Jaguar F-Type opravdu dostal čtyřválec! Výkonem však sporťák nezahanbí

Jaguar představuje základní motorizaci pro sportovní F-Type.

Při koupi nádherného sportovního kupé F-Type měli zákazníci od roku 2013, kdy se představil, na výběr z pětilitrového osmiválce a třílitrového šestiválce. Obě jednotky jsou přeplňovány mechanickým kompresorem. Nyní však na scénu přichází turbodmychadlo a čtyři válce.

Dvoulitr z řady Ingenium, ve které sdílí blok vznětové i zážehové motory, známe ze všech modelů Jaguaru a Land Roveru. Náhrada za fordovy ecoboosty byla dosud k mání s výkonem 200 a 240 koňských sil. Pro F-Type kupé a roadster se však dočkal speciálního naladění a výkon vzrostl na zajímavých 300 koňských sil. Točivý moment dosahuje 400 Nm už od patnácti set otáček.

Nový motor s přímým vstřikováním a variabilním časováním ventilů bude spřažen zatím výhradně s osmistupňovým automatem a pohonem zadních kol, i když modelová řada F-Type nabízí i manuál a čtyřkolku. Z nuly na sto kilometrů za hodinu to základní verze zvládne za 5,7 sekundy a maximální rychlost činí 250 km/h.

Budoucnost Jaguaru už brázdí londýnské ulice. Co příští rok nabídne I-Pace?

Budoucnost Jaguaru už brázdí londýnské ulice. Co příští rok nabídne I-Pace?

Jaguar si od menšího motoru slibuje samozřejmě nižší emise. Čtyřválec však nemusí být jen pozérskou volbou. Své si najdou i nadšenci do řízení. Vždyť čtyřválcová varianta je o 52 kilogramů lehčí než V6, nemluvě o osmiválci. 

„Většina úspory hmotnosti je na přední nápravě, což dělá vůz krásně vyvážený a opravdu agilní – přesně jak se dá očekávat, tento vůz se na nádherných klikatých silnicích cítí jako doma. Líbí se mi přemýšlet o něm jako o divočejším a mladším sourozenci šesti a osmiválcových verzí,“ dodává Erol Mustafa, hlavní produktový inženýr, Jaguar Sports Cars.

Jaguar se vrací na okruhy! Postaví F-Type pro třídu GT4

Jaguar se vrací na okruhy! Postaví F-Type pro třídu GT4

Důležitým argumentem však bude také cena, která se díky čtyřválci přibližuje zajímavým hodnotám. Modernizovaný F-Type bude k dispozici od léta 2017 s novou základní cenou od 1 562 715 Kč včetně DPH. To ve srovnání s F-Typem s V6 znamená snížení zaváděcí ceny o 320 000 korun.

Nový motor zvenčí poznáte podle specifické koncovky výfuků, která jej odlišuje od šestiválce s dvojicí středových a osmiválce se čtveřicí koncovek. Další změny jako LED světla jsou součástí nedávného faceliftu. Podívejte se na kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků