Elektrický nováček rozdrtil Teslu Model X v tom, co jí šlo nejlépe. Tady je důkaz

Až v dalekém Mexiku se na startovní rovince závodního okruhu utkaly vozy Jaguar I-Pace a Tesla Model X. Závod to nebyl dlouhý...

Elektromobily se zatím nemůžou utkávat na klasických závodních okruzích, například na Nürburgringu. Pro porovnání jejich výkonnosti se tak využívají jen některé dílčí disciplíny. Třeba ta, v níž díky okamžitému nástupu maximálního točivého momentu přímo excelují - zrychlení z nuly na stokilometrovou v rychlost. V americkém podání se jedná o start z nuly na 60 mil v hodině (cca 96,5 km/hod).

Jeden takový souboj už stihl podstoupit čerstvě představený Jaguar I-Pace s dosud nejrychlejším elektrickým SUV na světě. Tím je Tesla Model X.

Jak je Tesla Model X schopná v terénu? Má své limity…

Jak je Tesla Model X schopná v terénu? Má své limity…

Na závodním okruhu Hermanose Rodrigueze v Mexiku se vedle sebe na startovní rošt postavila nejprve Tesla Model X v základní specifikaci 75D. Jaguar I-Pace má zatím jen jedno provedení a jeho dva elektromotory, z nichž každý má na starosti pohon jedné nápravy, umí vyprodukovat systémový výkon 395 koní.

Za volant usedli zkušení závodníci. V případě Jaguaru šlo o Mitche Evanse, který závodí s elektrickou formulí Jaguar. Řízení monstrózní Tesly se ujal Tony Kanaan, který má na svém kontě například i vítězství v závodě 500 mil Indianopolis v roce 2013.

Tesla chystá menší SUV. Model Y bude bratrem Modelu 3

Tesla chystá menší SUV. Model Y bude bratrem Modelu 3

Úkolem obou jezdců bylo co nejrychleji dosáhnout zmíněných šedesáti mil v hodině a pak okamžitě zastavit. Závod skončil vítězstvím Jaguaru. Kanaan měl však k dispozici ještě Model X 100D, jehož elektromotory zvládají vyprodukovat necelých 400 kilowattů. Ani to mu ale nepomohlo.

Podle nás Jaguar nezvítězil jen 1:0, ale hned 2:0. Druhý bod přidává za svůj design, který je o řád lepší než u amerického vozu. A kdyby se hodnotila i cena, bylo by vítězství ještě výraznější.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků