Jaguar F-Type prošel modernizací. Má novou tvář, ztratil V6, ale osmiválec zůstal

O výraznějším faceliftu Jaguaru F-Type se mluvilo již delší dobu a teď je novinka konečně tady. Větších změn se kupé i kabriolet dočkali také pod kapotou.

Kupé i kabriolet F-Type přijíždí s výrazně odlišnou přídí oproti starší verzi. Nahoru do blatníků zasahující světlomety jsou pryč a nové úzké LED jednotky jsou posazeny horizontálně a mnohem níže. Nová je také maska chladiče a celkově přední nárazník. Vzadu si F-Type udržuje dosavadní styling, ačkoliv přichází s hranatějšími svítilnami s novou grafikou.

Architektura interiéru je stále povědomá, ale po technické stránce je novinkou digitální přístrojový štít o velikosti 12,3 palce – dejte sbohem analogovým budíkům. Infotainment uprostřed středového panelu má nový systém, podporuje rozhraní Apple CarPlay, Android Auto a zvládá aktualizaci softwaru na dálku. Cool vysunovací středové výdechy klimatizace zůstávají.

Jaguar znovu vyrábí originální nářadí pro E-Type. Do prodeje ho vrací po skoro 50 letech

Jaguar znovu vyrábí originální nářadí pro E-Type. Do prodeje ho vrací po skoro 50 letech

Dosti zásadních změn se dočkal F-Type pod kapotou. Z nabídky motorizací totiž mizí dřívější zlatá střední cesta ve formě třílitrového, kompresorem přeplňovaného V6, a tím pádem také možnost manuální převodovky.

Základem zůstává dříve představený přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 300 koní (221 kW) a točivém momentu 400 N.m, který spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou a sílu posílá dále na zadní kola. S ním zvládá F-Type (kupé i kabrio) zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 vteřiny a maximálně dosáhne 250 km/h.

Lister ukazuje první LFT-C. F-Type bez střechy má 666 koní a zvládne 330 km/h

Lister ukazuje první LFT-C. F-Type bez střechy má 666 koní a zvládne 330 km/h

Místo šestiválce pak zastává nově vyladěná varianta pětilitrového V8 s kompresorem, která zajistí 450 koní (331 kW) a točivý moment 580 N.m. Osmistupňový automat je i zde, přičemž na výběr je rovněž z pohonu zadních či všech kol. Jaguar uvádí, že obě varianty zvládnou zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,6 vteřiny a maximální rychlost čítá 285 km/h.

Vrchol pak představuje ve verzi F-Type R pětilitrový, kompresorem přeplňovaný V8 vyladěný na 575 koní (423 kW) a 700 N.m točivého momentu – tedy hodnoty dříve nejostřejší verze SVR. Motor je spojen výhradně s pohonem všech kol, osmistupňovým automatem a zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,7 vteřiny a maximální rychlost 300 km/h.

Jaguar vás po Nordschleife sveze v elektromobilu I-Pace. Měli byste vůbec zájem?

Jaguar vás po Nordschleife sveze v elektromobilu I-Pace. Měli byste vůbec zájem?

U osmiválců byla osmistupňová převodovka dále upravena na základě poznatků z modelu XE SV Project 8, přičemž verze F-Type R dále přichází s vylepšeným podvozkem s novými adaptivními tlumiči, pružinami, stabilizátory, zadními těhlicemi a kulovými čepy. Výfuky osmiválců jsou nakonec vybaveny aktivními klapkami s funkcí Quiet Start, abyste po ránu nerušili vyštěknutím pětilitru sousedy.

Do prodeje se modernizovaný F-Type dostává již nyní. České zastoupení prozatím zveřejnilo předběžně základní cenovky nejslabší verze. Kupé začne na částce 1.706.826 ‎Kč, kabriolet na 1.893.408 Kč.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

včera | Petr Schnagl | 15 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 144 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků