Elektrický nováček rozdrtil Teslu Model X v tom, co jí šlo nejlépe. Tady je důkaz

Až v dalekém Mexiku se na startovní rovince závodního okruhu utkaly vozy Jaguar I-Pace a Tesla Model X. Závod to nebyl dlouhý...

Elektromobily se zatím nemůžou utkávat na klasických závodních okruzích, například na Nürburgringu. Pro porovnání jejich výkonnosti se tak využívají jen některé dílčí disciplíny. Třeba ta, v níž díky okamžitému nástupu maximálního točivého momentu přímo excelují - zrychlení z nuly na stokilometrovou v rychlost. V americkém podání se jedná o start z nuly na 60 mil v hodině (cca 96,5 km/hod).

Jeden takový souboj už stihl podstoupit čerstvě představený Jaguar I-Pace s dosud nejrychlejším elektrickým SUV na světě. Tím je Tesla Model X.

Jak je Tesla Model X schopná v terénu? Má své limity…

Jak je Tesla Model X schopná v terénu? Má své limity…

Na závodním okruhu Hermanose Rodrigueze v Mexiku se vedle sebe na startovní rošt postavila nejprve Tesla Model X v základní specifikaci 75D. Jaguar I-Pace má zatím jen jedno provedení a jeho dva elektromotory, z nichž každý má na starosti pohon jedné nápravy, umí vyprodukovat systémový výkon 395 koní.

Za volant usedli zkušení závodníci. V případě Jaguaru šlo o Mitche Evanse, který závodí s elektrickou formulí Jaguar. Řízení monstrózní Tesly se ujal Tony Kanaan, který má na svém kontě například i vítězství v závodě 500 mil Indianopolis v roce 2013.

Tesla chystá menší SUV. Model Y bude bratrem Modelu 3

Tesla chystá menší SUV. Model Y bude bratrem Modelu 3

Úkolem obou jezdců bylo co nejrychleji dosáhnout zmíněných šedesáti mil v hodině a pak okamžitě zastavit. Závod skončil vítězstvím Jaguaru. Kanaan měl však k dispozici ještě Model X 100D, jehož elektromotory zvládají vyprodukovat necelých 400 kilowattů. Ani to mu ale nepomohlo.

Podle nás Jaguar nezvítězil jen 1:0, ale hned 2:0. Druhý bod přidává za svůj design, který je o řád lepší než u amerického vozu. A kdyby se hodnotila i cena, bylo by vítězství ještě výraznější.

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků