Jaguar má další SUV. Tentokrát menší, které si koupíte za méně než milion

Britská automobilka nabídne na přelomu letošního a příštího roku zcela nový model. Samozřejmě jde opět o SUV.

Jaguar E-Pace je další model v nabídce Jaguaru. Značka při odhalení vozu odtajnila i základní technické údaje.

Z nich lze vyčíst, že konstruktéři si velmi dobře poradili s využitím vnitřního prostoru. I když je totiž auto dlouhé jen 4395 milimetrů, uvnitř se nachází zavazadlový prostor s objemem 577 litrů. Rozvor činí 2681 milimetrů.

Pod kapotou se objeví široká paleta motorů používaná i v dosud nabízených modelech. Počínaje turbodieselem s výkonem 150 koní až po třistakoňový zážehový motor. S ním lze dosáhnout maximální rychlosti 243 kilometrů v hodině a zrychlení z nuly na sto během 6,4 sekundy.

K dispozici bude jak pohon předních kol, tak i nově vyvinutý systém pohonu všech kol Active Driveline.

Test Jaguar F-Pace 20d AWD: Povedený vstup mezi SUV

Test Jaguar F-Pace 20d AWD: Povedený vstup mezi SUV

V tiskové zprávě Jaguar zdůrazňuje oblast konektivity. V interiéru jsou až čtyři 12 V napájecí zásuvky a pět USB portů. Nechybí ani 4G Wi-Fi hotspot, který podporuje připojení až osmi zařízení současně.

O bezpečnost posádky se postará řada asistentů. Například systém nouzového brzdění Emergency Braking využívá stereo kameru, která je zároveň využívána k detekci chodců, fungování systému udržování v jízdním pruhu Lane Keep Assist, rozpoznávání dopravních značek, adaptivním omezovačem rychlosti a slouží také k identifikaci únavy řidiče. Přední a zadní parkovací asistent je součástí základní výbavy všech verzí.

Audi R8 Plus vs. Jaguar F-Type R: Naměřená dynamika bere dech

Audi R8 Plus vs. Jaguar F-Type R: Naměřená dynamika bere dech

Stereo kameru v kombinaci s elektrickým posilovačem řízení využívá také systém hlídání mrtvých úhlů. Případným zásahem do řízení systém omezuje riziko bočních nárazů při jízdě na silnicích s více jízdními pruhy.

Nový systém detekce provozu před vozem (Forward Traffic Detection) varuje řidiče před blížícími se vozy na křižovatkách s omezeným výhledem. Mezi pokročilé bezpečnostní systémy dále patří airbag pro chodce, který je uložen pod zadní hranou kapoty a zvyšuje míru ochrany chodce v případě kolize s vozem.

Jaguar E-PACE je prvním vozem značky, který využívá další generaci technologie pro Head-Up displej, která je označována jako TFT (tenkostěnný transistorový displej). Nový displej dokáže zobrazit o 66 % více informací na širším poli pomocí plnobarevné grafiky s vyšší ostrostí.

V rámci příplatkové výbavy je možné si zvolit plnobarevný digitální přístrojový panel s uhlopříčkou 12,3 palce nebo dva prémiové audio systémy vyvinuté ve spolupráci s odborníky z firmy Meridian.

E-Pace může jezdit na kolech o velikosti až 21 palců. Tuzemské zastoupení již také zveřejnilo cenu, za kterou vůz půjde objednat. Jedná se o 966 669 Kč.

Ze všech možných úhlů si novinku můžete prohlédnout zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků