Jaguar představuje dva nové přeplňované motory

V rámci probíhajícího autosalonu v Pekingu automobilka Jaguar odhalila dvojici nových motorů, jež má Jaguarům zajistit konkurenceschopnost v následujících letech.

Je třeba předeslat, že obě jednotky jsou zážehové a disponují přeplňováním kompresorem, resp. turbodmychadlem, takže žádné diesely ani hybridy v běžné produkci Jaguaru zatím „nehrozí“. A začněme výkonnějším z nich, který bude nabízen nejen v novém sportovním modelu Jaguar F-Type, ale také ve stávajících řadách XF a XJ.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový čtyřválec Jaguar...

Jde o vidlicový šestiválec s objemem 3,0 l a přeplňováním kompresorem, který bude v závislosti na konkrétním modelu dodáván ve dvou výkonových verzích. Ta první nabídne výkonovou špičku 380 koní (279 kW) a točivý moment 460 Nm, zatímco pro méně „potentní“ vozy bude k dispozici s výkonem 340 koní (250 kW) a točivým momentem omezeným na 450 Nm. Silnější z nich má být vyhrazen právě novému Jaguaru F-Type.

Jaguar F-Type: první neoficiální fotografie

Jaguar F-Type: první neoficiální fotografie

Bez zajímavosti není, že tato verze dosahuje jmenovitého výkonu 127 HP na litr zdvihového objemu, což je dosud nejvíce, co Jaguar ve své historii nabídnul. Jízdní výkony modelu F-Type zatím nemáme, nicméně sedany XF a XJ se slabší verzí téže jednotky mají z klidu na 96 km/h (je to britská značka…) zrychlit za 5,7 s a dosáhnout rychlosti elektronicky omezené na obligátní hranici 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
... nový šestiválec Jaguar...

Druhou z novinek se stává řadový čtyřválec s objemem 2,0 l a přeplňováním konvenčním výfukovým turbodmychadlem, jenž dosahuje výkonu 240 koní (177 kW) a točivého momentu 340 Nm. Dodáván bude pro modelové řady XF a XJ, ve kterých nahradí stávající, atmosféricky plněný „třílitr“ AJ-V6, jenž v tuto chvíli zůstává k dispozici na vybraných trzích.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
... a jejich příslušenství

Oba nové motory, připravené pro podélnou zástavbu nad přední nápravou, budou dodávány výhradně v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem zadních kol. V následující animaci uvidíte stylizované sestavování čtyřválce.


 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků