Jaguar F-Type opravdu dostal čtyřválec! Výkonem však sporťák nezahanbí

Jaguar představuje základní motorizaci pro sportovní F-Type.

Při koupi nádherného sportovního kupé F-Type měli zákazníci od roku 2013, kdy se představil, na výběr z pětilitrového osmiválce a třílitrového šestiválce. Obě jednotky jsou přeplňovány mechanickým kompresorem. Nyní však na scénu přichází turbodmychadlo a čtyři válce.

Dvoulitr z řady Ingenium, ve které sdílí blok vznětové i zážehové motory, známe ze všech modelů Jaguaru a Land Roveru. Náhrada za fordovy ecoboosty byla dosud k mání s výkonem 200 a 240 koňských sil. Pro F-Type kupé a roadster se však dočkal speciálního naladění a výkon vzrostl na zajímavých 300 koňských sil. Točivý moment dosahuje 400 Nm už od patnácti set otáček.

Nový motor s přímým vstřikováním a variabilním časováním ventilů bude spřažen zatím výhradně s osmistupňovým automatem a pohonem zadních kol, i když modelová řada F-Type nabízí i manuál a čtyřkolku. Z nuly na sto kilometrů za hodinu to základní verze zvládne za 5,7 sekundy a maximální rychlost činí 250 km/h.

Budoucnost Jaguaru už brázdí londýnské ulice. Co příští rok nabídne I-Pace?

Budoucnost Jaguaru už brázdí londýnské ulice. Co příští rok nabídne I-Pace?

Jaguar si od menšího motoru slibuje samozřejmě nižší emise. Čtyřválec však nemusí být jen pozérskou volbou. Své si najdou i nadšenci do řízení. Vždyť čtyřválcová varianta je o 52 kilogramů lehčí než V6, nemluvě o osmiválci. 

„Většina úspory hmotnosti je na přední nápravě, což dělá vůz krásně vyvážený a opravdu agilní – přesně jak se dá očekávat, tento vůz se na nádherných klikatých silnicích cítí jako doma. Líbí se mi přemýšlet o něm jako o divočejším a mladším sourozenci šesti a osmiválcových verzí,“ dodává Erol Mustafa, hlavní produktový inženýr, Jaguar Sports Cars.

Jaguar se vrací na okruhy! Postaví F-Type pro třídu GT4

Jaguar se vrací na okruhy! Postaví F-Type pro třídu GT4

Důležitým argumentem však bude také cena, která se díky čtyřválci přibližuje zajímavým hodnotám. Modernizovaný F-Type bude k dispozici od léta 2017 s novou základní cenou od 1 562 715 Kč včetně DPH. To ve srovnání s F-Typem s V6 znamená snížení zaváděcí ceny o 320 000 korun.

Nový motor zvenčí poznáte podle specifické koncovky výfuků, která jej odlišuje od šestiválce s dvojicí středových a osmiválce se čtveřicí koncovek. Další změny jako LED světla jsou součástí nedávného faceliftu. Podívejte se na kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

dnes | Jan Mička | 14 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků