Jaguar má další SUV. Tentokrát menší, které si koupíte za méně než milion

Britská automobilka nabídne na přelomu letošního a příštího roku zcela nový model. Samozřejmě jde opět o SUV.

Jaguar E-Pace je další model v nabídce Jaguaru. Značka při odhalení vozu odtajnila i základní technické údaje.

Z nich lze vyčíst, že konstruktéři si velmi dobře poradili s využitím vnitřního prostoru. I když je totiž auto dlouhé jen 4395 milimetrů, uvnitř se nachází zavazadlový prostor s objemem 577 litrů. Rozvor činí 2681 milimetrů.

Pod kapotou se objeví široká paleta motorů používaná i v dosud nabízených modelech. Počínaje turbodieselem s výkonem 150 koní až po třistakoňový zážehový motor. S ním lze dosáhnout maximální rychlosti 243 kilometrů v hodině a zrychlení z nuly na sto během 6,4 sekundy.

K dispozici bude jak pohon předních kol, tak i nově vyvinutý systém pohonu všech kol Active Driveline.

Test Jaguar F-Pace 20d AWD: Povedený vstup mezi SUV

Test Jaguar F-Pace 20d AWD: Povedený vstup mezi SUV

V tiskové zprávě Jaguar zdůrazňuje oblast konektivity. V interiéru jsou až čtyři 12 V napájecí zásuvky a pět USB portů. Nechybí ani 4G Wi-Fi hotspot, který podporuje připojení až osmi zařízení současně.

O bezpečnost posádky se postará řada asistentů. Například systém nouzového brzdění Emergency Braking využívá stereo kameru, která je zároveň využívána k detekci chodců, fungování systému udržování v jízdním pruhu Lane Keep Assist, rozpoznávání dopravních značek, adaptivním omezovačem rychlosti a slouží také k identifikaci únavy řidiče. Přední a zadní parkovací asistent je součástí základní výbavy všech verzí.

Audi R8 Plus vs. Jaguar F-Type R: Naměřená dynamika bere dech

Audi R8 Plus vs. Jaguar F-Type R: Naměřená dynamika bere dech

Stereo kameru v kombinaci s elektrickým posilovačem řízení využívá také systém hlídání mrtvých úhlů. Případným zásahem do řízení systém omezuje riziko bočních nárazů při jízdě na silnicích s více jízdními pruhy.

Nový systém detekce provozu před vozem (Forward Traffic Detection) varuje řidiče před blížícími se vozy na křižovatkách s omezeným výhledem. Mezi pokročilé bezpečnostní systémy dále patří airbag pro chodce, který je uložen pod zadní hranou kapoty a zvyšuje míru ochrany chodce v případě kolize s vozem.

Jaguar E-PACE je prvním vozem značky, který využívá další generaci technologie pro Head-Up displej, která je označována jako TFT (tenkostěnný transistorový displej). Nový displej dokáže zobrazit o 66 % více informací na širším poli pomocí plnobarevné grafiky s vyšší ostrostí.

V rámci příplatkové výbavy je možné si zvolit plnobarevný digitální přístrojový panel s uhlopříčkou 12,3 palce nebo dva prémiové audio systémy vyvinuté ve spolupráci s odborníky z firmy Meridian.

E-Pace může jezdit na kolech o velikosti až 21 palců. Tuzemské zastoupení již také zveřejnilo cenu, za kterou vůz půjde objednat. Jedná se o 966 669 Kč.

Ze všech možných úhlů si novinku můžete prohlédnout zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

dnes | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků