Jaguar představuje dva nové přeplňované motory

V rámci probíhajícího autosalonu v Pekingu automobilka Jaguar odhalila dvojici nových motorů, jež má Jaguarům zajistit konkurenceschopnost v následujících letech.

Je třeba předeslat, že obě jednotky jsou zážehové a disponují přeplňováním kompresorem, resp. turbodmychadlem, takže žádné diesely ani hybridy v běžné produkci Jaguaru zatím „nehrozí“. A začněme výkonnějším z nich, který bude nabízen nejen v novém sportovním modelu Jaguar F-Type, ale také ve stávajících řadách XF a XJ.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový čtyřválec Jaguar...

Jde o vidlicový šestiválec s objemem 3,0 l a přeplňováním kompresorem, který bude v závislosti na konkrétním modelu dodáván ve dvou výkonových verzích. Ta první nabídne výkonovou špičku 380 koní (279 kW) a točivý moment 460 Nm, zatímco pro méně „potentní“ vozy bude k dispozici s výkonem 340 koní (250 kW) a točivým momentem omezeným na 450 Nm. Silnější z nich má být vyhrazen právě novému Jaguaru F-Type.

Jaguar F-Type: první neoficiální fotografie

Jaguar F-Type: první neoficiální fotografie

Bez zajímavosti není, že tato verze dosahuje jmenovitého výkonu 127 HP na litr zdvihového objemu, což je dosud nejvíce, co Jaguar ve své historii nabídnul. Jízdní výkony modelu F-Type zatím nemáme, nicméně sedany XF a XJ se slabší verzí téže jednotky mají z klidu na 96 km/h (je to britská značka…) zrychlit za 5,7 s a dosáhnout rychlosti elektronicky omezené na obligátní hranici 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
... nový šestiválec Jaguar...

Druhou z novinek se stává řadový čtyřválec s objemem 2,0 l a přeplňováním konvenčním výfukovým turbodmychadlem, jenž dosahuje výkonu 240 koní (177 kW) a točivého momentu 340 Nm. Dodáván bude pro modelové řady XF a XJ, ve kterých nahradí stávající, atmosféricky plněný „třílitr“ AJ-V6, jenž v tuto chvíli zůstává k dispozici na vybraných trzích.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
... a jejich příslušenství

Oba nové motory, připravené pro podélnou zástavbu nad přední nápravou, budou dodávány výhradně v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem zadních kol. V následující animaci uvidíte stylizované sestavování čtyřválce.


 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků