Jaguar F-Type: kompletní informace

Jaguar oficiálně představil nový model F-Type. Před časem unikly první fotky, které následovaly fotky další, ale přesné informace chyběly. Ještě před tím, než nabídneme živé fotografie přímo z autosalonu, máme pro vás kompletní představení této poměrně hodně zajímavé novinky.

Nový dvoumístný model z dílny automobilky Jaguar přichází ve třech provedeních: F-Type, F-Type S a F-Type V8 S. Už dříve bylo potvrzeno, že v prvních dvou případech najdeme pod kapotou nový přeplňovaný třílitrový šestiválec. Ten je v základní verzi naladěn na výkon 340 koní (6500 ot./min) a nabídne 450 Nm (3500 – 5000 ot./min). Stovka je otázkou 5,3 s a maximální rychlost je omezena na 260 km/h. V kombinovaném provozu by si měl nejdostupnější F-Type vystačit s přídělem devíti litrů.

Jaguar F-Type: nové snímky horké novinky, včetně interiéru

Jaguar F-Type: nové snímky horké novinky, včetně interiéru

Prostřední verze F-Type S má šestiválec naladěný na 380 koní (6500 ot./min) a vrchol točivého momentu nabídne o 10 Nm více. Zrychlení z nuly na stovku zvládnete za 4,9 s a omezovač vás utne na 275 km/h. Na spotřebě by si měla varianta S říci v kombinovaném provozu o jednu desetinu litru více než varianta základní.

Test: Jaguar XKR-S Convertible – na Nirvánu, na Olymp…

Test: Jaguar XKR-S Convertible – na Nirvánu, na Olymp…

Vrcholem je osmiválcový F-Type V8 S. V tomto případě najdeme pod kapotou přeplňovaný osmiválec, o kterém se psalo, že nabídne 510 koní. Realita je ale trochu jiná. Vrcholná motorizace vyprodukuje „pouze“ 495 koní a 625 Nm dostupných od 2500 do 5500 ot./min. Tyto parametry vystačí k akceleraci z nuly na stovku v čase 4,3 s a k maximální rychlosti 300 km/h. Všechna provedení jsou spojena s osmistupňovou převodovkou Quickshift. Bohužel trochu špatnou zprávou je fakt, že zrovna tak pro všechna tři provedení je standardem systém start/stop.

Také F-Type používá stejně jako nový Range Rover ve velké míře hliníkové slitiny. Výsledkem tak je relativně nízká hmotnost pohybující se v rozmezí od 1597 kg po 1665 kg v závislosti na konkrétní verzi. Na délku novinka měří 4470 mm, na šířku (bez zrcátek) dosahuje na 1923 mm a na výšku pouhých 1296 mm. Rozvor náprav má hodnotu 2622 mm a pokud by vás to náhodou zajímalo, zavazadelník zvládne 200 litrů.

Za zmínku v souvislosti s F-Type také stojí zadní samosvorný diferenciál (pro verze S a V8 S) a klapka ve výfuku, která se otevírá za hranicí 3000 ot./min. Vzadu pak najdeme aktivní spoiler, který dokáže vyvinout přítlak až 120 kg. Kolik přesně bude nový F-Type stát na českém trhu, to se ještě neví. Ví se ale předběžná cena, která má hodnotu 1 903 000 Kč.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků