Jaguar Land Rover není na prodej, ujišťuje ředitel automobilky. Francouzi mají smůlu

Vedoucí automobilky Jaguar Land Rover ještě jednou pro jistotu ujišťuje, že britská společnost pod křídly indické Taty opravdu není na prodej.

Největšího britského výrobce automobilů Jaguar Land Rover (JLR) v poslední době neprovází zrovna lichotivé zprávy, ať už jde o nutnost přesunu výroby do zahraničí kvůli Brexitu nebo nutné utahování opasků a propouštění zaměstnanců. Již dříve tak další automobilové koncerny projevily zájem o akvizici britské společnosti, mluvilo se dokonce o její záchraně.

Podle nejnovějších slov vedoucího automobilky Dr. Ralpha Spetha se ale JLR nebude poroučet nikomu jinému než indickému koncernu Tata Motors, pod něhož v současnosti patří. Dříve o koupi JLR projevil zájem například francouzský koncern PSA, který si chtěl skrze britskou automobilku mimo jiné koupit cestu do kategorie prémiových vozů.

Jaguar XE Project 8 zahodil velké křídlo. Limitovaná Touring verze poputuje i do Česka

Jaguar XE Project 8 zahodil velké křídlo. Limitovaná Touring verze poputuje i do Česka

„Současná situace je velice jednoduchá. Jaguar Land Rover není na prodej,“ uvedl Speth na rovinu v rozhovoru s britským Autocarem. „Jsme vlastněni indickou Tatou. A takto věci i nadále zůstanou. Tata je ve společnosti s Jaguarem a Land Roverem lídrem na trhu. Produkuje kvalitní produkty, které za poslední tři roky získaly celkem šest ocenění v anketě o Světové auto roku,“ dodal.

S určitou ironií Speth nakonec podotkl, že i PSA nebo další ze zájemců FCA (Fiat Chrysler Automobiles) v poslední době také zažili nepříjemné finanční problémy, a pokud by si vedení zamanulo, paradoxně by si JLR či Tata mohli dovolit tyto společnosti vykoupit a stejným způsobem je „zachránit“. O to však v současnosti není nejmenší zájem.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků