Jaguar Land Rover otevírá nový závod v Nitře. Bude vyrábět 100 tisíc aut ročně

Jaguar Land Rover oficiálně otevírá svůj zbrusu nový výrobní závod ve slovenské Nitře. Do roku 2020 se zde má produkce rozjet až na sto tisíc vozů ročně.

Nejnovější závod koncernu JLR v Nitře bude v Evropě jako vůbec první využívat pokrokové montážní linky s paletovým transportním systémem KS Pulse při výrobě karoserií. Nová technika dle všeho zajišťuje o 30 % rychlejší transport dílů v rámci závodu než u tradičních systémů. Jako první model bude v továrně vyráběn Land Rover Discovery.

Pro automobilku se v případě výstavby nového závodu jednalo o investici v přepočtu 36 miliard korun. V tuto chvíli v Nitře JLR zaměstnává okolo 1500 lidí, nicméně po listopadu tento počet rozšíří dalších 850 pracovníků. Všichni zaměstnanci museli projít 12týdenním výcvikovým programem. Kromě montážní linky bude v závodě později fungovat i vysoce automatizovaná lakovna.

Nejhorší scénář realitou? Jaguar by se měl stát čistě elektrickou značkou

Nejhorší scénář realitou? Jaguar by se měl stát čistě elektrickou značkou

„Ačkoliv srdce společnosti Jaguar Land Rover zůstává pevně zakotveno ve Velké Británii, rozšiřování produkce v mezinárodním měřítku dále obohacuje a posiluje náš domácí podnik,“ uvedl Dr. Ralf Speth, výkonný ředitel koncernu JLR.

Společnost ještě zvažuje doplnit produkci v Nitře o další model, toto rozhodnutí prý ale také závisí na vzájemných vztazích s Evropskou unií po Brexitu, tedy po vystoupení Velké Británie z EU. Podle vedoucího slovenského závodu Alexandera Wortberga však zatím k žádnému finálnímu rozhodnutí nedošlo.

Nový Defender spatřen při testování. Nečekejte retro, říká Land Rover

Nový Defender spatřen při testování. Nečekejte retro, říká Land Rover

„Nyní začínáme s jedním modelem a jednou směnou. V listopadu začneme najímat zaměstnance pro druhou směnu, která bude plně fungovat v druhé polovině příštího roku. Roční produkce 100.000 vozů bude dosažena v roce 2020,“ dodal Wortberg pro Reuters.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 86 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků