Jaguar Land Rover řeší, jak se vyhnout stání na červené. Snadné to nebude

Koncern JLR právě experimentuje se systémem, který by řidičům pomohl vyhnout se stání na červené, urychlil proud dopravy a nakonec i snížil produkované emise.

Jaguar Land Rover v tuto chvíli testuje novou technologii nazvanou GLOSA (Green Light Optimal Speed Advisory), která funguje na principu propojení vozidla s městskou infrastrukturou, přesněji tedy semafory na křižovatkách. Cílem je vyvinout funkční systém, jenž řidiči pomůže vyhnout se stání na červené a koneckonců by zajistil plynulejší dopravní tok na silnicích.

V tuto chvíli je technologie testována na palubě SUV F-Pace. Propojením infotainmentu vozidla s „chytrým“ semaforem je poté řidiči doporučena rychlost, jakou se ke světlům přibližovat, aniž by musel zastavit na červené. V nejlepším případě se tak před řidičem vždy rozsvítí zelená.

Jaguar Land Rover bude mít svoji motocyklovou divizi. Elektrickou!

Jaguar Land Rover bude mít svoji motocyklovou divizi. Elektrickou!

Kromě redukce popojíždění na křižovatkách a zlepšení proudu dopravy je samozřejmě vyhlídkou i snížení produkce emisí vozů, které se musí znova rozjíždět, a tím pádem i znečištění okolního vzduchu ve městech. Nakonec je přitom ušetřen i čas samotným řidičům, kteří často stáním na světlech stráví celou věčnost.

Technologie je vyvíjena a zkoušena v rámci většího projektu Autodrive, zabývajícího se autonomním řízením. Jeho součástí je mimochodem i automobilka Ford, která systém testovala již v roce 2016 na hybridní verzi modelu Mondeo. Podobné funkce propojení vozu s dopravní infrastrukturou má ostatně vyvíjet i švédské Volvo.  

Už i motorky budou umět samy brzdit. Jak zajistí, aby řidič neupadnul?

Už i motorky budou umět samy brzdit. Jak zajistí, aby řidič neupadnul?

JLR vidí možné nasazení technologie do produkce v blízké budoucnosti – během následujících třech až pěti let. „Z technického hlediska jsme už připraveni, to se ovšem nedá říct o požadované infrastruktuře,“ sdělil britského Autocaru mluvčí koncernu. První by se však nasazení novinky dočkalo pravděpodobně hrabství West Midlands, které již nyní funguje jako testovací lokalita pro řadu autonomních technologií.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 130 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků