Jaguar F-Type opravdu dostal čtyřválec! Výkonem však sporťák nezahanbí

Jaguar představuje základní motorizaci pro sportovní F-Type.

Při koupi nádherného sportovního kupé F-Type měli zákazníci od roku 2013, kdy se představil, na výběr z pětilitrového osmiválce a třílitrového šestiválce. Obě jednotky jsou přeplňovány mechanickým kompresorem. Nyní však na scénu přichází turbodmychadlo a čtyři válce.

Dvoulitr z řady Ingenium, ve které sdílí blok vznětové i zážehové motory, známe ze všech modelů Jaguaru a Land Roveru. Náhrada za fordovy ecoboosty byla dosud k mání s výkonem 200 a 240 koňských sil. Pro F-Type kupé a roadster se však dočkal speciálního naladění a výkon vzrostl na zajímavých 300 koňských sil. Točivý moment dosahuje 400 Nm už od patnácti set otáček.

Nový motor s přímým vstřikováním a variabilním časováním ventilů bude spřažen zatím výhradně s osmistupňovým automatem a pohonem zadních kol, i když modelová řada F-Type nabízí i manuál a čtyřkolku. Z nuly na sto kilometrů za hodinu to základní verze zvládne za 5,7 sekundy a maximální rychlost činí 250 km/h.

Elektromobily | Jaguar

Budoucnost Jaguaru už brázdí londýnské ulice. Co příští rok nabídne I-Pace?

Jaguar si od menšího motoru slibuje samozřejmě nižší emise. Čtyřválec však nemusí být jen pozérskou volbou. Své si najdou i nadšenci do řízení. Vždyť čtyřválcová varianta je o 52 kilogramů lehčí než V6, nemluvě o osmiválci. 

„Většina úspory hmotnosti je na přední nápravě, což dělá vůz krásně vyvážený a opravdu agilní – přesně jak se dá očekávat, tento vůz se na nádherných klikatých silnicích cítí jako doma. Líbí se mi přemýšlet o něm jako o divočejším a mladším sourozenci šesti a osmiválcových verzí,“ dodává Erol Mustafa, hlavní produktový inženýr, Jaguar Sports Cars.

Tajné | Sport | Jaguar

Jaguar se vrací na okruhy! Postaví F-Type pro třídu GT4

Důležitým argumentem však bude také cena, která se díky čtyřválci přibližuje zajímavým hodnotám. Modernizovaný F-Type bude k dispozici od léta 2017 s novou základní cenou od 1 562 715 Kč včetně DPH. To ve srovnání s F-Typem s V6 znamená snížení zaváděcí ceny o 320 000 korun.

Nový motor zvenčí poznáte podle specifické koncovky výfuků, která jej odlišuje od šestiválce s dvojicí středových a osmiválce se čtveřicí koncovek. Další změny jako LED světla jsou součástí nedávného faceliftu. Podívejte se na kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků