Jaguar představuje nejsilnější F-Pace. SVR má osmiválec a 550 koní

Písmena SVR se tentokrát objevila na SUV od Jaguaru. Vznikl opět extrémní stroj.

Divize speciálních operací automobilky Jaguar Land Rover si po kupé F-Type, sedanu XE, ale i SUV Range Rover Sport, posvítila i na sportovně-užitkový vůz od Jaguaru.

F-Pace dostal výrazný bodykit. Už tak velká maska chladiče je nyní ještě doplněna obřími nasávacími otvory na bocích, zaujmou také výdechy na zádi a čtveřice výfuků. Ty ústí ze známého pětilitrového osmiválce. Přeplňovaný mechanickým kompresorem má 404 kilowattů výkonu a 680 newtonmetrů točivého momentu. Sprint na stovku vůz zvládne za 4,3 sekund a maximální rychlost činí 283 kilometrů za hodinu.

Jaguar I-Pace oficiálně, včetně české ceny: Od konceptu k nerozeznání!

Jaguar I-Pace oficiálně, včetně české ceny: Od konceptu k nerozeznání!

Osmiválec se pod kapotou F-Pace objevil vůbec poprvé, dosud byl vrcholem třilitrový šestiválec verze S. Svůj potenciál na silnici převádí skrze pohon všech kol s elektronickým aktivním diferenciálem vzadu. Posílen je samozřejmě podvozek. Těžší motor si vyžádal o třicet procent tužší pružiny, vzadu bylo přitvrzeno o deset procent. Obutý může být tento F-Pace do odlehčených disků s průměry 21 či 22 palců. Brzdové kotouče pod nimi mají úctyhodných 395, respektive 396 milimetrů průměr - ano, ty zadní jsou dokonce větší.

Tento F-Pace nehraje na tak extrémní notu, jako zmíněný XE SV Project 8 - rekordman na Nürburgringu. Uvnitř totiž nabízí veškerý komfort. Nechybí konektivita se smartphony na desetipalcovém centrálním displeji, řidiči je k dispozici dvanáctipalcová digitální přístrojovka. Sedadla mají sportovnější charakter, ovšem skořepiny to nejsou, ta zadní nechybí a všude najdete lány kvalitní kůže a alcantary.

Oficiální premiéru si tento vůz odbývá na autosalonu v New Yorku. Objednání bude možné už od letošního května. V USA byla jeho cena stanovena na 79.990 dolarů, tedy asi 1,6 milionu korun.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků