Jaguar oznámil technologie modelu XE a datum premiéry

Jaguar oznámil technologie modelu XE a datum premiéry

Jaguar představí nejnovější přírůstek do své rodiny sportovních sedanů ‒ Jaguar XE ‒ 8. září v Londýně. Tento vůz bude nově definovat pojem sportovní sedan – segment, který Jaguar před 50 lety vytvořil se svými ikonickými modely, jako byl Mark II.

Jaguar využije znalosti v oblasti lehkých konstrukcí, sofistikovaných technologií podvozku a novou řadou motorů Ingenium a nabídne v dané třídě dosud nevídané inovace. XE je postavený na nové, hliníkové architektuře a kombinuje výkonnost, agilní ovladatelnost a přesné a citlivé řízení s vynikající kultivovaností.

„Jaguary byly vždy proslulé vyváženým, přesným ovládáním a vysokým komfortem jízdy. XE je vrcholem všeho, co jsme se během let naučili. Zadní zavěšení Integral Link poskytuje kombinaci plynulé jízdy a okamžitých reakcí, která nemá v segmentu obdoby. Dali jsme si za cíl postavit vůz, který svou dynamikou překoná všechny soupeře,“ uvedl Mike Cross, Chief Engineer - Vehicle Integrity.

Zadní zavěšení Integral Link

Zavěšení Integral Link přináší ve srovnání s konvenčním víceprvkovým zavěšením velké výhody. Výsledkem tuhosti zavěšení v podélném i příčném směru jsou rychlé reakce a ovladatelnost při zachování vysoce komfortní jízdy. Mnoho komponentů zavěšení Integral Link je z kovaného nebo odlévaného hliníku. To je optimální výrobní postup pro vytvoření odolných a lehkých dílů.

Přední zavěšení vycházející ze sportovního F-Typu

Dvojitá ramena předního zavěšení modelu XE jsou připevněna k pomocnému hliníkovému rámu a poskytují nejvyšší úroveň ovladatelnosti a jízdní stability. Moderní konstrukce vychází z vlajkové lodě Jaguaru, sportovního modelu F-Type, a obsahuje některé důležité komponenty navržené pro dosažení stejné úrovně tuhosti jako u Jaguaru XFR. Stejně jako v případě zadního zavěšení je mnoho dílů vyrobeno z kovaného a odlévaného hliníku a některé jsou vyráběny za použití patentovaných postupů.

Bezkonkurenční dojem z řízení

XE se stane prvním modelem Jaguaru vybaveným nejnovější generací elektrického posilovače řízení.

Algoritmy nejnovějšího softwaru Jaguaru dávají v porovnání s hydraulickými systémy mnohem větší prostor pro jemné naladění. Dalšími výhodami jsou variabilně tlumené řízení, snadné manévrování při nízkých rychlostech a schopnost přizpůsobit se nastavení systému Jaguar Drive Control. EPAS rovněž podporuje řadu prvků aktivní bezpečnosti a jízdních asistentů.

All Surface Progress Control

I s nejlepším systémem kontroly trakce mohou mít vozy s pohonem zadních kol na velice kluzkém povrchu problém se rozjet. Proto Jaguar vyvinul nový prvek v daném segmentu ‒ systém All Surface Progress Control.

Při vývoji systému byly zužitkovány desetiletí zkušeností společnosti Jaguar Land Rover se systémy pro terénní vozy. Systém ASPC funguje jako tempomat pro nízké rychlosti, aby i na tom nejkluzčím povrchu poskytl optimální trakci bez podklouznutí a aniž by řidič použil pedály.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 26 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků