Jaguar D-Type Bernieho Ecclestona jde do aukce. S extrémním odhadem ceny

Nejzajímavější na tomto kousku je fakt, že jde v podstatě o dochovaný originál.

Tento "Typ D" splňuje hned dva základní předpoklady pro vysokou aukční cenu veterána. Zaprvé je v krásném, originálním stavu. Zadruhé má slavného předchozího majitele. 

Vyroben byl v roce 1955, samotný závodní model se vyráběl už o dva roky dříve a jeho produkce byla zakončena v roce 1957. Úspěšný vůz vyhrál závody v Le Mans, Sebringu a dalších tratích. Jaguar vyrobil pouhých 53 zákaznických a 18 továrních aut.

Finská dražba starých aut z Ruska. Podívejte se, co bylo k dispozici

Finská dražba starých aut z Ruska. Podívejte se, co bylo k dispozici

Na nadcházející aukci Gooding & Co. bude dražen právě červený kus na fotkách. Jeho cena se odhaduje na 10 až 12 milionů dolarů. U dealera v Manchesteru si jej v roce 1955 vyzvedl Bernie Ecclestone, bývalý šéf a majitel práv seriálu Formule 1 a legenda motorsportu.

Po něm se ve vlastnictví auta vystřídalo několik lidí, včetně závodníků Petera Blonda a Jeana Bloxhama. S těmi se auto svezlo na okruzích napříč Británií, včetně Brands Hatch či Goodwoodu. V originálním šasi pracuje stále ten stejný šestiválec o objemu 3,4 litru. K autu nový majitel dostane i kompletní originální dokumentaci. Tohle není jen koupě veterána - tady si kupujete úžasný kus historie!

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků