Jaguar má další SUV. Tentokrát menší, které si koupíte za méně než milion

Britská automobilka nabídne na přelomu letošního a příštího roku zcela nový model. Samozřejmě jde opět o SUV.

Jaguar E-Pace je další model v nabídce Jaguaru. Značka při odhalení vozu odtajnila i základní technické údaje.

Z nich lze vyčíst, že konstruktéři si velmi dobře poradili s využitím vnitřního prostoru. I když je totiž auto dlouhé jen 4395 milimetrů, uvnitř se nachází zavazadlový prostor s objemem 577 litrů. Rozvor činí 2681 milimetrů.

Pod kapotou se objeví široká paleta motorů používaná i v dosud nabízených modelech. Počínaje turbodieselem s výkonem 150 koní až po třistakoňový zážehový motor. S ním lze dosáhnout maximální rychlosti 243 kilometrů v hodině a zrychlení z nuly na sto během 6,4 sekundy.

K dispozici bude jak pohon předních kol, tak i nově vyvinutý systém pohonu všech kol Active Driveline.

Test Jaguar F-Pace 20d AWD: Povedený vstup mezi SUV

Test Jaguar F-Pace 20d AWD: Povedený vstup mezi SUV

V tiskové zprávě Jaguar zdůrazňuje oblast konektivity. V interiéru jsou až čtyři 12 V napájecí zásuvky a pět USB portů. Nechybí ani 4G Wi-Fi hotspot, který podporuje připojení až osmi zařízení současně.

O bezpečnost posádky se postará řada asistentů. Například systém nouzového brzdění Emergency Braking využívá stereo kameru, která je zároveň využívána k detekci chodců, fungování systému udržování v jízdním pruhu Lane Keep Assist, rozpoznávání dopravních značek, adaptivním omezovačem rychlosti a slouží také k identifikaci únavy řidiče. Přední a zadní parkovací asistent je součástí základní výbavy všech verzí.

Audi R8 Plus vs. Jaguar F-Type R: Naměřená dynamika bere dech

Audi R8 Plus vs. Jaguar F-Type R: Naměřená dynamika bere dech

Stereo kameru v kombinaci s elektrickým posilovačem řízení využívá také systém hlídání mrtvých úhlů. Případným zásahem do řízení systém omezuje riziko bočních nárazů při jízdě na silnicích s více jízdními pruhy.

Nový systém detekce provozu před vozem (Forward Traffic Detection) varuje řidiče před blížícími se vozy na křižovatkách s omezeným výhledem. Mezi pokročilé bezpečnostní systémy dále patří airbag pro chodce, který je uložen pod zadní hranou kapoty a zvyšuje míru ochrany chodce v případě kolize s vozem.

Jaguar E-PACE je prvním vozem značky, který využívá další generaci technologie pro Head-Up displej, která je označována jako TFT (tenkostěnný transistorový displej). Nový displej dokáže zobrazit o 66 % více informací na širším poli pomocí plnobarevné grafiky s vyšší ostrostí.

V rámci příplatkové výbavy je možné si zvolit plnobarevný digitální přístrojový panel s uhlopříčkou 12,3 palce nebo dva prémiové audio systémy vyvinuté ve spolupráci s odborníky z firmy Meridian.

E-Pace může jezdit na kolech o velikosti až 21 palců. Tuzemské zastoupení již také zveřejnilo cenu, za kterou vůz půjde objednat. Jedná se o 966 669 Kč.

Ze všech možných úhlů si novinku můžete prohlédnout zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků