Jaguar představuje nejsilnější F-Pace. SVR má osmiválec a 550 koní

Písmena SVR se tentokrát objevila na SUV od Jaguaru. Vznikl opět extrémní stroj.

Divize speciálních operací automobilky Jaguar Land Rover si po kupé F-Type, sedanu XE, ale i SUV Range Rover Sport, posvítila i na sportovně-užitkový vůz od Jaguaru.

F-Pace dostal výrazný bodykit. Už tak velká maska chladiče je nyní ještě doplněna obřími nasávacími otvory na bocích, zaujmou také výdechy na zádi a čtveřice výfuků. Ty ústí ze známého pětilitrového osmiválce. Přeplňovaný mechanickým kompresorem má 404 kilowattů výkonu a 680 newtonmetrů točivého momentu. Sprint na stovku vůz zvládne za 4,3 sekund a maximální rychlost činí 283 kilometrů za hodinu.

Jaguar I-Pace oficiálně, včetně české ceny: Od konceptu k nerozeznání!

Jaguar I-Pace oficiálně, včetně české ceny: Od konceptu k nerozeznání!

Osmiválec se pod kapotou F-Pace objevil vůbec poprvé, dosud byl vrcholem třilitrový šestiválec verze S. Svůj potenciál na silnici převádí skrze pohon všech kol s elektronickým aktivním diferenciálem vzadu. Posílen je samozřejmě podvozek. Těžší motor si vyžádal o třicet procent tužší pružiny, vzadu bylo přitvrzeno o deset procent. Obutý může být tento F-Pace do odlehčených disků s průměry 21 či 22 palců. Brzdové kotouče pod nimi mají úctyhodných 395, respektive 396 milimetrů průměr - ano, ty zadní jsou dokonce větší.

Tento F-Pace nehraje na tak extrémní notu, jako zmíněný XE SV Project 8 - rekordman na Nürburgringu. Uvnitř totiž nabízí veškerý komfort. Nechybí konektivita se smartphony na desetipalcovém centrálním displeji, řidiči je k dispozici dvanáctipalcová digitální přístrojovka. Sedadla mají sportovnější charakter, ovšem skořepiny to nejsou, ta zadní nechybí a všude najdete lány kvalitní kůže a alcantary.

Oficiální premiéru si tento vůz odbývá na autosalonu v New Yorku. Objednání bude možné už od letošního května. V USA byla jeho cena stanovena na 79.990 dolarů, tedy asi 1,6 milionu korun.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků