Jaguar oslavuje 60. výročí své dominance v Le Mans s modelem D-Type

Je tomu už 60 let, co Jaguar se svým modelem D-Type naprosto opanoval Le Mans. Ne jednou, ne dvakrát, ale rovnou třikrát po sobě. A to už je důvod k oslavám!

Vraťme se o 60 let zpět. Většina tehdejšího závodního pole používá prostorový rám a klasické šasi. Také bubnové brzdy, nesynchronizovanou převodovku a další věci, které se závodním vozem nemají vcelku nic společného. 

A potom tu byl D-Type. Měl vanu z hořčíkových slitin, kotoučové brzdy, synchronizovanou čtyřstupňovou převodovku, nádherný design od Malcolma Sayera a motor 3,4 litru s výkonem 250 koní.

Mix všech těchto faktorů zapříčinil, že Jaguár neměl v Le Mans žádnou konkurenci, vyhrál třikrát po sobě. Poprvé v roce 1955, dále pak i 1956 a 1957. V posledním roce dokonce Jaguary obsadily 1., 2., 3., 4. a 6. místo.

Po šedesáti letech pozvala legendární značka všechny tři vítěze na jednu velkou spanilou jízdu. Na té je ještě doplní dva produkční D-Type. Na dráze tedy bude k vidění hned pět nádherných vozů.

Všechny dohromady je můžete vidět v Londýně 1.-3. září.

Podívejte se na krásné fotografie:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 317 km
Cena: 50 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 871 km
Cena: 275 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 220 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků
Test: Pět důvodů, proč je teď Opel Insignia favoritem střední třídy

Opel Insignia Grand Sport

Naší recenzí tentokrát prošel Opel Insignia Grand Sport.

5.  9.  2017 | Milan Lažanský | 23 příspěvků