Jaguar má nůž na krku, musí se stát ziskovým

Britská automobilka Jaguar má nyní doslova nůž na krku, který jí pod ním drží její majitel, tedy koncern Ford. Američanům již došla trpělivost a nehodlají nadále dotovat extrémní ztrátovost britské automobilky. Pokud se tedy nezačne ekonomická situace Jaguaru zlepšovat, dojde na uzavření, nebo prodej. Právě prodej ještě před několika měsíci vedení koncernu, ale i vedení automobilky odmítalo, přitom zájem prý projevila francouzská automobilka Renault. Jaguar dostal v loňském roce injekci ve výši 2,1 mld. dolarů (přibližně 50 mld. Kč) na zlepšení situace a také na otočení ekonomických výsledků. Přes tuto dotaci vykázal Jaguar ztrátu přes 740 mil. dolarů (přibližně 17 mld. Kč).

Po roce 1989, kdy automobilku Jaguar koncern Ford převzal, se zhoršuje její ekonomická situace a také jí ubývá klientů. Z automobilky, která vyráběla luxusní vozy pro "horních deset tisíc", se stala masová záležitost s běžnou technikou Fordu, ovšem za původní ceny. Právě tento krok, kdy Jaguar přišel s verzí kombi, nasadil naftové motory a mohutně využívá koncernových dílů, hlavně z modelu Ford Mondeo, z něj zřejmě dělá nezajímavé auto pro původní zákazníky. Ti nehodlají dávat takové sumy peněz za modely splňující nároky pouze běžné klientely, na druhou stranu běžní zákazníci nemají dostatek financí, aby si takový vůz zakoupili. Nemalou měrou se o úbytek zákazníků postarala i zvětšená poruchovost nových modelů.

Jak to s automobilkou Jaguar dopadne, se ukáže nejdříve za rok, kdy budou k dispozici nové hospodářské výsledky a projeví se změny, které v Jaguaru nastaly. Pokud ani po roce nebude vykazovat Jaguar tendenci k růstu, přijde doba, kdy Ford definitivně rozhodne, co s touto ztrátovou automobilkou udělá.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků