Jaguar oficiálně představuje XE SV Project 8. Výkonem zašlape BMW M3 do země!

Britská automobilka kompletně odhaluje vrcholnou variantu svého sedanu střední třídy. Divize SVO pod kapotu vměstnala osmiválec s kompresorem.

Divize speciálních operací Jaguar a Land Rover - SVO - upravila sedan XE dle svých představ. Svou brutální mechanikou nám připomíná minulou generaci Mercedesu třídy C od AMG. Má totiž pětilitrový osmiválec s mechanickým kompresorem.

Výsledkem je výkon rovných 600 koňských sil. Na všechna kola je toto stádo distribuováno skrze osmistupňovou automatickou převodovku. Výsledkem je zrychlení z nuly na sto za 3,3 sekundy a maximální rychlost 321 km/h.

Podvozek dostal manuálně nastavitelné tlumiče. Světlá výška může být snížena až o 15 milimetrů. Speciální XE má také elektronicky ovládaný zadní diferenciál s chladičem oleje a karbon-keramické brzdy.

Zvenčí novinku bezpečně poznáte. Agresivní bodykit doplňují dvacetipalcová kola a nastavitelné zadní přítlačné křídlo. Aerodynamice prospívá také plochá, zakrytovaná podlaha vozu.

Jaguar odhalil část svého dalšího auta - malého SUV E-Pace

Jaguar odhalil část svého dalšího auta - malého SUV E-Pace

Interiér může být civilní - s pohodlnějšími předními sedadly, klasickými pásy a zadními sedadly. Za příplatek však dostanete skořepinová sedadla s pětibodovými pásy. Místo zadních sedaček pak přijde výztuha.

Jaguar XE SV Project 8 je bohužel pouze limitovanou edicí. Vyrobeno bude jen 300 kusů, všechny alespoň s levostranným řízením. Cena by se měla pohybovat kolem 4,5 milionu korun.

Prohlédněte si fotogalerii novinky, včetně dvou variant interiéru:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků