Jaguar E-Pace dostal nový motor, adaptivní tlumiče i umělou inteligenci

Nabídku pohonných jednotek kompaktního britského crossoveru nově rozšiřuje základní zážehový čtyřválec o výkonu 200 koní, ale nechybí ani stavitelný podvozek a učící se software.

Nejnovější pohonná jednotka pod kapotou Jaguaru E-Pace ve skutečnosti tak nová není. Jde o řadový přeplňovaný čtyřválec ze známé řady Ingenium, akorát se protentokrát jedná o poněkud podladěnou variantu. Motor má objem 2,0 litru stejně jako modely s výkonem 250 a 300 koní, turbodmychadlo typu twin-scroll, variabilní časování i zdvih ventilů a produkuje rovných 200 koní.

Jaguar má další SUV. Tentokrát menší, které si koupíte za méně než milion

Jaguar má další SUV. Tentokrát menší, které si koupíte za méně než milion

Další technické detaily automobilka ve své oficiální tiskové zprávě příliš nerozebírá, uvádí ale, že E-Pace je schopen s tímto agregátem akcelerovat z místa na 100 kilometrů v hodině za 8,2 sekundy a podle nové normy WLTP jezdí v průměru za 8,2 litru na stovku. A abychom nezapomněli, také zde najdete namontovaný částicový filtr.

Ve výbavě lehce přepracovaného modelu E-Pace se vůbec poprvé objevují také adaptivní tlumiče. Jaguar říká, že jejich technika je schopna monitorovat pohyby vozu každé dvě milisekundy, zatímco tlumicí síla i odskok všech tlumičů se dá individuálně upravovat každých deset milisekund. Řidič bude mít navíc možnost vybrat jeden ze dvou dostupných režimů nazvaných Normal a Dynamic.

Video: Slavný skok s otočkou Jaguaru E-Pace se nejdříve zkoušel bez řidiče

Video: Slavný skok s otočkou Jaguaru E-Pace se nejdříve zkoušel bez řidiče

Poslední novinkou „malé kočky“ je umělá inteligence, která měla premiéru v elektrickém crossoveru I-Pace. Jak to funguje? Systémy vozu dokážou na základě bluetooth signálu mobilního telefonu identifikovat jednoho z osmi možných uložených uživatelů, přičemž auto následně upraví pozici sedačky, teplotu klimatizace či infotainment podle na běžně používaného nastavení konkrétního řidiče.

Kdy se tyto novinky objeví v nabízených vozech, Jaguar prozatím blíže nespecifikoval. Dá se však předpokládat, že je automobilka odkládat nebude a dostupné budou už následujících týdnech, maximálně měsících.

 

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

dnes | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků