Jaguar F-Type prošel modernizací. Má novou tvář, ztratil V6, ale osmiválec zůstal

O výraznějším faceliftu Jaguaru F-Type se mluvilo již delší dobu a teď je novinka konečně tady. Větších změn se kupé i kabriolet dočkali také pod kapotou.

Kupé i kabriolet F-Type přijíždí s výrazně odlišnou přídí oproti starší verzi. Nahoru do blatníků zasahující světlomety jsou pryč a nové úzké LED jednotky jsou posazeny horizontálně a mnohem níže. Nová je také maska chladiče a celkově přední nárazník. Vzadu si F-Type udržuje dosavadní styling, ačkoliv přichází s hranatějšími svítilnami s novou grafikou.

Architektura interiéru je stále povědomá, ale po technické stránce je novinkou digitální přístrojový štít o velikosti 12,3 palce – dejte sbohem analogovým budíkům. Infotainment uprostřed středového panelu má nový systém, podporuje rozhraní Apple CarPlay, Android Auto a zvládá aktualizaci softwaru na dálku. Cool vysunovací středové výdechy klimatizace zůstávají.

Jaguar znovu vyrábí originální nářadí pro E-Type. Do prodeje ho vrací po skoro 50 letech

Jaguar znovu vyrábí originální nářadí pro E-Type. Do prodeje ho vrací po skoro 50 letech

Dosti zásadních změn se dočkal F-Type pod kapotou. Z nabídky motorizací totiž mizí dřívější zlatá střední cesta ve formě třílitrového, kompresorem přeplňovaného V6, a tím pádem také možnost manuální převodovky.

Základem zůstává dříve představený přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 300 koní (221 kW) a točivém momentu 400 N.m, který spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou a sílu posílá dále na zadní kola. S ním zvládá F-Type (kupé i kabrio) zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 vteřiny a maximálně dosáhne 250 km/h.

Lister ukazuje první LFT-C. F-Type bez střechy má 666 koní a zvládne 330 km/h

Lister ukazuje první LFT-C. F-Type bez střechy má 666 koní a zvládne 330 km/h

Místo šestiválce pak zastává nově vyladěná varianta pětilitrového V8 s kompresorem, která zajistí 450 koní (331 kW) a točivý moment 580 N.m. Osmistupňový automat je i zde, přičemž na výběr je rovněž z pohonu zadních či všech kol. Jaguar uvádí, že obě varianty zvládnou zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,6 vteřiny a maximální rychlost čítá 285 km/h.

Vrchol pak představuje ve verzi F-Type R pětilitrový, kompresorem přeplňovaný V8 vyladěný na 575 koní (423 kW) a 700 N.m točivého momentu – tedy hodnoty dříve nejostřejší verze SVR. Motor je spojen výhradně s pohonem všech kol, osmistupňovým automatem a zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,7 vteřiny a maximální rychlost 300 km/h.

Jaguar vás po Nordschleife sveze v elektromobilu I-Pace. Měli byste vůbec zájem?

Jaguar vás po Nordschleife sveze v elektromobilu I-Pace. Měli byste vůbec zájem?

U osmiválců byla osmistupňová převodovka dále upravena na základě poznatků z modelu XE SV Project 8, přičemž verze F-Type R dále přichází s vylepšeným podvozkem s novými adaptivními tlumiči, pružinami, stabilizátory, zadními těhlicemi a kulovými čepy. Výfuky osmiválců jsou nakonec vybaveny aktivními klapkami s funkcí Quiet Start, abyste po ránu nerušili vyštěknutím pětilitru sousedy.

Do prodeje se modernizovaný F-Type dostává již nyní. České zastoupení prozatím zveřejnilo předběžně základní cenovky nejslabší verze. Kupé začne na částce 1.706.826 ‎Kč, kabriolet na 1.893.408 Kč.

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 25 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků
Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 72 příspěvků