Jaguar E-Pace má po faceliftu. S novou platformou přijíždí i jako plug-in hybrid

Britská značka pokračuje na vlně modernizací a ve vylepšené formě teď přijíždí i malé SUV E-Pace.

Po nedávných modernizacích modelů XE, XF a SUV F-Pace se Jaguar pustil také do menšího SUV E-Pace, které ačkoliv navenek nepřináší mnoho novinek, uvnitř je situace jiná. E-Pace totiž přechází na novou platformu pro možnost zástavby posledních mild-hybridních i plug-in hybridních ústrojí koncernu Jaguar Land Rover.

E-Pace tedy nyní využívá platformy PTA, kterou již najdeme jako základ rovněž u Land Roveru Discovery Sport a Range Roveru Evoque. S vyšší tuhostí a přepracovaným podvozkem tak Jaguar zmiňuje i lepší ovladatelnost SUV. Co se týče exteriéru, karoserie byla omlazena pozměněnými nárazníky, novou mřížkou chladiče a novým LED osvětlením.

Jaguar XE už je také mild-hybridní. Novou jednotku doplňují vylepšení v kabině

Jaguar XE už je také mild-hybridní. Novou jednotku doplňují vylepšení v kabině

V interiéru si E-Pace polepšil nejnovějším infotainmentem Pivi Pro, standardně s 11,4palcovou obrazovkou a nezbytnými vychytávkami včetně dvojice LTE modemů nebo podpory rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Před řidičem je nový 12,3palcový digitální přístrojový štít a rovněž schopnější head-up displej. Nechybí taky zpětné zrcátko s promítáním obrazu zadní kamery, klimatizace s ionizací vzduchu a hrstka nových asistentů.

Pod kapotou E-Pace se tedy pokračuje s elektrifikací modelové nabídky Jaguaru. Pouze základní dvoulitrový diesel (120 kW/163 k) s manuální převodovkou a pohonem předních kol se nespoléhá na 48V systém.

JLR potvrzuje elektrický Range Rover. Společně s elektrickým Jaguarem XJ se však opozdí

JLR potvrzuje elektrický Range Rover. Společně s elektrickým Jaguarem XJ se však opozdí

Největší novinkou je příchod plug-in hybridní benzinové motorizace P300e, která spojuje 1,5litrový přeplňovaný tříválec a elektromotor pro systémový výkon 227 kW (309 koní) a standardně využívá pohon všech kol a osmistupňovou automatickou převodovku. Dojezd čistě na elektřinu je s 15kWh baterií udáván na 55 km.

Přesnou nabídku motorizací v Česku a rovněž cenovky modernizovaného Jaguaru E-Pace se teprve dozvíme.

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků