Jaguar E-Type od CMC: podivná renovace a speciální přívěs k tomu

Zrenovovat historické vozidlo a postavit si k němu slušivý přívěsný vozík, to není nic neobvyklého. Ovšem v tomto případě to přívěsem neskončilo…
Jaguar E-Type od CMC: podivná renovace a speciální přívěs k tomu

Společnost Classic Motor Cars (CMC) z britského Bridgnorthu patří k nejrespektovanějším renovátorům klasických jaguarů, především pak legendárních strojů Jaguar E-Type. Provádí precizní práci a troufá si i na ty nejnáročnější projekty. Předloni tak byla firma CMC v Londýně například obdařena prestižní mezinárodní cenou Renovace roku (Restoration of the Year). Ocenění to bylo o to významnější, že v porotě tehdy zasedali například pětinásobný vítěz Le Mans Derek Bell, bubeník skupiny Pink Floyd Nick Mason (ale také uznávaný sběratel a závodník) nebo paní Susie Mossová…

Jaguaru s láskou: E-Type znovu ožil po 7000 hodinách

Jaguaru s láskou: E-Type znovu ožil po 7000 hodinách

Tehdy šlo o náročnou, celkem 7 000 hodin trvající renovaci jednoho z dvanácti závodních speciálů Lightweight E-Type, jež vynikaly hliníkovou karoserií a řadovým šestiválcem posíleným až na 300 koní a v závodním oddělení automobilky Jaguar vznikly v první půli 60. let. Tentokrát u CMC ale připravili cosi, zač je pravověrní vyznavači klasiky zřejmě příliš rádi mít nebudou…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tento Jaguar E-Type od CMC má ve skutečnosti k originálnímu provedení hodně daleko...

Na objednávku jistého amerického zákazníka tam totiž připravili na první pohled sice opět brilantní, ale ve skutečnosti výrazně přepracovanou rekonstrukci Jaguaru E-Type. Zákazník žádal vzhled 1. série vynikající úzkými nárazníky a krytými předními světlomety, ale zároveň také více prostoru pro nohy, který nabízely pozdější série 2+2. Kvůli tomu byl v rámci této renovace (říkejme jí ale raději přestavba) rozvor náprav prodloužen o 115 mm.

Jaguary Vysočinou aneb Velké kočky mezi kapkami deště

Jaguary Vysočinou aneb Velké kočky mezi kapkami deště

Základem se stal roadster Jaguar E-Type z roku 1968 s větším z motorů (4,2 l) a úprav na něm bylo provedeno více. Pro zvětšení prostoru pro hlavy cestujících bylo zvýšeno čelní sklo a zavazadlový prostor byl přepracován tak, aby pojal nejen zvětšenou palivovou nádrž, ale také plnohodnotné rezervní kolo s tradičním drátovým výpletem a širším obutím. Vůz se dočkal rovněž klimatizace, posilovače řízení, pětistupňové převodovky, posílených brzd a modifikovaných závěsů kol, aby jízdní vlastnosti vozu odpovídaly podmínkám dnešního provozu. 

Lyonheart K: konečně moderní interpretace Jaguaru E-Type

Lyonheart K: konečně moderní interpretace Jaguaru E-Type

Třešničkou na dortu je pak přívěsný vozík postavený a lakovaný tak, aby tvarově odpovídal řešení zadní části automobilu. K vozu je připojen přes odnímatelné závěsné zařízení, jež se do zadní části tohoto jaguaru vsouvá otvorem decentně skrytým za výklopným couvacím světlem.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků