Jaguar oslavuje 60. výročí své dominance v Le Mans s modelem D-Type

Je tomu už 60 let, co Jaguar se svým modelem D-Type naprosto opanoval Le Mans. Ne jednou, ne dvakrát, ale rovnou třikrát po sobě. A to už je důvod k oslavám!

Vraťme se o 60 let zpět. Většina tehdejšího závodního pole používá prostorový rám a klasické šasi. Také bubnové brzdy, nesynchronizovanou převodovku a další věci, které se závodním vozem nemají vcelku nic společného. 

A potom tu byl D-Type. Měl vanu z hořčíkových slitin, kotoučové brzdy, synchronizovanou čtyřstupňovou převodovku, nádherný design od Malcolma Sayera a motor 3,4 litru s výkonem 250 koní.

Mix všech těchto faktorů zapříčinil, že Jaguár neměl v Le Mans žádnou konkurenci, vyhrál třikrát po sobě. Poprvé v roce 1955, dále pak i 1956 a 1957. V posledním roce dokonce Jaguary obsadily 1., 2., 3., 4. a 6. místo.

Po šedesáti letech pozvala legendární značka všechny tři vítěze na jednu velkou spanilou jízdu. Na té je ještě doplní dva produkční D-Type. Na dráze tedy bude k vidění hned pět nádherných vozů.

Všechny dohromady je můžete vidět v Londýně 1.-3. září.

Podívejte se na krásné fotografie:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

19.  8.  2018 | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků