Jaguar Land Rover není na prodej, ujišťuje ředitel automobilky. Francouzi mají smůlu

Vedoucí automobilky Jaguar Land Rover ještě jednou pro jistotu ujišťuje, že britská společnost pod křídly indické Taty opravdu není na prodej.

Největšího britského výrobce automobilů Jaguar Land Rover (JLR) v poslední době neprovází zrovna lichotivé zprávy, ať už jde o nutnost přesunu výroby do zahraničí kvůli Brexitu nebo nutné utahování opasků a propouštění zaměstnanců. Již dříve tak další automobilové koncerny projevily zájem o akvizici britské společnosti, mluvilo se dokonce o její záchraně.

Podle nejnovějších slov vedoucího automobilky Dr. Ralpha Spetha se ale JLR nebude poroučet nikomu jinému než indickému koncernu Tata Motors, pod něhož v současnosti patří. Dříve o koupi JLR projevil zájem například francouzský koncern PSA, který si chtěl skrze britskou automobilku mimo jiné koupit cestu do kategorie prémiových vozů.

Jaguar XE Project 8 zahodil velké křídlo. Limitovaná Touring verze poputuje i do Česka

Jaguar XE Project 8 zahodil velké křídlo. Limitovaná Touring verze poputuje i do Česka

„Současná situace je velice jednoduchá. Jaguar Land Rover není na prodej,“ uvedl Speth na rovinu v rozhovoru s britským Autocarem. „Jsme vlastněni indickou Tatou. A takto věci i nadále zůstanou. Tata je ve společnosti s Jaguarem a Land Roverem lídrem na trhu. Produkuje kvalitní produkty, které za poslední tři roky získaly celkem šest ocenění v anketě o Světové auto roku,“ dodal.

S určitou ironií Speth nakonec podotkl, že i PSA nebo další ze zájemců FCA (Fiat Chrysler Automobiles) v poslední době také zažili nepříjemné finanční problémy, a pokud by si vedení zamanulo, paradoxně by si JLR či Tata mohli dovolit tyto společnosti vykoupit a stejným způsobem je „zachránit“. O to však v současnosti není nejmenší zájem.

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 45 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků