Jaguar C-X75: turbínový superhybrid se opravdu vyrábět bude

Na loňském autosalonu v Paříži překvapila společnost Jaguar prezentací studie supersportu Jaguar C-X75, která se stala součástí oslav 75.  výročí založení značky. Připomeňme, že tento koncept se podle slov svých tvůrců vyznačuje zrychlením z klidu na 96 km/h za 3 s, nejvyšší rychlostí přes 320 km/h, schopností jízdy na čistě elektrický pohon (až 50 km), ale emisemi CO2 o hmotnosti jen 99 g/km. Krátce po premiéře Jaguaru C-X75 jsme vás informovali o tom, že se vážně uvažuje o malosériové výrobě, což nyní pánové z Jaguaru jen potvrdili. Vznikne série omezená na 250 kusů a cena má začínat v přepočtu těsně pod hranicí 20 milionů Kč. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ačkoli nyní značka Jaguar spadá do portfolia indické společnosti Tata Motors, model Jaguar C-X75 byl údajně vyvinut výhradně ve Velké Británii, kde má také vzniknout tato edice. Smutné je, že v sérii Jaguar C-X75 přijde o turbínový spalovací motor, který se stal snad největší senzací pařížského prototypu, který nahradí konvenční, dosud nespecifikovaná pístová pohonná jednotka. Na jízdních výkonech a spotřebě se nemá nic změnit. Firma Tata Motors to však s vývojem kompaktních turbínových motorů vhodných pro zástavbu do osobního automobilu myslí vážně (Ratan Tata proto již dokonce převzal rozhodující podíl ve specializované společnosti Bladon Jets), nicméně s praktickou aplikací turbín se u Jaguaru počítá až „ve střednědobém horizontu“. Jistým paradoxem zůstává, že Velká Británie patří mezi kolébky podobných pokusů, vzpomeňme třeba na velmi propracovaný a do sériové výroby připravený Rover Turbine z hloubi padesátých let minulého století…   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků