Jaguar F-Type SVR s pohonem všech kol se ukazuje na dalších fotkách

I přes rozsáhlou karbonovou dietu ukáže nový F-Type SVR na váze až 1720 kg. Má totiž standardně pohon všech kol.
Seznam kapitol
  1. Jaguar F-Type SVR
  2. Fotogalerie: Jaguar F-Type SVR

Jaguar F-Type SVR, nejrychlejší F-Type v nabídce, zažije světovou premiéru na autosalonu v Ženevě. Už před časem jsme tu měli první snímky a uniklé informace, automobilka k tomu nyní přidává kompletní fotogalerii a poměrně rozsáhlou tiskovou zprávu se všemi detaily. Vyjímáme to podstatné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jaguar F-Type SVR je nejrychlejší model v nabídce. Umí až 322 km/h, kabriolet je ovšem o trochu pomalejší. Pohon všech kol a automatická převodovka se dodávají sériově

Srdcem too nejrychlejšího F-Typu je motor. Konkrétně jde o kompresorem přeplňovaný osmiválec 5,0 l, který známe i z „běžného“ F-Typu R. Ovšem v modelu SVR má osmiválec výkon 423 kW (575 k) v 6500 ot./min. a točivý moment 700 Nm v 3500 až 5000 ot./min. To mu stačí na to, aby zvládl akcelerovat na 100 km/h za 3,7 s a ve verzi kupé dosáhl na 322 km/h.

Test Jaguar F-Type S Coupé: Díky za něj!

Test Jaguar F-Type S Coupé: Díky za něj!

Jaguar F-Type SVR bude ale k dispozici i jako kabriolet a pokud chcete hodně připlácet, seznam příplatků je poměrně dlouhý a obsahuje i takové věci jako karbon-keramické brzdy (úspora až 20 kg) či karbonový aerodynamický paket nebo střecha rovněž z uhlíkových vláken (u kupé).

Konstrukčně vychází model SVR z kupé F-Type R AWD, což neznamená nic jiného, než že standardně bude nejrychlejší F-Type dodáván nejen s osmistupňovou automatickou převodovkou, ale také výhradně s elektronicky řízeným pohonem všech kol. Kdo chce dělat rozevláté drifty, tomu stejně bude stačit šestiválcový F-Type S s manuálem a samosvorem.

Test Jaguar XFR-S: Světle modré nebe řidičské  

Test Jaguar XFR-S: Světle modré nebe řidičské  

Komponenty podvozku, brzd a řízení se dočkaly nových dílů a nastavení. Například zcela nový titanový výfuk poskytuje nejen výraznější zvukový doprovod (to by nás zajímalo, jestli může být něco ještě výraznějšího než sériový F-Type R, aniž by to překračovalo hlukové limity), ale i úsporu 16 kg hmotnosti.

Celkem zhubl Jaguar F-Type SVR proti kupé R AWD 25 kg, ale pokud si připlatíte za všechny odlehčené doplňky, může rozdíl činit až 50 kg. I tak ale provozní hmotnost kupé dosahuje hodnoty 1705 kg, u kabrioletu 1720 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pokud vám sériové doplňky nestačí, můžete si připlatit za karbon-keramické brzdy, karbonovou střechu či aerodynamický paket rovněž z karbonu. Tím ušetříte dalších 25 kg

Standardně jezdí F-Type SVR na pneumatikách 265/35 ZR20 vpředu a 305/30 ZR20 vzadu. Sériové ocelové brzdy mají průměr 380 mm vpředu a 376 mm vzadu, příplatkové karbonové pak 398 mm vpředu a 380 mm vzadu. Vždy dostanete vpředu šestipístkové třmeny, vzadu jsou třmeny čtyřpístkové.

Jaguar si za nejsilnější F-Type naúčtuje na britském trhu 110 000 liber (3 817 000 korun), za kabriolet SVR dáte minimálně 115 485 liber (4 007 000 korun). Auto už můžete objednávat a dodávky zákazníkům se rozběhnou v polovině roku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Jaguar F-Type SVR
  2. Fotogalerie: Jaguar F-Type SVR
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 430 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 65 750 km
Cena: 140 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků