Jaguar pracuje na supersportu s motorem uprostřed

Není to tak dávno, co Jaguar v Detroitu představil dva nejrychlejší automobily své historie, a sice sedan XF-R a kupé XKR, a již pracuje na ještě rychlejším stroji s motorem uprostřed. Nová vlajková loď značky se světu představí během následujících dvanácti měsíců a zaútočí především na stroje Audi R8 nebo připravovaný Mercedes-Benz SLC Gullwing. Jaguar pro nový stroj v Anglii právě patentoval označení XE, ale rozhodně se nebude jednat o lehký sporťáček, o němž se spekulovalo zhruba před půl rokem.

Nový model bude pravděpodobně vycházet ze studie R-Coupe, která byla představena již v roce 2001. Potvrzuje se tak doměnka, že značky Jaguar a Land Rover se díky finančním prostředkům nového vlastníka vrací ke starším projektům, na které se dosud nedostávalo. Nový model by tak mohl být prvním Jaguarem s motorem před zadní nápravou od doby modelu XJ220, představeného bezmála před dvaceti lety. O pohon tohoto stroje se zřejmě postará nový osmiválec AJ-V8 Gen III se dvěma kompresory Roots.
 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků