Jaguar F-Pace SVR má českou cenu. Jeho 550 koní můžete mít za 2,6 milionu korun

V nabídce českého zastoupení značky Jaguar se již objevuje také vůbec nejsilnější varianta SUV F-Pace.

Nejvýkonnější SUV od Jaguaru už má rovněž české cenovky. V případě F-Pace SVR přitom došlo ke klasickému receptu jako u dalších modelů Jaguaru a Land Roveru s označením SVR. Pod kapotu SUV tak inženýři umístili známý pětilitrový osmiválec přeplňovaný kompresorem, který v tomto případě zajistí slušných 405 kW (550 koní) a 680 N.m točivého momentu.

S tímto výkonem, pohonem všech kol a vyladěnou osmistupňovou automatickou převodovkou pak zvládne přes dvě tuny těžké SUV akcelerovat z nuly na 100 km/h za 4,3 sekundy. Maximálně se rozjede až na 283 km/h. Schopné dynamice navíc sekunduje agresivní vzhled s jinými nárazníky, výdechy na kapotě nebo čtveřicí koncovek výfuku vzadu.

Výsledky ankety Světové auto roku 2019: S nadvládou vítězí elektrický Jaguar I-Pace

Výsledky ankety Světové auto roku 2019: S nadvládou vítězí elektrický Jaguar I-Pace

Nejde však pouze o koně pod kapotou a konečný vzhled. Zmíněný výfuk má systém aktivních klapek, podobně jako ve sportovním F-Typu, pro ještě hlasitější ozvučení. Za standardními 21palcovými koly z lehké slitiny najdete posílenou brzdovou soustavu a dále také přitvrzený adaptivní podvozek s pružinami tužšími o 30 % vpředu a 10 % vzadu.

Jakožto vrcholná verze modelu F-Pace je samozřejmě SVR standardně vybaveno luxusními prvky, jakými jsou třeba elektricky nastavitelná, vyhřívaná a odvětrávaná přední sportovní sedadla čalouněná kůží Windsor, sportovní multifunkční volant s vyhříváním, dvouzónová klimatizace, ambientní osvětlení, digitální přístrojový štít, head-up displej nebo audiosystém Meridian.

Britové vyhráli spor s čínskou kopírkou. Kopie RR Evoque se přestane vyrábět

Britové vyhráli spor s čínskou kopírkou. Kopie RR Evoque se přestane vyrábět

Mezi asistenty pak nesmí chybět adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, parkovací asistent, kamerový systém s rozsahem 360 stupňů a poslední bezpečnostní funkce od automatického krizového brzdění po sledování mrtvého úhlu.

Dosavadním vrcholem byla u modelu F-Pace varianta S, která nyní vyjde na 2.010.052 korun a používá dvakrát přeplňovaný naftový šestiválec o výkonu 221 kW (300 koní). Za osmiválcové SVR tedy samozřejmě čekejte ještě více. Základní cenovka tak začíná na částce 2.672.769 Kč.

Jaguar F-Pace SVR – technická data a české ceny
Motor SVR AWD
Převodovka 8A
Zdvihový objem [cm3] 5000
Válce/ventily 8/4
Největší výkon [kW/min] 405/5500-6500
Točivý moment [N.m/min] 680/3500
Pohotovostní hmotnost [kg] 2070
Maximální rychlost [km/h] 283
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,3
Komb. spotřeba [l/100 km] 11,9
Základní cena [Kč] 2.672.769
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků