Jaguar oficiálně představuje XE SV Project 8. Výkonem zašlape BMW M3 do země!

Britská automobilka kompletně odhaluje vrcholnou variantu svého sedanu střední třídy. Divize SVO pod kapotu vměstnala osmiválec s kompresorem.

Divize speciálních operací Jaguar a Land Rover - SVO - upravila sedan XE dle svých představ. Svou brutální mechanikou nám připomíná minulou generaci Mercedesu třídy C od AMG. Má totiž pětilitrový osmiválec s mechanickým kompresorem.

Výsledkem je výkon rovných 600 koňských sil. Na všechna kola je toto stádo distribuováno skrze osmistupňovou automatickou převodovku. Výsledkem je zrychlení z nuly na sto za 3,3 sekundy a maximální rychlost 321 km/h.

Podvozek dostal manuálně nastavitelné tlumiče. Světlá výška může být snížena až o 15 milimetrů. Speciální XE má také elektronicky ovládaný zadní diferenciál s chladičem oleje a karbon-keramické brzdy.

Zvenčí novinku bezpečně poznáte. Agresivní bodykit doplňují dvacetipalcová kola a nastavitelné zadní přítlačné křídlo. Aerodynamice prospívá také plochá, zakrytovaná podlaha vozu.

Jaguar odhalil část svého dalšího auta - malého SUV E-Pace

Jaguar odhalil část svého dalšího auta - malého SUV E-Pace

Interiér může být civilní - s pohodlnějšími předními sedadly, klasickými pásy a zadními sedadly. Za příplatek však dostanete skořepinová sedadla s pětibodovými pásy. Místo zadních sedaček pak přijde výztuha.

Jaguar XE SV Project 8 je bohužel pouze limitovanou edicí. Vyrobeno bude jen 300 kusů, všechny alespoň s levostranným řízením. Cena by se měla pohybovat kolem 4,5 milionu korun.

Prohlédněte si fotogalerii novinky, včetně dvou variant interiéru:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků