Jaguar pracuje na supersportu s motorem uprostřed

Není to tak dávno, co Jaguar v Detroitu představil dva nejrychlejší automobily své historie, a sice sedan XF-R a kupé XKR, a již pracuje na ještě rychlejším stroji s motorem uprostřed. Nová vlajková loď značky se světu představí během následujících dvanácti měsíců a zaútočí především na stroje Audi R8 nebo připravovaný Mercedes-Benz SLC Gullwing. Jaguar pro nový stroj v Anglii právě patentoval označení XE, ale rozhodně se nebude jednat o lehký sporťáček, o němž se spekulovalo zhruba před půl rokem.

Nový model bude pravděpodobně vycházet ze studie R-Coupe, která byla představena již v roce 2001. Potvrzuje se tak doměnka, že značky Jaguar a Land Rover se díky finančním prostředkům nového vlastníka vrací ke starším projektům, na které se dosud nedostávalo. Nový model by tak mohl být prvním Jaguarem s motorem před zadní nápravou od doby modelu XJ220, představeného bezmála před dvaceti lety. O pohon tohoto stroje se zřejmě postará nový osmiválec AJ-V8 Gen III se dvěma kompresory Roots.
 

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky