Jaguar F-Type prošel modernizací. Má novou tvář, ztratil V6, ale osmiválec zůstal

O výraznějším faceliftu Jaguaru F-Type se mluvilo již delší dobu a teď je novinka konečně tady. Větších změn se kupé i kabriolet dočkali také pod kapotou.

Kupé i kabriolet F-Type přijíždí s výrazně odlišnou přídí oproti starší verzi. Nahoru do blatníků zasahující světlomety jsou pryč a nové úzké LED jednotky jsou posazeny horizontálně a mnohem níže. Nová je také maska chladiče a celkově přední nárazník. Vzadu si F-Type udržuje dosavadní styling, ačkoliv přichází s hranatějšími svítilnami s novou grafikou.

Architektura interiéru je stále povědomá, ale po technické stránce je novinkou digitální přístrojový štít o velikosti 12,3 palce – dejte sbohem analogovým budíkům. Infotainment uprostřed středového panelu má nový systém, podporuje rozhraní Apple CarPlay, Android Auto a zvládá aktualizaci softwaru na dálku. Cool vysunovací středové výdechy klimatizace zůstávají.

Jaguar znovu vyrábí originální nářadí pro E-Type. Do prodeje ho vrací po skoro 50 letech

Jaguar znovu vyrábí originální nářadí pro E-Type. Do prodeje ho vrací po skoro 50 letech

Dosti zásadních změn se dočkal F-Type pod kapotou. Z nabídky motorizací totiž mizí dřívější zlatá střední cesta ve formě třílitrového, kompresorem přeplňovaného V6, a tím pádem také možnost manuální převodovky.

Základem zůstává dříve představený přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 300 koní (221 kW) a točivém momentu 400 N.m, který spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou a sílu posílá dále na zadní kola. S ním zvládá F-Type (kupé i kabrio) zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 vteřiny a maximálně dosáhne 250 km/h.

Lister ukazuje první LFT-C. F-Type bez střechy má 666 koní a zvládne 330 km/h

Lister ukazuje první LFT-C. F-Type bez střechy má 666 koní a zvládne 330 km/h

Místo šestiválce pak zastává nově vyladěná varianta pětilitrového V8 s kompresorem, která zajistí 450 koní (331 kW) a točivý moment 580 N.m. Osmistupňový automat je i zde, přičemž na výběr je rovněž z pohonu zadních či všech kol. Jaguar uvádí, že obě varianty zvládnou zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,6 vteřiny a maximální rychlost čítá 285 km/h.

Vrchol pak představuje ve verzi F-Type R pětilitrový, kompresorem přeplňovaný V8 vyladěný na 575 koní (423 kW) a 700 N.m točivého momentu – tedy hodnoty dříve nejostřejší verze SVR. Motor je spojen výhradně s pohonem všech kol, osmistupňovým automatem a zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,7 vteřiny a maximální rychlost 300 km/h.

Jaguar vás po Nordschleife sveze v elektromobilu I-Pace. Měli byste vůbec zájem?

Jaguar vás po Nordschleife sveze v elektromobilu I-Pace. Měli byste vůbec zájem?

U osmiválců byla osmistupňová převodovka dále upravena na základě poznatků z modelu XE SV Project 8, přičemž verze F-Type R dále přichází s vylepšeným podvozkem s novými adaptivními tlumiči, pružinami, stabilizátory, zadními těhlicemi a kulovými čepy. Výfuky osmiválců jsou nakonec vybaveny aktivními klapkami s funkcí Quiet Start, abyste po ránu nerušili vyštěknutím pětilitru sousedy.

Do prodeje se modernizovaný F-Type dostává již nyní. České zastoupení prozatím zveřejnilo předběžně základní cenovky nejslabší verze. Kupé začne na částce 1.706.826 ‎Kč, kabriolet na 1.893.408 Kč.

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

včera | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků