Jaguar F-Pace SVR má českou cenu. Jeho 550 koní můžete mít za 2,6 milionu korun

V nabídce českého zastoupení značky Jaguar se již objevuje také vůbec nejsilnější varianta SUV F-Pace.

Nejvýkonnější SUV od Jaguaru už má rovněž české cenovky. V případě F-Pace SVR přitom došlo ke klasickému receptu jako u dalších modelů Jaguaru a Land Roveru s označením SVR. Pod kapotu SUV tak inženýři umístili známý pětilitrový osmiválec přeplňovaný kompresorem, který v tomto případě zajistí slušných 405 kW (550 koní) a 680 N.m točivého momentu.

S tímto výkonem, pohonem všech kol a vyladěnou osmistupňovou automatickou převodovkou pak zvládne přes dvě tuny těžké SUV akcelerovat z nuly na 100 km/h za 4,3 sekundy. Maximálně se rozjede až na 283 km/h. Schopné dynamice navíc sekunduje agresivní vzhled s jinými nárazníky, výdechy na kapotě nebo čtveřicí koncovek výfuku vzadu.

Výsledky ankety Světové auto roku 2019: S nadvládou vítězí elektrický Jaguar I-Pace

Výsledky ankety Světové auto roku 2019: S nadvládou vítězí elektrický Jaguar I-Pace

Nejde však pouze o koně pod kapotou a konečný vzhled. Zmíněný výfuk má systém aktivních klapek, podobně jako ve sportovním F-Typu, pro ještě hlasitější ozvučení. Za standardními 21palcovými koly z lehké slitiny najdete posílenou brzdovou soustavu a dále také přitvrzený adaptivní podvozek s pružinami tužšími o 30 % vpředu a 10 % vzadu.

Jakožto vrcholná verze modelu F-Pace je samozřejmě SVR standardně vybaveno luxusními prvky, jakými jsou třeba elektricky nastavitelná, vyhřívaná a odvětrávaná přední sportovní sedadla čalouněná kůží Windsor, sportovní multifunkční volant s vyhříváním, dvouzónová klimatizace, ambientní osvětlení, digitální přístrojový štít, head-up displej nebo audiosystém Meridian.

Britové vyhráli spor s čínskou kopírkou. Kopie RR Evoque se přestane vyrábět

Britové vyhráli spor s čínskou kopírkou. Kopie RR Evoque se přestane vyrábět

Mezi asistenty pak nesmí chybět adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, parkovací asistent, kamerový systém s rozsahem 360 stupňů a poslední bezpečnostní funkce od automatického krizového brzdění po sledování mrtvého úhlu.

Dosavadním vrcholem byla u modelu F-Pace varianta S, která nyní vyjde na 2.010.052 korun a používá dvakrát přeplňovaný naftový šestiválec o výkonu 221 kW (300 koní). Za osmiválcové SVR tedy samozřejmě čekejte ještě více. Základní cenovka tak začíná na částce 2.672.769 Kč.

Jaguar F-Pace SVR – technická data a české ceny
Motor SVR AWD
Převodovka 8A
Zdvihový objem [cm3] 5000
Válce/ventily 8/4
Největší výkon [kW/min] 405/5500-6500
Točivý moment [N.m/min] 680/3500
Pohotovostní hmotnost [kg] 2070
Maximální rychlost [km/h] 283
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,3
Komb. spotřeba [l/100 km] 11,9
Základní cena [Kč] 2.672.769
TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

dnes | Petr Schnagl | 11 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků