Jaguar pracuje na supersportu s motorem uprostřed

Není to tak dávno, co Jaguar v Detroitu představil dva nejrychlejší automobily své historie, a sice sedan XF-R a kupé XKR, a již pracuje na ještě rychlejším stroji s motorem uprostřed. Nová vlajková loď značky se světu představí během následujících dvanácti měsíců a zaútočí především na stroje Audi R8 nebo připravovaný Mercedes-Benz SLC Gullwing. Jaguar pro nový stroj v Anglii právě patentoval označení XE, ale rozhodně se nebude jednat o lehký sporťáček, o němž se spekulovalo zhruba před půl rokem.

Nový model bude pravděpodobně vycházet ze studie R-Coupe, která byla představena již v roce 2001. Potvrzuje se tak doměnka, že značky Jaguar a Land Rover se díky finančním prostředkům nového vlastníka vrací ke starším projektům, na které se dosud nedostávalo. Nový model by tak mohl být prvním Jaguarem s motorem před zadní nápravou od doby modelu XJ220, představeného bezmála před dvaceti lety. O pohon tohoto stroje se zřejmě postará nový osmiválec AJ-V8 Gen III se dvěma kompresory Roots.
 

TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků