Jaguar Land Rover otevírá nový závod v Nitře. Bude vyrábět 100 tisíc aut ročně

Jaguar Land Rover oficiálně otevírá svůj zbrusu nový výrobní závod ve slovenské Nitře. Do roku 2020 se zde má produkce rozjet až na sto tisíc vozů ročně.

Nejnovější závod koncernu JLR v Nitře bude v Evropě jako vůbec první využívat pokrokové montážní linky s paletovým transportním systémem KS Pulse při výrobě karoserií. Nová technika dle všeho zajišťuje o 30 % rychlejší transport dílů v rámci závodu než u tradičních systémů. Jako první model bude v továrně vyráběn Land Rover Discovery.

Pro automobilku se v případě výstavby nového závodu jednalo o investici v přepočtu 36 miliard korun. V tuto chvíli v Nitře JLR zaměstnává okolo 1500 lidí, nicméně po listopadu tento počet rozšíří dalších 850 pracovníků. Všichni zaměstnanci museli projít 12týdenním výcvikovým programem. Kromě montážní linky bude v závodě později fungovat i vysoce automatizovaná lakovna.

Nejhorší scénář realitou? Jaguar by se měl stát čistě elektrickou značkou

Nejhorší scénář realitou? Jaguar by se měl stát čistě elektrickou značkou

„Ačkoliv srdce společnosti Jaguar Land Rover zůstává pevně zakotveno ve Velké Británii, rozšiřování produkce v mezinárodním měřítku dále obohacuje a posiluje náš domácí podnik,“ uvedl Dr. Ralf Speth, výkonný ředitel koncernu JLR.

Společnost ještě zvažuje doplnit produkci v Nitře o další model, toto rozhodnutí prý ale také závisí na vzájemných vztazích s Evropskou unií po Brexitu, tedy po vystoupení Velké Británie z EU. Podle vedoucího slovenského závodu Alexandera Wortberga však zatím k žádnému finálnímu rozhodnutí nedošlo.

Nový Defender spatřen při testování. Nečekejte retro, říká Land Rover

Nový Defender spatřen při testování. Nečekejte retro, říká Land Rover

„Nyní začínáme s jedním modelem a jednou směnou. V listopadu začneme najímat zaměstnance pro druhou směnu, která bude plně fungovat v druhé polovině příštího roku. Roční produkce 100.000 vozů bude dosažena v roce 2020,“ dodal Wortberg pro Reuters.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

22.  10.  2019 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek