Elektrický nováček rozdrtil Teslu Model X v tom, co jí šlo nejlépe. Tady je důkaz

Až v dalekém Mexiku se na startovní rovince závodního okruhu utkaly vozy Jaguar I-Pace a Tesla Model X. Závod to nebyl dlouhý...

Elektromobily se zatím nemůžou utkávat na klasických závodních okruzích, například na Nürburgringu. Pro porovnání jejich výkonnosti se tak využívají jen některé dílčí disciplíny. Třeba ta, v níž díky okamžitému nástupu maximálního točivého momentu přímo excelují - zrychlení z nuly na stokilometrovou v rychlost. V americkém podání se jedná o start z nuly na 60 mil v hodině (cca 96,5 km/hod).

Jeden takový souboj už stihl podstoupit čerstvě představený Jaguar I-Pace s dosud nejrychlejším elektrickým SUV na světě. Tím je Tesla Model X.

Jak je Tesla Model X schopná v terénu? Má své limity…

Jak je Tesla Model X schopná v terénu? Má své limity…

Na závodním okruhu Hermanose Rodrigueze v Mexiku se vedle sebe na startovní rošt postavila nejprve Tesla Model X v základní specifikaci 75D. Jaguar I-Pace má zatím jen jedno provedení a jeho dva elektromotory, z nichž každý má na starosti pohon jedné nápravy, umí vyprodukovat systémový výkon 395 koní.

Za volant usedli zkušení závodníci. V případě Jaguaru šlo o Mitche Evanse, který závodí s elektrickou formulí Jaguar. Řízení monstrózní Tesly se ujal Tony Kanaan, který má na svém kontě například i vítězství v závodě 500 mil Indianopolis v roce 2013.

Tesla chystá menší SUV. Model Y bude bratrem Modelu 3

Tesla chystá menší SUV. Model Y bude bratrem Modelu 3

Úkolem obou jezdců bylo co nejrychleji dosáhnout zmíněných šedesáti mil v hodině a pak okamžitě zastavit. Závod skončil vítězstvím Jaguaru. Kanaan měl však k dispozici ještě Model X 100D, jehož elektromotory zvládají vyprodukovat necelých 400 kilowattů. Ani to mu ale nepomohlo.

Podle nás Jaguar nezvítězil jen 1:0, ale hned 2:0. Druhý bod přidává za svůj design, který je o řád lepší než u amerického vozu. A kdyby se hodnotila i cena, bylo by vítězství ještě výraznější.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků