Jaguar Land Rover pod křídly PSA? Šéf francouzského koncernu se této myšlence nebrání

Šéf francouzského koncernu PSA by měl zájem rozšířit portfolio společnosti o nové luxusní značky. Překvapivě tak hledí i na Jaguar a Land Rover.

Vedoucí koncernu Groupe PSA Carlos Tavares se opět rozpovídal o svých zájmech rozšířit portfolio značek patřících pod křídla francouzské společnosti. Po úspěšné akvizici německého Opelu by totiž nyní Tavares rád obohatil koncern také o nové luxusní značky. Trochu překvapivě ale nyní indickému Autocaru sdělil, že by pod PSA klidně zařadil také Jaguar Land Rover (JLR).

Pod koncern PSA nyní patří Citroën, DS, Peugeot a nejnověji také Opel, kterého francouzský vlastník rychle vrací zpátky na nohy po neúspěšné minulosti v červených číslech. Když byl nyní Tavares dotázán na spekulace ohledně zájmu o britský JLR, uvedl, že společnost „zvažuje všechny možnosti“ a rozšíření PSA o tyto luxusní značky by koncernu prospělo.

Britové vyhráli spor s čínskou kopírkou. Kopie RR Evoque se přestane vyrábět

Britové vyhráli spor s čínskou kopírkou. Kopie RR Evoque se přestane vyrábět

Koneckonců ale mluvíme o pouhých přáních šéfa PSA. Tavares totiž potvrdil, že zatím nedošlo k žádným diskuzím se samotným JLR ani indickou Tatou, která britskou společnost v tuto chvíli vlastní. „Nemáme žádný specifický cíl. Pokud by se však objevily příležitosti, určitě bychom je zvážili,“ dodal Tavares.

Jaguar Land Rover sice neprochází zrovna finančně ideálním obdobím – Brexit, propouštění zaměstnanců, úpadek čínského trhu, klesající zájem o diesely – Tata však v komentáři pro indický Autocar dala PSA jasně najevo, že JLR není na prodej a rovněž nechce ve společnosti snižovat svůj podíl akcií.

Peugeot by mohl v USA nabízet 508 či 3008. S návratem do zámoří bude ale opatrný

Peugeot by mohl v USA nabízet 508 či 3008. S návratem do zámoří bude ale opatrný

Ve spojitosti se svým zájmem přitom Tavares zmiňoval právě záchranu Opelu, který se pod křídly PSA po dvaceti letech opět dočkal zisku. „S Opelem jsme ukázali, že dokážeme v období 12 měsíců napravit i automobilku, která byla posledních 20 let v úpadku. Tohle je něco, co prostě umíme,“ uvedl Tavares a nepřímo tak naznačil myšlenku podobné záchrany britského JLR.

PSA má v současnosti fungovat se strategií postupného růstu a rozšiřování svého působení v globálním měřítku, s čímž souvisí i rozvoj na trzích USA, Ruska či Indie. O návratu Peugeotu do USA jsme mimochodem informovali již dříve.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků