Jaguar Land Rover pod křídly PSA? Šéf francouzského koncernu se této myšlence nebrání

Šéf francouzského koncernu PSA by měl zájem rozšířit portfolio společnosti o nové luxusní značky. Překvapivě tak hledí i na Jaguar a Land Rover.

Vedoucí koncernu Groupe PSA Carlos Tavares se opět rozpovídal o svých zájmech rozšířit portfolio značek patřících pod křídla francouzské společnosti. Po úspěšné akvizici německého Opelu by totiž nyní Tavares rád obohatil koncern také o nové luxusní značky. Trochu překvapivě ale nyní indickému Autocaru sdělil, že by pod PSA klidně zařadil také Jaguar Land Rover (JLR).

Pod koncern PSA nyní patří Citroën, DS, Peugeot a nejnověji také Opel, kterého francouzský vlastník rychle vrací zpátky na nohy po neúspěšné minulosti v červených číslech. Když byl nyní Tavares dotázán na spekulace ohledně zájmu o britský JLR, uvedl, že společnost „zvažuje všechny možnosti“ a rozšíření PSA o tyto luxusní značky by koncernu prospělo.

Britové vyhráli spor s čínskou kopírkou. Kopie RR Evoque se přestane vyrábět

Britové vyhráli spor s čínskou kopírkou. Kopie RR Evoque se přestane vyrábět

Koneckonců ale mluvíme o pouhých přáních šéfa PSA. Tavares totiž potvrdil, že zatím nedošlo k žádným diskuzím se samotným JLR ani indickou Tatou, která britskou společnost v tuto chvíli vlastní. „Nemáme žádný specifický cíl. Pokud by se však objevily příležitosti, určitě bychom je zvážili,“ dodal Tavares.

Jaguar Land Rover sice neprochází zrovna finančně ideálním obdobím – Brexit, propouštění zaměstnanců, úpadek čínského trhu, klesající zájem o diesely – Tata však v komentáři pro indický Autocar dala PSA jasně najevo, že JLR není na prodej a rovněž nechce ve společnosti snižovat svůj podíl akcií.

Peugeot by mohl v USA nabízet 508 či 3008. S návratem do zámoří bude ale opatrný

Peugeot by mohl v USA nabízet 508 či 3008. S návratem do zámoří bude ale opatrný

Ve spojitosti se svým zájmem přitom Tavares zmiňoval právě záchranu Opelu, který se pod křídly PSA po dvaceti letech opět dočkal zisku. „S Opelem jsme ukázali, že dokážeme v období 12 měsíců napravit i automobilku, která byla posledních 20 let v úpadku. Tohle je něco, co prostě umíme,“ uvedl Tavares a nepřímo tak naznačil myšlenku podobné záchrany britského JLR.

PSA má v současnosti fungovat se strategií postupného růstu a rozšiřování svého působení v globálním měřítku, s čímž souvisí i rozvoj na trzích USA, Ruska či Indie. O návratu Peugeotu do USA jsme mimochodem informovali již dříve.

Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

včera | Lukáš Prejzek | 8 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků