Jaguar Land Rover řeší, jak se vyhnout stání na červené. Snadné to nebude

Koncern JLR právě experimentuje se systémem, který by řidičům pomohl vyhnout se stání na červené, urychlil proud dopravy a nakonec i snížil produkované emise.

Jaguar Land Rover v tuto chvíli testuje novou technologii nazvanou GLOSA (Green Light Optimal Speed Advisory), která funguje na principu propojení vozidla s městskou infrastrukturou, přesněji tedy semafory na křižovatkách. Cílem je vyvinout funkční systém, jenž řidiči pomůže vyhnout se stání na červené a koneckonců by zajistil plynulejší dopravní tok na silnicích.

V tuto chvíli je technologie testována na palubě SUV F-Pace. Propojením infotainmentu vozidla s „chytrým“ semaforem je poté řidiči doporučena rychlost, jakou se ke světlům přibližovat, aniž by musel zastavit na červené. V nejlepším případě se tak před řidičem vždy rozsvítí zelená.

Jaguar Land Rover bude mít svoji motocyklovou divizi. Elektrickou!

Jaguar Land Rover bude mít svoji motocyklovou divizi. Elektrickou!

Kromě redukce popojíždění na křižovatkách a zlepšení proudu dopravy je samozřejmě vyhlídkou i snížení produkce emisí vozů, které se musí znova rozjíždět, a tím pádem i znečištění okolního vzduchu ve městech. Nakonec je přitom ušetřen i čas samotným řidičům, kteří často stáním na světlech stráví celou věčnost.

Technologie je vyvíjena a zkoušena v rámci většího projektu Autodrive, zabývajícího se autonomním řízením. Jeho součástí je mimochodem i automobilka Ford, která systém testovala již v roce 2016 na hybridní verzi modelu Mondeo. Podobné funkce propojení vozu s dopravní infrastrukturou má ostatně vyvíjet i švédské Volvo.  

Už i motorky budou umět samy brzdit. Jak zajistí, aby řidič neupadnul?

Už i motorky budou umět samy brzdit. Jak zajistí, aby řidič neupadnul?

JLR vidí možné nasazení technologie do produkce v blízké budoucnosti – během následujících třech až pěti let. „Z technického hlediska jsme už připraveni, to se ovšem nedá říct o požadované infrastruktuře,“ sdělil britského Autocaru mluvčí koncernu. První by se však nasazení novinky dočkalo pravděpodobně hrabství West Midlands, které již nyní funguje jako testovací lokalita pro řadu autonomních technologií.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků