdechy na zádi a čtveřice výfuků. Ty ústí ze známého pětilitrového osmiválce. Přeplňovaný mechanickým kompresorem má 404 kilowattů výkonu a 680 newtonmetrů točivého momentu. Sprint na stovku vůz zvládne za 4,3 sekund a maximální rychlost činí 283 kilometrů za hodinu.

Jaguar I-Pace oficiálně, včetně české ceny: Od konceptu k nerozeznání!

Jaguar I-Pace oficiálně, včetně české ceny: Od konceptu k nerozeznání!

Osmiválec se pod kapotou F-Pace objevil vůbec poprvé, dosud byl vrcholem třilitrový šestiválec verze S. Svůj potenciál na silnici převádí skrze pohon všech kol s elektronickým aktivním diferenciálem vzadu. Posílen je samozřejmě podvozek. Těžší motor si vyžádal o třicet procent tužší pružiny, vzadu bylo přitvrzeno o deset procent. Obutý může být tento F-Pace do odlehčených disků s průměry 21 či 22 palců. Brzdové kotouče pod nimi mají úctyhodných 395, respektive 396 milimetrů průměr - ano, ty zadní jsou dokonce větší.

Tento F-Pace nehraje na tak extrémní notu, jako zmíněný XE SV Project 8 - rekordman na Nürburgringu. Uvnitř totiž nabízí veškerý komfort. Nechybí konektivita se smartphony na desetipalcovém centrálním displeji, řidiči je k dispozici dvanáctipalcová digitální přístrojovka. Sedadla mají sportovnější charakter, ovšem skořepiny to nejsou, ta zadní nechybí a všude najdete lány kvalitní kůže a alcantary.

Oficiální premiéru si tento vůz odbývá na autosalonu v New Yorku. Objednání bude možné už od letošního května. V USA byla jeho cena stanovena na 79.990 dolarů, tedy asi 1,6 milionu korun.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 60 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků