Jaguar F-Type čeká odlehčený, supersportovní Club Sport i levný čtyřválec

Základní modelová řada dvoudveřových Jaguarů dostane celou řadu nových modifikací, třetí karoserii i nejdražší a nejlevnější verzi.
Jaguar F-Type čeká odlehčený, supersportovní Club Sport i levný čtyřválec

Poměrně mladý model Jaguar F-Type je v současnosti k mání jako F-Type Roadster a F-Type Coupé, ale představitelé Jaguaru jsou připraveni založit na něm další expanzi. Jistě, prakticky za rohem je již premiéra nejdostupnějšího sedanu Jaguar XS, ale podle některých musí mít Jaguar zkrátka jen jeden pár dveří. A pro zastánce tohoto názoru je připraveno hned několik řešení.

Jaguar F-Type zřejmě dostane třetí karosářskou verzi, bude to targa

Jaguar F-Type zřejmě dostane třetí karosářskou verzi, bude to targa

Prvním bude podle všeho Jaguar F-Type s karoserií Targa, ale to není vše. Těšit se můžeme také na kupé F-Type Club Sport s pohotovostní hmotností sníženou o plných 200 kg a řadou dalších modifikací, jež vozu umožní co do jízdní dynamiky vstoupit do oblasti skutečných supersportů. Právě odlehčené varianty slavných řad C-type a E-type se staly nesmrtelnými a novinka má z 0 na 100 km/h zrychlovat už za 3,5 s, a to bez nutného zvyšování výkonu motoru.

Jaguar F-Type: první jízdní dojmy

Jaguar F-Type: první jízdní dojmy

Přesto použití stávajícího pětilitrového, kompresorem přeplňovaného osmiválce pro nový Club Sport není zatím hotovou věcí, komplexní přístup ke snižování hmotnosti celého vozu by pod kapotu vozu nakonec klidně mohl přivést i přeplňovaný šestiválec. Na opačné straně spektra budoucí nabídky modelu Jaguar F-Type zřejmě stane provedení osazené čtyřválcem. S ohledem na stávající trendy celkem logické rozhodnutí, a ačkoli to není úplně stejná liga, i třeba Porsche Boxster a Cayman čtyřválce dostanou.

Jaguar: ostré povození na Nürburgringu

Jaguar: ostré povození na Nürburgringu

Jaguar navíc příhodnou pohonnou jednotku k dispozici má, k zástavbě do kompaktního sedanu Jaguar XS s premiérou plánovanou už na letošní autosalon v Paříži připravuje moderní, přímovstřikový čtyřválcový turbomotor, jenž by se mohl v F-Type (svým způsobem) vyjímat. Kromě redukce hmotnosti a spotřeby by tento krok mohl znamenat také výraznější snížení ceny, což by dále rozšířilo spektrum potenciálních zákazníků. A o to samozřejmě jde (až) v první řadě.
 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků