Jaguar oficiálně představuje XE SV Project 8. Výkonem zašlape BMW M3 do země!

Britská automobilka kompletně odhaluje vrcholnou variantu svého sedanu střední třídy. Divize SVO pod kapotu vměstnala osmiválec s kompresorem.

Divize speciálních operací Jaguar a Land Rover - SVO - upravila sedan XE dle svých představ. Svou brutální mechanikou nám připomíná minulou generaci Mercedesu třídy C od AMG. Má totiž pětilitrový osmiválec s mechanickým kompresorem.

Výsledkem je výkon rovných 600 koňských sil. Na všechna kola je toto stádo distribuováno skrze osmistupňovou automatickou převodovku. Výsledkem je zrychlení z nuly na sto za 3,3 sekundy a maximální rychlost 321 km/h.

Podvozek dostal manuálně nastavitelné tlumiče. Světlá výška může být snížena až o 15 milimetrů. Speciální XE má také elektronicky ovládaný zadní diferenciál s chladičem oleje a karbon-keramické brzdy.

Zvenčí novinku bezpečně poznáte. Agresivní bodykit doplňují dvacetipalcová kola a nastavitelné zadní přítlačné křídlo. Aerodynamice prospívá také plochá, zakrytovaná podlaha vozu.

Jaguar odhalil část svého dalšího auta - malého SUV E-Pace

Jaguar odhalil část svého dalšího auta - malého SUV E-Pace

Interiér může být civilní - s pohodlnějšími předními sedadly, klasickými pásy a zadními sedadly. Za příplatek však dostanete skořepinová sedadla s pětibodovými pásy. Místo zadních sedaček pak přijde výztuha.

Jaguar XE SV Project 8 je bohužel pouze limitovanou edicí. Vyrobeno bude jen 300 kusů, všechny alespoň s levostranným řízením. Cena by se měla pohybovat kolem 4,5 milionu korun.

Prohlédněte si fotogalerii novinky, včetně dvou variant interiéru:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků