Jaguar F-Type míří na americký trh. Přitáhnout má mladé zákazníky

Do prodejů na různých trzích postupně přichází velmi zajímavá novinka automobilky Jaguar. Dvoumístný F-Type navazuje na historicky úspěšné modely této anglické značky, která se tak vrací ke konceptu čistě sportovního automobilu.

Nový F-Type sází na moderní technologie a především na kombinaci vysokého výkonu a nízké hmotnosti. Podobně jako Range Rover, také v tomto případě je většina automobilu postavena z hliníkových slitin. Mimochodem třeba taková kapota je větší než ta z Range Roveru.

Test Range Rover TDV6 - hlavně nic neměnit

Test Range Rover TDV6 - hlavně nic neměnit

Jakkoliv budí (a zaručeně ještě budit bude) F-Type velkou pozornost v celé Evropě, jeho hlavním cílem je Amerika. Jaguar očekává, že se na tamních trzích prodá celkově 48%. Druhým nejzajímavějším trhem by měla být s 23% Velká Británie a na třetím místě s dvanácti procenty pak Německo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Aby si měli zájemci z čeho vybírat, připravil Jaguar hned na úvod tři varianty. Základní F-Type osazený novým benzinovým šestiválcem nabídne 340 koní, perfektní jízdní vlastnosti a cenovku 1 903 209 Kč. Silnější alternativou je F-Type S se stejným motorem naladěným na 380 koní. Kromě toho „esková“ verze přidává ještě mechanický samosvorný diferenciál na zadní nápravě, aktivní výfuk, lepší brzdy a adaptivní podvozek. Na českém trhu si připravte 2 200 290 Kč.

Vrcholem je F-Type V8 S osazený přeplňovaným osmiválcem s výkonem 495 koní. Kromě ještě dále vylepšeného podvozku, výfuku se čtveřicí koncovek a jiných brzd dostanete také elektronicky ovládaný zadní diferenciál. Cena začíná na 2 589 642 Kč.

Jaguar F-Type chce přilákat k britské automobilce mladé zákazníky. Namířeno má na konkurenty typu Porsche 911 nebo Audi R8. Podrobné první jízdní dojmy očekávejte zítra. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků