Jaguar C-X75: turbínový superhybrid se opravdu vyrábět bude

Na loňském autosalonu v Paříži překvapila společnost Jaguar prezentací studie supersportu Jaguar C-X75, která se stala součástí oslav 75.  výročí založení značky. Připomeňme, že tento koncept se podle slov svých tvůrců vyznačuje zrychlením z klidu na 96 km/h za 3 s, nejvyšší rychlostí přes 320 km/h, schopností jízdy na čistě elektrický pohon (až 50 km), ale emisemi CO2 o hmotnosti jen 99 g/km. Krátce po premiéře Jaguaru C-X75 jsme vás informovali o tom, že se vážně uvažuje o malosériové výrobě, což nyní pánové z Jaguaru jen potvrdili. Vznikne série omezená na 250 kusů a cena má začínat v přepočtu těsně pod hranicí 20 milionů Kč. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ačkoli nyní značka Jaguar spadá do portfolia indické společnosti Tata Motors, model Jaguar C-X75 byl údajně vyvinut výhradně ve Velké Británii, kde má také vzniknout tato edice. Smutné je, že v sérii Jaguar C-X75 přijde o turbínový spalovací motor, který se stal snad největší senzací pařížského prototypu, který nahradí konvenční, dosud nespecifikovaná pístová pohonná jednotka. Na jízdních výkonech a spotřebě se nemá nic změnit. Firma Tata Motors to však s vývojem kompaktních turbínových motorů vhodných pro zástavbu do osobního automobilu myslí vážně (Ratan Tata proto již dokonce převzal rozhodující podíl ve specializované společnosti Bladon Jets), nicméně s praktickou aplikací turbín se u Jaguaru počítá až „ve střednědobém horizontu“. Jistým paradoxem zůstává, že Velká Británie patří mezi kolébky podobných pokusů, vzpomeňme třeba na velmi propracovaný a do sériové výroby připravený Rover Turbine z hloubi padesátých let minulého století…   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků