Jaguar oslavuje 60. výročí své dominance v Le Mans s modelem D-Type

Je tomu už 60 let, co Jaguar se svým modelem D-Type naprosto opanoval Le Mans. Ne jednou, ne dvakrát, ale rovnou třikrát po sobě. A to už je důvod k oslavám!

Vraťme se o 60 let zpět. Většina tehdejšího závodního pole používá prostorový rám a klasické šasi. Také bubnové brzdy, nesynchronizovanou převodovku a další věci, které se závodním vozem nemají vcelku nic společného. 

A potom tu byl D-Type. Měl vanu z hořčíkových slitin, kotoučové brzdy, synchronizovanou čtyřstupňovou převodovku, nádherný design od Malcolma Sayera a motor 3,4 litru s výkonem 250 koní.

Mix všech těchto faktorů zapříčinil, že Jaguár neměl v Le Mans žádnou konkurenci, vyhrál třikrát po sobě. Poprvé v roce 1955, dále pak i 1956 a 1957. V posledním roce dokonce Jaguary obsadily 1., 2., 3., 4. a 6. místo.

Po šedesáti letech pozvala legendární značka všechny tři vítěze na jednu velkou spanilou jízdu. Na té je ještě doplní dva produkční D-Type. Na dráze tedy bude k vidění hned pět nádherných vozů.

Všechny dohromady je můžete vidět v Londýně 1.-3. září.

Podívejte se na krásné fotografie:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků