Jaguar oslavuje 60. výročí své dominance v Le Mans s modelem D-Type

Je tomu už 60 let, co Jaguar se svým modelem D-Type naprosto opanoval Le Mans. Ne jednou, ne dvakrát, ale rovnou třikrát po sobě. A to už je důvod k oslavám!

Vraťme se o 60 let zpět. Většina tehdejšího závodního pole používá prostorový rám a klasické šasi. Také bubnové brzdy, nesynchronizovanou převodovku a další věci, které se závodním vozem nemají vcelku nic společného. 

A potom tu byl D-Type. Měl vanu z hořčíkových slitin, kotoučové brzdy, synchronizovanou čtyřstupňovou převodovku, nádherný design od Malcolma Sayera a motor 3,4 litru s výkonem 250 koní.

Mix všech těchto faktorů zapříčinil, že Jaguár neměl v Le Mans žádnou konkurenci, vyhrál třikrát po sobě. Poprvé v roce 1955, dále pak i 1956 a 1957. V posledním roce dokonce Jaguary obsadily 1., 2., 3., 4. a 6. místo.

Po šedesáti letech pozvala legendární značka všechny tři vítěze na jednu velkou spanilou jízdu. Na té je ještě doplní dva produkční D-Type. Na dráze tedy bude k vidění hned pět nádherných vozů.

Všechny dohromady je můžete vidět v Londýně 1.-3. září.

Podívejte se na krásné fotografie:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků