Jaguar možná přijde s řadovými šestiválci už příští rok

Jaguar možná přijde s řadovými šestiválci už příští rok

Britské automobilky Jaguar a Land Rover omladí svou motorovou paletu. Nová řada motorů generace Ingenium se postupně dostane do většiny modelů obou značek a nahradí nejen čtyřválce, ale především motory V6. Jejich nástupce bude mít také šest válců, ale nikoli do V, nýbrž v řadě.

Těžko říct, který model dostane nový řadový šestiválec jako první. Magazín Car ale uvádí, že to bude už v roce 2017 a odkazuje se na své zdroje uvnitř automobilky. Je možné, že se připravuje modernizace Jaguar F-Type, přeci jen právě legendární E-Type proslul řadovými šestiválcovými motory, které neodmyslitelně patří k historii Jaguaru.

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Nový motor bude mít objem 3,0 l a dalo by se to zobecnit tak, že vznikne přidáním poloviny válců nového dvoulitru Ingenium. Motory budou mít i totožné vrtání a zdvih. Tuto strategii modulárních motorů s jednotným rozměrem válce nyní razí většina velkých výrobců.

Výhodou řadového šestiválce proti motoru do V bude nižší hmotnost. Benzínový šestiválec bude k dispozici ve verzích o výkonu 300, 400 a až 500 koní, naftový šestiválec pak nabídne výkony od 275 přes 335 po 400 koní.

Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

dnes | Lukáš Prejzek
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků