Jaguar E-Type byl 40 let za vraty stodoly. Machři z Británie jej opět přivedli k životu

Na skvěle provedenou renovaci známé klasiky je vždy radost pohledět. Další E-type Series 1 se vrátil mezi živé.

Dílna E-Type UK, která je vedoucím expertem na renovace těchto klasických Jaguarů v Británii, se nyní pochlubila dalším úspěšně provedeným vzkříšením. Jde o tradiční příběh klasiky nalezené ve stodole a následné renovace, která vozu vrátila zašlou slávu. Mluvíme o návratu na silnice po 40 letech stání bez péče.

Originální E-type kupé první série byl jeho původním majitelem odložen od roku 1979. Takzvaný „barn find“ ale v rukách nového majitele našel další šanci na život, a tak se dala britská dílna do práce. Zprvu se zdálo, že na svou minulost je E-type dobře zachovalý, rozborka ale odhalila plno skryté rzi.

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Pro E-Type UK nicméně žádný problém, došlo tedy na kompletní výměnu některých částí karoserie za nové. Hledělo se přitom na budoucí spolehlivost a odolnost, takže konstrukce vozu byla dodatečně zpevněna a ošetřena. O pouze výstavní kousek totiž nepůjde. Připravená karoserie byla nalakována původním odstínem Opalescent Silver Blue, i když interiér se dočkal na přání majitele nového čalounění červenou kůží Oxblood Red.

Zcela originální stav majitel nežádal s ohledem na použitelnost vozu v dnešní době, takže schopnosti starého E-typu byly dále vylepšeny například silnější brzdovou soustavou, původní 3,8litrový řadový šestiválec XK obdržel řadu odolnějších dílů, vylepšeno bylo jeho chlazení a především nyní pracuje s pětistupňovou převodovkou, na rozdíl od starého čtyřkvaltu. Na řadu přišel i nerezový výfukový systém.

Našlo se místo, kde umírají legendární sportovní auta. A nejen ta evropská

Našlo se místo, kde umírají legendární sportovní auta. A nejen ta evropská

S odkazem na vzácné závodní E-typy Lightweight pak dostal vůz i tradiční „rtěnku“ na přídi. „Máme radost, že jsme našemu zákazníkovi dodali auto dle jeho představ. A samozřejmě nás těší, že můžeme nadále udržovat tento kousek britské motoristické historie při životě, s mnoha dalšími roky strávenými na silnici,“ dodal k renovaci Marcus Holland, zakladatel dílny E-Type UK.

První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 48 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků