Jaguar F-Type: kompletní informace

Jaguar oficiálně představil nový model F-Type. Před časem unikly první fotky, které následovaly fotky další, ale přesné informace chyběly. Ještě před tím, než nabídneme živé fotografie přímo z autosalonu, máme pro vás kompletní představení této poměrně hodně zajímavé novinky.

Nový dvoumístný model z dílny automobilky Jaguar přichází ve třech provedeních: F-Type, F-Type S a F-Type V8 S. Už dříve bylo potvrzeno, že v prvních dvou případech najdeme pod kapotou nový přeplňovaný třílitrový šestiválec. Ten je v základní verzi naladěn na výkon 340 koní (6500 ot./min) a nabídne 450 Nm (3500 – 5000 ot./min). Stovka je otázkou 5,3 s a maximální rychlost je omezena na 260 km/h. V kombinovaném provozu by si měl nejdostupnější F-Type vystačit s přídělem devíti litrů.

Jaguar F-Type: nové snímky horké novinky, včetně interiéru

Jaguar F-Type: nové snímky horké novinky, včetně interiéru

Prostřední verze F-Type S má šestiválec naladěný na 380 koní (6500 ot./min) a vrchol točivého momentu nabídne o 10 Nm více. Zrychlení z nuly na stovku zvládnete za 4,9 s a omezovač vás utne na 275 km/h. Na spotřebě by si měla varianta S říci v kombinovaném provozu o jednu desetinu litru více než varianta základní.

Test: Jaguar XKR-S Convertible – na Nirvánu, na Olymp…

Test: Jaguar XKR-S Convertible – na Nirvánu, na Olymp…

Vrcholem je osmiválcový F-Type V8 S. V tomto případě najdeme pod kapotou přeplňovaný osmiválec, o kterém se psalo, že nabídne 510 koní. Realita je ale trochu jiná. Vrcholná motorizace vyprodukuje „pouze“ 495 koní a 625 Nm dostupných od 2500 do 5500 ot./min. Tyto parametry vystačí k akceleraci z nuly na stovku v čase 4,3 s a k maximální rychlosti 300 km/h. Všechna provedení jsou spojena s osmistupňovou převodovkou Quickshift. Bohužel trochu špatnou zprávou je fakt, že zrovna tak pro všechna tři provedení je standardem systém start/stop.

Také F-Type používá stejně jako nový Range Rover ve velké míře hliníkové slitiny. Výsledkem tak je relativně nízká hmotnost pohybující se v rozmezí od 1597 kg po 1665 kg v závislosti na konkrétní verzi. Na délku novinka měří 4470 mm, na šířku (bez zrcátek) dosahuje na 1923 mm a na výšku pouhých 1296 mm. Rozvor náprav má hodnotu 2622 mm a pokud by vás to náhodou zajímalo, zavazadelník zvládne 200 litrů.

Za zmínku v souvislosti s F-Type také stojí zadní samosvorný diferenciál (pro verze S a V8 S) a klapka ve výfuku, která se otevírá za hranicí 3000 ot./min. Vzadu pak najdeme aktivní spoiler, který dokáže vyvinout přítlak až 120 kg. Kolik přesně bude nový F-Type stát na českém trhu, to se ještě neví. Ví se ale předběžná cena, která má hodnotu 1 903 000 Kč.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků