Jaguar Land Rover pod křídly PSA? Šéf francouzského koncernu se této myšlence nebrání

Šéf francouzského koncernu PSA by měl zájem rozšířit portfolio společnosti o nové luxusní značky. Překvapivě tak hledí i na Jaguar a Land Rover.

Vedoucí koncernu Groupe PSA Carlos Tavares se opět rozpovídal o svých zájmech rozšířit portfolio značek patřících pod křídla francouzské společnosti. Po úspěšné akvizici německého Opelu by totiž nyní Tavares rád obohatil koncern také o nové luxusní značky. Trochu překvapivě ale nyní indickému Autocaru sdělil, že by pod PSA klidně zařadil také Jaguar Land Rover (JLR).

Pod koncern PSA nyní patří Citroën, DS, Peugeot a nejnověji také Opel, kterého francouzský vlastník rychle vrací zpátky na nohy po neúspěšné minulosti v červených číslech. Když byl nyní Tavares dotázán na spekulace ohledně zájmu o britský JLR, uvedl, že společnost „zvažuje všechny možnosti“ a rozšíření PSA o tyto luxusní značky by koncernu prospělo.

Britové vyhráli spor s čínskou kopírkou. Kopie RR Evoque se přestane vyrábět

Britové vyhráli spor s čínskou kopírkou. Kopie RR Evoque se přestane vyrábět

Koneckonců ale mluvíme o pouhých přáních šéfa PSA. Tavares totiž potvrdil, že zatím nedošlo k žádným diskuzím se samotným JLR ani indickou Tatou, která britskou společnost v tuto chvíli vlastní. „Nemáme žádný specifický cíl. Pokud by se však objevily příležitosti, určitě bychom je zvážili,“ dodal Tavares.

Jaguar Land Rover sice neprochází zrovna finančně ideálním obdobím – Brexit, propouštění zaměstnanců, úpadek čínského trhu, klesající zájem o diesely – Tata však v komentáři pro indický Autocar dala PSA jasně najevo, že JLR není na prodej a rovněž nechce ve společnosti snižovat svůj podíl akcií.

Peugeot by mohl v USA nabízet 508 či 3008. S návratem do zámoří bude ale opatrný

Peugeot by mohl v USA nabízet 508 či 3008. S návratem do zámoří bude ale opatrný

Ve spojitosti se svým zájmem přitom Tavares zmiňoval právě záchranu Opelu, který se pod křídly PSA po dvaceti letech opět dočkal zisku. „S Opelem jsme ukázali, že dokážeme v období 12 měsíců napravit i automobilku, která byla posledních 20 let v úpadku. Tohle je něco, co prostě umíme,“ uvedl Tavares a nepřímo tak naznačil myšlenku podobné záchrany britského JLR.

PSA má v současnosti fungovat se strategií postupného růstu a rozšiřování svého působení v globálním měřítku, s čímž souvisí i rozvoj na trzích USA, Ruska či Indie. O návratu Peugeotu do USA jsme mimochodem informovali již dříve.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků