Jaguar F-Type: kompletní informace

Jaguar oficiálně představil nový model F-Type. Před časem unikly první fotky, které následovaly fotky další, ale přesné informace chyběly. Ještě před tím, než nabídneme živé fotografie přímo z autosalonu, máme pro vás kompletní představení této poměrně hodně zajímavé novinky.

Nový dvoumístný model z dílny automobilky Jaguar přichází ve třech provedeních: F-Type, F-Type S a F-Type V8 S. Už dříve bylo potvrzeno, že v prvních dvou případech najdeme pod kapotou nový přeplňovaný třílitrový šestiválec. Ten je v základní verzi naladěn na výkon 340 koní (6500 ot./min) a nabídne 450 Nm (3500 – 5000 ot./min). Stovka je otázkou 5,3 s a maximální rychlost je omezena na 260 km/h. V kombinovaném provozu by si měl nejdostupnější F-Type vystačit s přídělem devíti litrů.

Jaguar F-Type: nové snímky horké novinky, včetně interiéru

Jaguar F-Type: nové snímky horké novinky, včetně interiéru

Prostřední verze F-Type S má šestiválec naladěný na 380 koní (6500 ot./min) a vrchol točivého momentu nabídne o 10 Nm více. Zrychlení z nuly na stovku zvládnete za 4,9 s a omezovač vás utne na 275 km/h. Na spotřebě by si měla varianta S říci v kombinovaném provozu o jednu desetinu litru více než varianta základní.

Test: Jaguar XKR-S Convertible – na Nirvánu, na Olymp…

Test: Jaguar XKR-S Convertible – na Nirvánu, na Olymp…

Vrcholem je osmiválcový F-Type V8 S. V tomto případě najdeme pod kapotou přeplňovaný osmiválec, o kterém se psalo, že nabídne 510 koní. Realita je ale trochu jiná. Vrcholná motorizace vyprodukuje „pouze“ 495 koní a 625 Nm dostupných od 2500 do 5500 ot./min. Tyto parametry vystačí k akceleraci z nuly na stovku v čase 4,3 s a k maximální rychlosti 300 km/h. Všechna provedení jsou spojena s osmistupňovou převodovkou Quickshift. Bohužel trochu špatnou zprávou je fakt, že zrovna tak pro všechna tři provedení je standardem systém start/stop.

Také F-Type používá stejně jako nový Range Rover ve velké míře hliníkové slitiny. Výsledkem tak je relativně nízká hmotnost pohybující se v rozmezí od 1597 kg po 1665 kg v závislosti na konkrétní verzi. Na délku novinka měří 4470 mm, na šířku (bez zrcátek) dosahuje na 1923 mm a na výšku pouhých 1296 mm. Rozvor náprav má hodnotu 2622 mm a pokud by vás to náhodou zajímalo, zavazadelník zvládne 200 litrů.

Za zmínku v souvislosti s F-Type také stojí zadní samosvorný diferenciál (pro verze S a V8 S) a klapka ve výfuku, která se otevírá za hranicí 3000 ot./min. Vzadu pak najdeme aktivní spoiler, který dokáže vyvinout přítlak až 120 kg. Kolik přesně bude nový F-Type stát na českém trhu, to se ještě neví. Ví se ale předběžná cena, která má hodnotu 1 903 000 Kč.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků