Jaguar představuje nejsilnější F-Pace. SVR má osmiválec a 550 koní

Písmena SVR se tentokrát objevila na SUV od Jaguaru. Vznikl opět extrémní stroj.

Divize speciálních operací automobilky Jaguar Land Rover si po kupé F-Type, sedanu XE, ale i SUV Range Rover Sport, posvítila i na sportovně-užitkový vůz od Jaguaru.

F-Pace dostal výrazný bodykit. Už tak velká maska chladiče je nyní ještě doplněna obřími nasávacími otvory na bocích, zaujmou také výdechy na zádi a čtveřice výfuků. Ty ústí ze známého pětilitrového osmiválce. Přeplňovaný mechanickým kompresorem má 404 kilowattů výkonu a 680 newtonmetrů točivého momentu. Sprint na stovku vůz zvládne za 4,3 sekund a maximální rychlost činí 283 kilometrů za hodinu.

Jaguar I-Pace oficiálně, včetně české ceny: Od konceptu k nerozeznání!

Jaguar I-Pace oficiálně, včetně české ceny: Od konceptu k nerozeznání!

Osmiválec se pod kapotou F-Pace objevil vůbec poprvé, dosud byl vrcholem třilitrový šestiválec verze S. Svůj potenciál na silnici převádí skrze pohon všech kol s elektronickým aktivním diferenciálem vzadu. Posílen je samozřejmě podvozek. Těžší motor si vyžádal o třicet procent tužší pružiny, vzadu bylo přitvrzeno o deset procent. Obutý může být tento F-Pace do odlehčených disků s průměry 21 či 22 palců. Brzdové kotouče pod nimi mají úctyhodných 395, respektive 396 milimetrů průměr - ano, ty zadní jsou dokonce větší.

Tento F-Pace nehraje na tak extrémní notu, jako zmíněný XE SV Project 8 - rekordman na Nürburgringu. Uvnitř totiž nabízí veškerý komfort. Nechybí konektivita se smartphony na desetipalcovém centrálním displeji, řidiči je k dispozici dvanáctipalcová digitální přístrojovka. Sedadla mají sportovnější charakter, ovšem skořepiny to nejsou, ta zadní nechybí a všude najdete lány kvalitní kůže a alcantary.

Oficiální premiéru si tento vůz odbývá na autosalonu v New Yorku. Objednání bude možné už od letošního května. V USA byla jeho cena stanovena na 79.990 dolarů, tedy asi 1,6 milionu korun.

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 7 příspěvků