Jaguar omezil výrobu X-Typu pro klesající zájem

Jaguar dočasně pozastavil výrobu nejlevnějšího modelu X-Type pro snižující se zájem kupujících. Už minulý týden se vůz nevyráběl pět dnů, příští týden budou linky stát tři dny. Za první čtvrtletí tohoto roku se prodalo pouze 12 500 kusů vozu (což by znamenalo cca 50 tisíc kusů za rok), přičemž v loňském roce prodala automobilka 66 tisíc kusů a v roce 2002 dokonce 74 tisíc.

Je pravděpodobné, že prodeje řady X snižuje nedostatek karosářských verzí, v nabídce je pouze sedan a kombi, zatímco BMW a Mercedes-BMW už léta nabízí v této třídě kupé a kabriolet. Automobilka si v souvislosti s omezením výroby rychle pospíšila s prohlášením, že ji v žádném případě nečeká stejný osud, jaký potkal MG Rover. Omezování produkce je pouze reakcí na poptávku a nemá smysl tvořit nadprodukci.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků