Jaguar oficiálně představuje XE SV Project 8. Výkonem zašlape BMW M3 do země!

Britská automobilka kompletně odhaluje vrcholnou variantu svého sedanu střední třídy. Divize SVO pod kapotu vměstnala osmiválec s kompresorem.

Divize speciálních operací Jaguar a Land Rover - SVO - upravila sedan XE dle svých představ. Svou brutální mechanikou nám připomíná minulou generaci Mercedesu třídy C od AMG. Má totiž pětilitrový osmiválec s mechanickým kompresorem.

Výsledkem je výkon rovných 600 koňských sil. Na všechna kola je toto stádo distribuováno skrze osmistupňovou automatickou převodovku. Výsledkem je zrychlení z nuly na sto za 3,3 sekundy a maximální rychlost 321 km/h.

Podvozek dostal manuálně nastavitelné tlumiče. Světlá výška může být snížena až o 15 milimetrů. Speciální XE má také elektronicky ovládaný zadní diferenciál s chladičem oleje a karbon-keramické brzdy.

Zvenčí novinku bezpečně poznáte. Agresivní bodykit doplňují dvacetipalcová kola a nastavitelné zadní přítlačné křídlo. Aerodynamice prospívá také plochá, zakrytovaná podlaha vozu.

Jaguar odhalil část svého dalšího auta - malého SUV E-Pace

Jaguar odhalil část svého dalšího auta - malého SUV E-Pace

Interiér může být civilní - s pohodlnějšími předními sedadly, klasickými pásy a zadními sedadly. Za příplatek však dostanete skořepinová sedadla s pětibodovými pásy. Místo zadních sedaček pak přijde výztuha.

Jaguar XE SV Project 8 je bohužel pouze limitovanou edicí. Vyrobeno bude jen 300 kusů, všechny alespoň s levostranným řízením. Cena by se měla pohybovat kolem 4,5 milionu korun.

Prohlédněte si fotogalerii novinky, včetně dvou variant interiéru:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků