Jaguar F-Type Coupé dostal až 550 koní. Cena začíná na 1 853 478 Kč

Seznam kapitol
  1. F-Type Coupe, Video
  2. Fotogalerie (82x foto)

Po včerejším úniku tu máme oficiální informace, video a rozsáhlou fotogalerii. Vše na téma nového Jaguaru F-Type Coupé. Ten dorazí do prodeje v provedení F-Type, F-Type S a F-Type R. První dvě verze jsou shodné s roadsterem. Pod kapotou mají šestiválec naladěný na 340 k / 450 Nm, respektive na 380 k / 460 Nm. Základní verze zvládne sprint na stovku za 5,3 s, prostřední provedení je o 0,4 s rychlejší. V obou případech jde o údaje shodné s tím, co předvádí otevřené provedení.

Jaguar F-Type Coupe odhalen v předpremiéře na prvních fotkách

Jaguar F-Type Coupe odhalen v předpremiéře na prvních fotkách

Vrcholná motorizace se ale liší. Na rozdíl od F-Typu V8 S, který má motor naladěný na 495 koní (625 Nm), přichází kupé v ještě ostřejší verzi. Ta nese označení F-Type R, pod kapotou má samozřejmě pětilitrový přeplňovaný osmiválec s výkonem 550 koní a točivým momentem 680 Nm. Na stovce je za 4,2 s, maximální rychlost činí 300 km/h. Zrychlení je v porovnání s V8 S lepší o jednu desetinu sekundy, maximálka je totožná. Je totiž dílem omezovače. V případě F-Typu R se bavíme o aktuálně nejrychlejším sériově vyráběném Jaguaru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
F-Type Coupé je vzhledově prakticky identický s konceptem CX-16, což je mírně řečeno velmi dobrá zpráva.

Nové kupé se chlubí ještě dalším prvenstvím. Opět se do hry dostaly ve velké míře hliníkové slitiny, což zaručuje kromě rozumné hmotnosti také vysokou tuhost. Jaguar uvádí ve své tiskové zprávě torzní tuhost 33 000 Nm/stupeň. F-Type Coupé je v současnosti model s nejtužší karoserií v nabídce britské automobilky. Mimochodem nové kupé se bude nabízet buď s hliníkovou střechou, nebo s panoramatickým střešním oknem.

Jaguar F-Type: první jízdní dojmy

Jaguar F-Type: první jízdní dojmy

Co se designu týká, ten ve velké míře následuje koncept CX-16, což je výborná zpráva. Přeskočíme povídání o různých designových linkách a rovnou vás odkážeme do rozsáhlé fotogalerie, kde si můžete automobil prohlédnout do posledního detailu. Za zmínku související s kupé stojí fakt, že zadní třetí dveře jsou vyrobeny z kompozitních materiálů a bude je možné elektricky otevírat i zavírat. Zavazadelník zvládne slušných 407 litrů.

Pro případné zájemce bude k dispozici rovněž zajímavý seznam příplatkové výbavy. U verzí R a S lze pořídit například karbon-keramické brzdy CCM (Carbon Ceramics Matrix). Kotouče vpředu mají velikost 398 mm, na zadní nápravě najdete kotouče o rozměru 380 mm. Kromě výborného výkonu slibuje Jaguar také úsporu hmotnosti 21 kg.

První objednávky přijímá Jaguar už teď, první exempláře dorazí k zákazníkům na jaře příštího roku. Cena startuje na částce 1 853 478 Kč za F-Type Coupé 3.0 l V6. Jen pro srovnání, roadster se stejnou motorizací stojí 2 030 017 Kč.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. F-Type Coupe, Video
  2. Fotogalerie (82x foto)
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků