Zajímavé, turbínových aut bylo na světě skutečně pár a to od různých výrobců, poslední pokus funkčního prototypu předvedla Toyota v 80tých letech a tuším, že se dá i dnes koupit silniční motocykl s turbínovým motorem.Myslím, že hlavním důvodem proč byl turbínový motor neuspěšný, byl fakt, že se nehodí na časté změny v požadovaném výkonu. Ideální by byl patrně jen v dalničním ustáleném režimu. Nicméně ve spojení s hybridním pohonem by se to mohlo změnit. Toyota:youtu.be ... Motorka:youtu.be ...
cvt prevodovkou by sa to vyriesit nedalo ?
u hybridu není potřeba žádná převodovka. Turbína je napřímo připojena ke generátoru el. proudu, který dobíjí baterie, ze kterých je realizován samotný pohon elektromotorem.
v takovém případě odhaduji energetické ztráty na 35-40%což je teda fest :-/
necháme se překvapit s jakým řešením přijdou, další věci je akcelerace, protože akcelerace turbínových motorů není tak oslnivá díky relativně pomalého nástupu. Na druhou stranu akcelerují hezky lineárně. Což je vidět třeba z té turbínové motorky.
V 80. letech. Řadové číslovky se píšou jen s tečkou, není potřeba to doplňovat nějakým "tých".
Jenže já píšu -tých a ne tečku, pokud s tím máš osobní problém tak si otevři thread na diskuzním foru akademie věd v sekci jazykověda.
Proč? Ty veřejně vystavuješ svůj písemný projev, tak já na něj veřejně reaguju. A těším se, až ti pokladní v marketu naúčtuje 5+5 jako 15. Ona to tak prostě počítá ;-)
Fantomas: A nejses nahodou ciste trosku mimo ty? Resit cestinu v rubrice o autech. Omg
A co je lepší, mluvit o autech jako vzdělaní lidé, nebo jako hlupáci?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.