Jaguar Land Rover řeší, jak se vyhnout stání na červené. Snadné to nebude

Koncern JLR právě experimentuje se systémem, který by řidičům pomohl vyhnout se stání na červené, urychlil proud dopravy a nakonec i snížil produkované emise.

Jaguar Land Rover v tuto chvíli testuje novou technologii nazvanou GLOSA (Green Light Optimal Speed Advisory), která funguje na principu propojení vozidla s městskou infrastrukturou, přesněji tedy semafory na křižovatkách. Cílem je vyvinout funkční systém, jenž řidiči pomůže vyhnout se stání na červené a koneckonců by zajistil plynulejší dopravní tok na silnicích.

V tuto chvíli je technologie testována na palubě SUV F-Pace. Propojením infotainmentu vozidla s „chytrým“ semaforem je poté řidiči doporučena rychlost, jakou se ke světlům přibližovat, aniž by musel zastavit na červené. V nejlepším případě se tak před řidičem vždy rozsvítí zelená.

Jaguar Land Rover bude mít svoji motocyklovou divizi. Elektrickou!

Jaguar Land Rover bude mít svoji motocyklovou divizi. Elektrickou!

Kromě redukce popojíždění na křižovatkách a zlepšení proudu dopravy je samozřejmě vyhlídkou i snížení produkce emisí vozů, které se musí znova rozjíždět, a tím pádem i znečištění okolního vzduchu ve městech. Nakonec je přitom ušetřen i čas samotným řidičům, kteří často stáním na světlech stráví celou věčnost.

Technologie je vyvíjena a zkoušena v rámci většího projektu Autodrive, zabývajícího se autonomním řízením. Jeho součástí je mimochodem i automobilka Ford, která systém testovala již v roce 2016 na hybridní verzi modelu Mondeo. Podobné funkce propojení vozu s dopravní infrastrukturou má ostatně vyvíjet i švédské Volvo.  

Už i motorky budou umět samy brzdit. Jak zajistí, aby řidič neupadnul?

Už i motorky budou umět samy brzdit. Jak zajistí, aby řidič neupadnul?

JLR vidí možné nasazení technologie do produkce v blízké budoucnosti – během následujících třech až pěti let. „Z technického hlediska jsme už připraveni, to se ovšem nedá říct o požadované infrastruktuře,“ sdělil britského Autocaru mluvčí koncernu. První by se však nasazení novinky dočkalo pravděpodobně hrabství West Midlands, které již nyní funguje jako testovací lokalita pro řadu autonomních technologií.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 63 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků