Jaguar E-Pace dostal nový motor, adaptivní tlumiče i umělou inteligenci

Nabídku pohonných jednotek kompaktního britského crossoveru nově rozšiřuje základní zážehový čtyřválec o výkonu 200 koní, ale nechybí ani stavitelný podvozek a učící se software.

Nejnovější pohonná jednotka pod kapotou Jaguaru E-Pace ve skutečnosti tak nová není. Jde o řadový přeplňovaný čtyřválec ze známé řady Ingenium, akorát se protentokrát jedná o poněkud podladěnou variantu. Motor má objem 2,0 litru stejně jako modely s výkonem 250 a 300 koní, turbodmychadlo typu twin-scroll, variabilní časování i zdvih ventilů a produkuje rovných 200 koní.

Jaguar má další SUV. Tentokrát menší, které si koupíte za méně než milion

Jaguar má další SUV. Tentokrát menší, které si koupíte za méně než milion

Další technické detaily automobilka ve své oficiální tiskové zprávě příliš nerozebírá, uvádí ale, že E-Pace je schopen s tímto agregátem akcelerovat z místa na 100 kilometrů v hodině za 8,2 sekundy a podle nové normy WLTP jezdí v průměru za 8,2 litru na stovku. A abychom nezapomněli, také zde najdete namontovaný částicový filtr.

Ve výbavě lehce přepracovaného modelu E-Pace se vůbec poprvé objevují také adaptivní tlumiče. Jaguar říká, že jejich technika je schopna monitorovat pohyby vozu každé dvě milisekundy, zatímco tlumicí síla i odskok všech tlumičů se dá individuálně upravovat každých deset milisekund. Řidič bude mít navíc možnost vybrat jeden ze dvou dostupných režimů nazvaných Normal a Dynamic.

Video: Slavný skok s otočkou Jaguaru E-Pace se nejdříve zkoušel bez řidiče

Video: Slavný skok s otočkou Jaguaru E-Pace se nejdříve zkoušel bez řidiče

Poslední novinkou „malé kočky“ je umělá inteligence, která měla premiéru v elektrickém crossoveru I-Pace. Jak to funguje? Systémy vozu dokážou na základě bluetooth signálu mobilního telefonu identifikovat jednoho z osmi možných uložených uživatelů, přičemž auto následně upraví pozici sedačky, teplotu klimatizace či infotainment podle na běžně používaného nastavení konkrétního řidiče.

Kdy se tyto novinky objeví v nabízených vozech, Jaguar prozatím blíže nespecifikoval. Dá se však předpokládat, že je automobilka odkládat nebude a dostupné budou už následujících týdnech, maximálně měsících.

 

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků