Jaguar E-Pace dostal nový motor, adaptivní tlumiče i umělou inteligenci

Nabídku pohonných jednotek kompaktního britského crossoveru nově rozšiřuje základní zážehový čtyřválec o výkonu 200 koní, ale nechybí ani stavitelný podvozek a učící se software.

Nejnovější pohonná jednotka pod kapotou Jaguaru E-Pace ve skutečnosti tak nová není. Jde o řadový přeplňovaný čtyřválec ze známé řady Ingenium, akorát se protentokrát jedná o poněkud podladěnou variantu. Motor má objem 2,0 litru stejně jako modely s výkonem 250 a 300 koní, turbodmychadlo typu twin-scroll, variabilní časování i zdvih ventilů a produkuje rovných 200 koní.

Jaguar má další SUV. Tentokrát menší, které si koupíte za méně než milion

Jaguar má další SUV. Tentokrát menší, které si koupíte za méně než milion

Další technické detaily automobilka ve své oficiální tiskové zprávě příliš nerozebírá, uvádí ale, že E-Pace je schopen s tímto agregátem akcelerovat z místa na 100 kilometrů v hodině za 8,2 sekundy a podle nové normy WLTP jezdí v průměru za 8,2 litru na stovku. A abychom nezapomněli, také zde najdete namontovaný částicový filtr.

Ve výbavě lehce přepracovaného modelu E-Pace se vůbec poprvé objevují také adaptivní tlumiče. Jaguar říká, že jejich technika je schopna monitorovat pohyby vozu každé dvě milisekundy, zatímco tlumicí síla i odskok všech tlumičů se dá individuálně upravovat každých deset milisekund. Řidič bude mít navíc možnost vybrat jeden ze dvou dostupných režimů nazvaných Normal a Dynamic.

Video: Slavný skok s otočkou Jaguaru E-Pace se nejdříve zkoušel bez řidiče

Video: Slavný skok s otočkou Jaguaru E-Pace se nejdříve zkoušel bez řidiče

Poslední novinkou „malé kočky“ je umělá inteligence, která měla premiéru v elektrickém crossoveru I-Pace. Jak to funguje? Systémy vozu dokážou na základě bluetooth signálu mobilního telefonu identifikovat jednoho z osmi možných uložených uživatelů, přičemž auto následně upraví pozici sedačky, teplotu klimatizace či infotainment podle na běžně používaného nastavení konkrétního řidiče.

Kdy se tyto novinky objeví v nabízených vozech, Jaguar prozatím blíže nespecifikoval. Dá se však předpokládat, že je automobilka odkládat nebude a dostupné budou už následujících týdnech, maximálně měsících.

 

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 54 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků