Jaguar představuje nejsilnější F-Pace. SVR má osmiválec a 550 koní

Písmena SVR se tentokrát objevila na SUV od Jaguaru. Vznikl opět extrémní stroj.

Divize speciálních operací automobilky Jaguar Land Rover si po kupé F-Type, sedanu XE, ale i SUV Range Rover Sport, posvítila i na sportovně-užitkový vůz od Jaguaru.

F-Pace dostal výrazný bodykit. Už tak velká maska chladiče je nyní ještě doplněna obřími nasávacími otvory na bocích, zaujmou také výdechy na zádi a čtveřice výfuků. Ty ústí ze známého pětilitrového osmiválce. Přeplňovaný mechanickým kompresorem má 404 kilowattů výkonu a 680 newtonmetrů točivého momentu. Sprint na stovku vůz zvládne za 4,3 sekund a maximální rychlost činí 283 kilometrů za hodinu.

Jaguar I-Pace oficiálně, včetně české ceny: Od konceptu k nerozeznání!

Jaguar I-Pace oficiálně, včetně české ceny: Od konceptu k nerozeznání!

Osmiválec se pod kapotou F-Pace objevil vůbec poprvé, dosud byl vrcholem třilitrový šestiválec verze S. Svůj potenciál na silnici převádí skrze pohon všech kol s elektronickým aktivním diferenciálem vzadu. Posílen je samozřejmě podvozek. Těžší motor si vyžádal o třicet procent tužší pružiny, vzadu bylo přitvrzeno o deset procent. Obutý může být tento F-Pace do odlehčených disků s průměry 21 či 22 palců. Brzdové kotouče pod nimi mají úctyhodných 395, respektive 396 milimetrů průměr - ano, ty zadní jsou dokonce větší.

Tento F-Pace nehraje na tak extrémní notu, jako zmíněný XE SV Project 8 - rekordman na Nürburgringu. Uvnitř totiž nabízí veškerý komfort. Nechybí konektivita se smartphony na desetipalcovém centrálním displeji, řidiči je k dispozici dvanáctipalcová digitální přístrojovka. Sedadla mají sportovnější charakter, ovšem skořepiny to nejsou, ta zadní nechybí a všude najdete lány kvalitní kůže a alcantary.

Oficiální premiéru si tento vůz odbývá na autosalonu v New Yorku. Objednání bude možné už od letošního května. V USA byla jeho cena stanovena na 79.990 dolarů, tedy asi 1,6 milionu korun.

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 9 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků