Jaguar oslavuje 60. výročí své dominance v Le Mans s modelem D-Type

Je tomu už 60 let, co Jaguar se svým modelem D-Type naprosto opanoval Le Mans. Ne jednou, ne dvakrát, ale rovnou třikrát po sobě. A to už je důvod k oslavám!

Vraťme se o 60 let zpět. Většina tehdejšího závodního pole používá prostorový rám a klasické šasi. Také bubnové brzdy, nesynchronizovanou převodovku a další věci, které se závodním vozem nemají vcelku nic společného. 

A potom tu byl D-Type. Měl vanu z hořčíkových slitin, kotoučové brzdy, synchronizovanou čtyřstupňovou převodovku, nádherný design od Malcolma Sayera a motor 3,4 litru s výkonem 250 koní.

Mix všech těchto faktorů zapříčinil, že Jaguár neměl v Le Mans žádnou konkurenci, vyhrál třikrát po sobě. Poprvé v roce 1955, dále pak i 1956 a 1957. V posledním roce dokonce Jaguary obsadily 1., 2., 3., 4. a 6. místo.

Po šedesáti letech pozvala legendární značka všechny tři vítěze na jednu velkou spanilou jízdu. Na té je ještě doplní dva produkční D-Type. Na dráze tedy bude k vidění hned pět nádherných vozů.

Všechny dohromady je můžete vidět v Londýně 1.-3. září.

Podívejte se na krásné fotografie:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků