Jaguar oznámil technologie modelu XE a datum premiéry

Jaguar oznámil technologie modelu XE a datum premiéry

Jaguar představí nejnovější přírůstek do své rodiny sportovních sedanů ‒ Jaguar XE ‒ 8. září v Londýně. Tento vůz bude nově definovat pojem sportovní sedan – segment, který Jaguar před 50 lety vytvořil se svými ikonickými modely, jako byl Mark II.

Jaguar využije znalosti v oblasti lehkých konstrukcí, sofistikovaných technologií podvozku a novou řadou motorů Ingenium a nabídne v dané třídě dosud nevídané inovace. XE je postavený na nové, hliníkové architektuře a kombinuje výkonnost, agilní ovladatelnost a přesné a citlivé řízení s vynikající kultivovaností.

„Jaguary byly vždy proslulé vyváženým, přesným ovládáním a vysokým komfortem jízdy. XE je vrcholem všeho, co jsme se během let naučili. Zadní zavěšení Integral Link poskytuje kombinaci plynulé jízdy a okamžitých reakcí, která nemá v segmentu obdoby. Dali jsme si za cíl postavit vůz, který svou dynamikou překoná všechny soupeře,“ uvedl Mike Cross, Chief Engineer - Vehicle Integrity.

Zadní zavěšení Integral Link

Zavěšení Integral Link přináší ve srovnání s konvenčním víceprvkovým zavěšením velké výhody. Výsledkem tuhosti zavěšení v podélném i příčném směru jsou rychlé reakce a ovladatelnost při zachování vysoce komfortní jízdy. Mnoho komponentů zavěšení Integral Link je z kovaného nebo odlévaného hliníku. To je optimální výrobní postup pro vytvoření odolných a lehkých dílů.

Přední zavěšení vycházející ze sportovního F-Typu

Dvojitá ramena předního zavěšení modelu XE jsou připevněna k pomocnému hliníkovému rámu a poskytují nejvyšší úroveň ovladatelnosti a jízdní stability. Moderní konstrukce vychází z vlajkové lodě Jaguaru, sportovního modelu F-Type, a obsahuje některé důležité komponenty navržené pro dosažení stejné úrovně tuhosti jako u Jaguaru XFR. Stejně jako v případě zadního zavěšení je mnoho dílů vyrobeno z kovaného a odlévaného hliníku a některé jsou vyráběny za použití patentovaných postupů.

Bezkonkurenční dojem z řízení

XE se stane prvním modelem Jaguaru vybaveným nejnovější generací elektrického posilovače řízení.

Algoritmy nejnovějšího softwaru Jaguaru dávají v porovnání s hydraulickými systémy mnohem větší prostor pro jemné naladění. Dalšími výhodami jsou variabilně tlumené řízení, snadné manévrování při nízkých rychlostech a schopnost přizpůsobit se nastavení systému Jaguar Drive Control. EPAS rovněž podporuje řadu prvků aktivní bezpečnosti a jízdních asistentů.

All Surface Progress Control

I s nejlepším systémem kontroly trakce mohou mít vozy s pohonem zadních kol na velice kluzkém povrchu problém se rozjet. Proto Jaguar vyvinul nový prvek v daném segmentu ‒ systém All Surface Progress Control.

Při vývoji systému byly zužitkovány desetiletí zkušeností společnosti Jaguar Land Rover se systémy pro terénní vozy. Systém ASPC funguje jako tempomat pro nízké rychlosti, aby i na tom nejkluzčím povrchu poskytl optimální trakci bez podklouznutí a aniž by řidič použil pedály.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků