Jaguar Land Rover chce do roku 2020 polovinu vozů na elektrický pohon

Skupina JLR hodlá v příštích letech investovat miliardy dolarů do výzkumu a vývoje elektrických vozidel. Do roku 2020 prý tento pohon nabídne polovina vozů.
Jaguar Land Rover chce do roku 2020 polovinu vozů na elektrický pohon

V posledních dnech skupina Jaguar Land Rover zaujala především svým exotickým konceptem elektrického SUV I-Pace, který má konkurovat i Modelu X od americké Tesly. Tvůrci dále oznámili, že do roku 2020 má nejméně polovina všech jejich automobilů nabízet také pohon na elektřinu.

Podrobnosti o novém Jaguaru I-Pace. Vytlačí Teslu z pozice lídra?

Podrobnosti o novém Jaguaru I-Pace. Vytlačí Teslu z pozice lídra?

Aby mohla společnost rozjet práci na elektromobilech ve velkém, musí tomu uzpůsobí také své zázemí. Centrum ve Spojeném království se má v příštích letech rozrůst až dvojnásobně a nabídne tak i celou řadu nových pracovních míst. Skupina JLR už do vývoje investovala více než 300 milionů liber a zaměstnala 20 000 nových lidí. Aktuálně ve firmě působí 40 000 pracujících.

„Design, technické inovace a inženýrská dokonalost. To jsou věci, které máme uložené v srdci našeho podnikání,“ uvedl Dr. Ralf Speth, CEO společnosti Jaguar Land Rover. „Pracujeme na budoucnosti, chceme se rozvíjet a nabídnout zákazníkům větší výběr v oblasti elektrifikace.“

Startující tlačítko Jaguaru pulsuje jako srdce. Člověka nebo jaguára?

Startující tlačítko Jaguaru pulsuje jako srdce. Člověka nebo jaguára?

Nejnovější koncept I-Pace si pochvaluje také hlavní designér Ian Callum. Podle něj je novinka nejdůležitějším výrobkem od dob Jaguaru E-Type. Elektromobil bude pohánět akumulátor o kapacitě 90 kWh a odhadovaný dojezd je zhruba 500 kilometrů. Společnost věří, že elektrické SUV se na silnicích objeví poprvé v roce 2018. Další modely pak budou následovat.

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

včera | Jan Mička | 22 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků