Jaguar F-Pace má po faceliftu. Plug-in hybrid má 404 koní, elektricky ujede 53 km

Jaguar se rozhodl dát modelu F-Pace facelift a vylepšuje tak SUV nejen zvenku, ale především po stránce techniky uvnitř.

Jaguar předvedl své SUV F-Pace už v roce 2016, takže čas na trochu rozsáhlejší modernizaci je více než nutný, samozřejmě také s ohledem na vývoj ostatních modelů britské značky. Vylepšený F-Pace tak přijíždí s uhlazenějším designem masky, novou mřížkou chladiče i grafikou LED předního osvětlení a rovněž užšími zadními svítilnami.

Zásadnější změny však Jaguar přináší uvnitř F-Pace, kde nyní dominuje středovému panelu nový 11,4palcový zakřivený displej posledního infotainment systému Pivi Pro. Přepracováno je níže i ovládání klimatizace a volič automatické převodovky. Před řidičem je také nový multifunkční volant (známý z elektromobilu I-Pace) a digitální přístrojový štít s novými funkcemi a prostředím.

Lister ukázal nejrychlejší SUV z Británie. Stealth s přehledem zvládá až 314 km/h

Lister ukázal nejrychlejší SUV z Británie. Stealth s přehledem zvládá až 314 km/h

Dále Jaguar zmiňuje použití většího počtu měkčených materiálů v kabině, dodatečné odstíny zbarvení ambientního osvětlení, nové možnosti barevných kombinací čalounění a obložení, zatímco v seznamu volitelné výbavy nechybí ani prémiový audiosystém Meridian se 14 reproduktory.

Pod kapotou modernizovaného F-Pace je největší novinkou a zatím nejsilnější možností plug-in hybridní ústrojí P400e, které kombinuje dvoulitrový benzinový čtyřválec s elektromotorem pro systémový výkon 404 koní (297 kW) a točivý moment 640 N.m. S baterií o kapacitě 17,1 kWh zvládne F-Pace ujet v čistě elektrickém režimu až 53 km. Rychlonabíjením (32 kW DC) se dostanete na 80 % kapacity baterie za 30 minut.

Kdy dorazí naftový šestiválec do Defenderu? Land Rover nám naznačil i cenu

Kdy dorazí naftový šestiválec do Defenderu? Land Rover nám naznačil i cenu

Pod kapotou vylepšeného SUV však bude na výběr dalších pět motorizací, naftových a benzinových, ve formě dvoulitrových čtyřválců nebo třílitrových řadových šestiválců o výkonu v rozmezí 163 koní (120 kW) až 400 koní (294 kW). Kromě benzinového dvoulitru o síle 250 koní (184 kW) jsou teď všechny zbývající motorizace mild-hybridní. U všech motorů je pak standardem pohon všech kol a osmistupňová automatická převodovka.

Na trh se modernizovaný Jaguar F-Pace dostane ještě letos. Cenovky pro český trh se určitě dozvíme zanedlouho. Vylepšení se nakonec očekává i pro vrcholnou verzi SVR s pětilitrovým osmiválcem pod kapotou.

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 45 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků