Jaguar F-Pace a RR Evoque Convertible oficiálně dorazily do ČR

Britská automobilka Jaguar Land Rover včera večer oficiálně uvedla na český trh dvě své novinky. K dealerům brzy dorazí nový F-Pace, začátkem léta pak přijde také Range Rover Evoque Convertible.

Jaguar F-Pace se světu poprvé představil loni na autosalonu ve Frankfurtu coby historicky vůbec první crossover této značky. Zákazníky hodlá nalákat na prostorný a praktický interiér a zejména na prvotřídní jízdní vlastnosti, které by měly být dány nízkou hmotností a dynamicky laděným podvozkem. První auta dorazí do ČR v dubnu.

IAA 2015 živě: Jaguar F-Pace má v nejsilnější verzi 380 k

IAA 2015 živě: Jaguar F-Pace má v nejsilnější verzi 380 k

F-Pace, stejně jako všechny ostatní modely této značky, sází ve velké míře na hliníkové slitiny. Jaguar uvádí, že 85 % dílů je vyrobeno právě z tohoto materiálu (samotná karoserie váží 298 kg). Navíc rozložení hmotnosti by nemělo být příliš vzdálené ideálnímu poměru 50/50. Hmotnost se ale nesnižovala pouze za pomoci hliníku. Některé díly jsou vyrobeny ze slitin hořčíku a třeba páté dveře jsou kompozitové.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
F-Pace se poprvé ukázal loni během Tour de France, kde fungoval jako doprovodný vůz týmu Sky. Tehdy ale dostal ještě maskování. Včera se oficiálně představil českým novinářům a dealerům 

Co rozhodně dříve nebývalo u Jaguaru zvykem, to je vychvalování praktické stránky věci. F-Pace má být i díky rozvoru 2874 mm uvnitř prostorný, cestující dostanou k dispozici čtyři zásuvky USB rozmístěné různě po interiéru a další čtyři klasické 12 V zásuvky. Celkem je v interiéru třináct odkládacích přihrádek a zavazadelník nabídne objem 650 litrů. Po sklopení sedadel dostanete 1740 litrů.

Velkým pokrokem by měl být i nový multimediální systém InControl Touch, kde má Jaguar připravené také věci typu ovládání některých funkcí na dálku přes chytrá zařízení. Samozřejmostí je rovněž kompletní sada nejrůznějších asistentů včetně třeba detekce chodců.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
F-Pace je po delší době první Jaguar, který se chlubí svou praktičností. Zavazadelní zvládne v základním uspořádání 650 litrů

Zajímavostí je pak náramek Activity Key určený pro různé sporty, který můžete použít místo klasického klíče. Ten necháte v autě a pokud vůz zamknete za pomoci tohoto náramku, klíč se deaktivuje a nebude aktivní do té doby, dokud vy vůz náramkem zase neodemknete. Náramek je vodotěsný do hloubky 20 m.

F-Pace dorazí do ČR v dubnu, ceny jsou známé už delší dobu. Za nejslabší verzi osazenou čtyřválcovým dieselem Ingenium o výkonu 132 kW (180 k) zaplatí zájemci 1 173 700 Kč. Stejná motorizace doplněná o pohon všech kol vyjde na 1 247 147 Kč, přičemž v obou případech se bavíme o manuální převodovce. Šestiválcový diesel stojí minimálně 1,6 milionu a vrcholné benzinové provedení S AWD s motorem o výkonu 280 kW (380 k) pořídíte za necelých 2,1 milionu korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
F-Pace se po svém českém odhalení těšil velké pozornosti. Z pohledů prodeje by mělo jít pro Jaguar o velmi zajímavé auto. Základní cena je 1 173 000 Kč

Evoque Convertible přijde v červnu

Druhou novinkou, která se oficiálně představila o něco později než F-Pace, je Evoque v provedení Convertible. Tento model navazuje na prehistorické Land Rovery bez střechy a Freelander, který se vyráběl v provedení „polokabriolet“. Land Rover slibuje dost místa pro čtyři pasažéry a hlavně zachování terénních schopností, takže se v tomto kabrioletu můžete pustit například do půlmetrové vody.

Fotogalerie: Co všechno jsme zažili s Land Roverem Defender

Fotogalerie: Co všechno jsme zažili s Land Roverem Defender

Evoque Convertible dorazí do ČR v červnu letošního roku. Pro kabriolet jsou k dispozici naftové motory o výkonu 110 kW (150 k) nebo 132 kW (180 k), případně můžete sáhnout po benzinovém dvoulitru s maximální výkonem 176 kW (240 k). V každém případě dostanete devítistupňový automat a pohon všech kol.

Nejnovější provedení modelu Evoque se nabízí ve výbavách SE Dynamic a HSE Dynamic. Nejlevnější verze (2.0 TD4 110 kW SE Dynamic) stojí 1 421 750 Kč. Na opačném konci nabídky najdeme dvoulitr Si4 s výbavou HSE Dynamic za 1,7 milionu korun. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

23.  11.  2017 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků