Jaguar Land Rover, Ford a BMW se chtějí spojit proti značce Tesla

Jaguar Land Rover, Ford a BMW se chtějí spojit proti značce Tesla

I když to někdy může vypadat na velikou rivalitu, vlastně si konkurenční automobilky dokážou jít i na ruku, hlavně pokud jde o peníze. To je třeba případ Jaguaru a Land Roveru, Fordu a BMW. Tito výrobci nyní jednají o stavbě společné továrny na výrobu akumulátorů pro hybridy a elektromobily.

Pověst VW po Dieselgate má napravit nový „radikální“ elektromobil

Pověst VW po Dieselgate má napravit nový „radikální“ elektromobil

Cílem je srazit cenu za akumulátory na únosnou mez. Všem automobilkám je jasné, že státní dotace a pobídky na nákupy a provozování elektromobilů nemohou trvat věčně a za pár let budou muset být elektromobily a plug-in hybridy naprosto konkurenceschopné.

Cestou je tedy společný vývoj a výroba akumulátorů. Zároveň by to pomohlo ušetřit servisní náklady, z čehož může profitovat i zákazník. Ohledně společné továrny je vše teprve na začátku. Ale britská automobilka Jaguar-Land Rover prozatím vlastní akumulátory nemá, Ford si je nechává dělat u LG, BMW zase spolupracuje se Samsungem.

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Tři zmíněné automobilky chtějí získat výhodu nad americkou Teslou, která prozatím okupuje trh luxusních elektromobilů osamoceně. BMW pracuje na přímé konkurenci, ale tu dříve než v roce 2018 neuvidíme. Elektrické auto nové generace chystá také Ford, dokonce se má jmenovat Ford Model E. To má evokovat legendární Ford Model T, což bylo revoluční auto. Jaguar a Land Rover rovněž vyvíjí elektrický model, první bude zřejmě SUV Jaguar založené na Jaguaru F-Pace.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků