Jaguar možná přijde s řadovými šestiválci už příští rok

Jaguar možná přijde s řadovými šestiválci už příští rok

Britské automobilky Jaguar a Land Rover omladí svou motorovou paletu. Nová řada motorů generace Ingenium se postupně dostane do většiny modelů obou značek a nahradí nejen čtyřválce, ale především motory V6. Jejich nástupce bude mít také šest válců, ale nikoli do V, nýbrž v řadě.

Těžko říct, který model dostane nový řadový šestiválec jako první. Magazín Car ale uvádí, že to bude už v roce 2017 a odkazuje se na své zdroje uvnitř automobilky. Je možné, že se připravuje modernizace Jaguar F-Type, přeci jen právě legendární E-Type proslul řadovými šestiválcovými motory, které neodmyslitelně patří k historii Jaguaru.

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Nový motor bude mít objem 3,0 l a dalo by se to zobecnit tak, že vznikne přidáním poloviny válců nového dvoulitru Ingenium. Motory budou mít i totožné vrtání a zdvih. Tuto strategii modulárních motorů s jednotným rozměrem válce nyní razí většina velkých výrobců.

Výhodou řadového šestiválce proti motoru do V bude nižší hmotnost. Benzínový šestiválec bude k dispozici ve verzích o výkonu 300, 400 a až 500 koní, naftový šestiválec pak nabídne výkony od 275 přes 335 po 400 koní.

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků