Elektrický nováček rozdrtil Teslu Model X v tom, co jí šlo nejlépe. Tady je důkaz

Až v dalekém Mexiku se na startovní rovince závodního okruhu utkaly vozy Jaguar I-Pace a Tesla Model X. Závod to nebyl dlouhý...

Elektromobily se zatím nemůžou utkávat na klasických závodních okruzích, například na Nürburgringu. Pro porovnání jejich výkonnosti se tak využívají jen některé dílčí disciplíny. Třeba ta, v níž díky okamžitému nástupu maximálního točivého momentu přímo excelují - zrychlení z nuly na stokilometrovou v rychlost. V americkém podání se jedná o start z nuly na 60 mil v hodině (cca 96,5 km/hod).

Jeden takový souboj už stihl podstoupit čerstvě představený Jaguar I-Pace s dosud nejrychlejším elektrickým SUV na světě. Tím je Tesla Model X.

Jak je Tesla Model X schopná v terénu? Má své limity…

Jak je Tesla Model X schopná v terénu? Má své limity…

Na závodním okruhu Hermanose Rodrigueze v Mexiku se vedle sebe na startovní rošt postavila nejprve Tesla Model X v základní specifikaci 75D. Jaguar I-Pace má zatím jen jedno provedení a jeho dva elektromotory, z nichž každý má na starosti pohon jedné nápravy, umí vyprodukovat systémový výkon 395 koní.

Za volant usedli zkušení závodníci. V případě Jaguaru šlo o Mitche Evanse, který závodí s elektrickou formulí Jaguar. Řízení monstrózní Tesly se ujal Tony Kanaan, který má na svém kontě například i vítězství v závodě 500 mil Indianopolis v roce 2013.

Tesla chystá menší SUV. Model Y bude bratrem Modelu 3

Tesla chystá menší SUV. Model Y bude bratrem Modelu 3

Úkolem obou jezdců bylo co nejrychleji dosáhnout zmíněných šedesáti mil v hodině a pak okamžitě zastavit. Závod skončil vítězstvím Jaguaru. Kanaan měl však k dispozici ještě Model X 100D, jehož elektromotory zvládají vyprodukovat necelých 400 kilowattů. Ani to mu ale nepomohlo.

Podle nás Jaguar nezvítězil jen 1:0, ale hned 2:0. Druhý bod přidává za svůj design, který je o řád lepší než u amerického vozu. A kdyby se hodnotila i cena, bylo by vítězství ještě výraznější.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

včera | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 42 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků