Jaguar D-Type Bernieho Ecclestona jde do aukce. S extrémním odhadem ceny

Nejzajímavější na tomto kousku je fakt, že jde v podstatě o dochovaný originál.

Tento "Typ D" splňuje hned dva základní předpoklady pro vysokou aukční cenu veterána. Zaprvé je v krásném, originálním stavu. Zadruhé má slavného předchozího majitele. 

Vyroben byl v roce 1955, samotný závodní model se vyráběl už o dva roky dříve a jeho produkce byla zakončena v roce 1957. Úspěšný vůz vyhrál závody v Le Mans, Sebringu a dalších tratích. Jaguar vyrobil pouhých 53 zákaznických a 18 továrních aut.

Finská dražba starých aut z Ruska. Podívejte se, co bylo k dispozici

Finská dražba starých aut z Ruska. Podívejte se, co bylo k dispozici

Na nadcházející aukci Gooding & Co. bude dražen právě červený kus na fotkách. Jeho cena se odhaduje na 10 až 12 milionů dolarů. U dealera v Manchesteru si jej v roce 1955 vyzvedl Bernie Ecclestone, bývalý šéf a majitel práv seriálu Formule 1 a legenda motorsportu.

Po něm se ve vlastnictví auta vystřídalo několik lidí, včetně závodníků Petera Blonda a Jeana Bloxhama. S těmi se auto svezlo na okruzích napříč Británií, včetně Brands Hatch či Goodwoodu. V originálním šasi pracuje stále ten stejný šestiválec o objemu 3,4 litru. K autu nový majitel dostane i kompletní originální dokumentaci. Tohle není jen koupě veterána - tady si kupujete úžasný kus historie!

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

dnes | Jan Mička | 3 příspěvky
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků