Jaguar omezil výrobu X-Typu pro klesající zájem

Jaguar dočasně pozastavil výrobu nejlevnějšího modelu X-Type pro snižující se zájem kupujících. Už minulý týden se vůz nevyráběl pět dnů, příští týden budou linky stát tři dny. Za první čtvrtletí tohoto roku se prodalo pouze 12 500 kusů vozu (což by znamenalo cca 50 tisíc kusů za rok), přičemž v loňském roce prodala automobilka 66 tisíc kusů a v roce 2002 dokonce 74 tisíc.

Je pravděpodobné, že prodeje řady X snižuje nedostatek karosářských verzí, v nabídce je pouze sedan a kombi, zatímco BMW a Mercedes-BMW už léta nabízí v této třídě kupé a kabriolet. Automobilka si v souvislosti s omezením výroby rychle pospíšila s prohlášením, že ji v žádném případě nečeká stejný osud, jaký potkal MG Rover. Omezování produkce je pouze reakcí na poptávku a nemá smysl tvořit nadprodukci.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků