Jaguar Land Rover chce do roku 2020 polovinu vozů na elektrický pohon

Skupina JLR hodlá v příštích letech investovat miliardy dolarů do výzkumu a vývoje elektrických vozidel. Do roku 2020 prý tento pohon nabídne polovina vozů.
Jaguar Land Rover chce do roku 2020 polovinu vozů na elektrický pohon

V posledních dnech skupina Jaguar Land Rover zaujala především svým exotickým konceptem elektrického SUV I-Pace, který má konkurovat i Modelu X od americké Tesly. Tvůrci dále oznámili, že do roku 2020 má nejméně polovina všech jejich automobilů nabízet také pohon na elektřinu.

Podrobnosti o novém Jaguaru I-Pace. Vytlačí Teslu z pozice lídra?

Podrobnosti o novém Jaguaru I-Pace. Vytlačí Teslu z pozice lídra?

Aby mohla společnost rozjet práci na elektromobilech ve velkém, musí tomu uzpůsobí také své zázemí. Centrum ve Spojeném království se má v příštích letech rozrůst až dvojnásobně a nabídne tak i celou řadu nových pracovních míst. Skupina JLR už do vývoje investovala více než 300 milionů liber a zaměstnala 20 000 nových lidí. Aktuálně ve firmě působí 40 000 pracujících.

„Design, technické inovace a inženýrská dokonalost. To jsou věci, které máme uložené v srdci našeho podnikání,“ uvedl Dr. Ralf Speth, CEO společnosti Jaguar Land Rover. „Pracujeme na budoucnosti, chceme se rozvíjet a nabídnout zákazníkům větší výběr v oblasti elektrifikace.“

Startující tlačítko Jaguaru pulsuje jako srdce. Člověka nebo jaguára?

Startující tlačítko Jaguaru pulsuje jako srdce. Člověka nebo jaguára?

Nejnovější koncept I-Pace si pochvaluje také hlavní designér Ian Callum. Podle něj je novinka nejdůležitějším výrobkem od dob Jaguaru E-Type. Elektromobil bude pohánět akumulátor o kapacitě 90 kWh a odhadovaný dojezd je zhruba 500 kilometrů. Společnost věří, že elektrické SUV se na silnicích objeví poprvé v roce 2018. Další modely pak budou následovat.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků