Jaguar Land Rover chce do roku 2020 polovinu vozů na elektrický pohon

Skupina JLR hodlá v příštích letech investovat miliardy dolarů do výzkumu a vývoje elektrických vozidel. Do roku 2020 prý tento pohon nabídne polovina vozů.
Jaguar Land Rover chce do roku 2020 polovinu vozů na elektrický pohon

V posledních dnech skupina Jaguar Land Rover zaujala především svým exotickým konceptem elektrického SUV I-Pace, který má konkurovat i Modelu X od americké Tesly. Tvůrci dále oznámili, že do roku 2020 má nejméně polovina všech jejich automobilů nabízet také pohon na elektřinu.

Podrobnosti o novém Jaguaru I-Pace. Vytlačí Teslu z pozice lídra?

Podrobnosti o novém Jaguaru I-Pace. Vytlačí Teslu z pozice lídra?

Aby mohla společnost rozjet práci na elektromobilech ve velkém, musí tomu uzpůsobí také své zázemí. Centrum ve Spojeném království se má v příštích letech rozrůst až dvojnásobně a nabídne tak i celou řadu nových pracovních míst. Skupina JLR už do vývoje investovala více než 300 milionů liber a zaměstnala 20 000 nových lidí. Aktuálně ve firmě působí 40 000 pracujících.

„Design, technické inovace a inženýrská dokonalost. To jsou věci, které máme uložené v srdci našeho podnikání,“ uvedl Dr. Ralf Speth, CEO společnosti Jaguar Land Rover. „Pracujeme na budoucnosti, chceme se rozvíjet a nabídnout zákazníkům větší výběr v oblasti elektrifikace.“

Startující tlačítko Jaguaru pulsuje jako srdce. Člověka nebo jaguára?

Startující tlačítko Jaguaru pulsuje jako srdce. Člověka nebo jaguára?

Nejnovější koncept I-Pace si pochvaluje také hlavní designér Ian Callum. Podle něj je novinka nejdůležitějším výrobkem od dob Jaguaru E-Type. Elektromobil bude pohánět akumulátor o kapacitě 90 kWh a odhadovaný dojezd je zhruba 500 kilometrů. Společnost věří, že elektrické SUV se na silnicích objeví poprvé v roce 2018. Další modely pak budou následovat.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků