Jaguar Land Rover chce do roku 2020 polovinu vozů na elektrický pohon

Skupina JLR hodlá v příštích letech investovat miliardy dolarů do výzkumu a vývoje elektrických vozidel. Do roku 2020 prý tento pohon nabídne polovina vozů.
Jaguar Land Rover chce do roku 2020 polovinu vozů na elektrický pohon

V posledních dnech skupina Jaguar Land Rover zaujala především svým exotickým konceptem elektrického SUV I-Pace, který má konkurovat i Modelu X od americké Tesly. Tvůrci dále oznámili, že do roku 2020 má nejméně polovina všech jejich automobilů nabízet také pohon na elektřinu.

Podrobnosti o novém Jaguaru I-Pace. Vytlačí Teslu z pozice lídra?

Podrobnosti o novém Jaguaru I-Pace. Vytlačí Teslu z pozice lídra?

Aby mohla společnost rozjet práci na elektromobilech ve velkém, musí tomu uzpůsobí také své zázemí. Centrum ve Spojeném království se má v příštích letech rozrůst až dvojnásobně a nabídne tak i celou řadu nových pracovních míst. Skupina JLR už do vývoje investovala více než 300 milionů liber a zaměstnala 20 000 nových lidí. Aktuálně ve firmě působí 40 000 pracujících.

„Design, technické inovace a inženýrská dokonalost. To jsou věci, které máme uložené v srdci našeho podnikání,“ uvedl Dr. Ralf Speth, CEO společnosti Jaguar Land Rover. „Pracujeme na budoucnosti, chceme se rozvíjet a nabídnout zákazníkům větší výběr v oblasti elektrifikace.“

Startující tlačítko Jaguaru pulsuje jako srdce. Člověka nebo jaguára?

Startující tlačítko Jaguaru pulsuje jako srdce. Člověka nebo jaguára?

Nejnovější koncept I-Pace si pochvaluje také hlavní designér Ian Callum. Podle něj je novinka nejdůležitějším výrobkem od dob Jaguaru E-Type. Elektromobil bude pohánět akumulátor o kapacitě 90 kWh a odhadovaný dojezd je zhruba 500 kilometrů. Společnost věří, že elektrické SUV se na silnicích objeví poprvé v roce 2018. Další modely pak budou následovat.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků