Jaguar C-X75: turbínový superhybrid se opravdu vyrábět bude

Na loňském autosalonu v Paříži překvapila společnost Jaguar prezentací studie supersportu Jaguar C-X75, která se stala součástí oslav 75.  výročí založení značky. Připomeňme, že tento koncept se podle slov svých tvůrců vyznačuje zrychlením z klidu na 96 km/h za 3 s, nejvyšší rychlostí přes 320 km/h, schopností jízdy na čistě elektrický pohon (až 50 km), ale emisemi CO2 o hmotnosti jen 99 g/km. Krátce po premiéře Jaguaru C-X75 jsme vás informovali o tom, že se vážně uvažuje o malosériové výrobě, což nyní pánové z Jaguaru jen potvrdili. Vznikne série omezená na 250 kusů a cena má začínat v přepočtu těsně pod hranicí 20 milionů Kč. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ačkoli nyní značka Jaguar spadá do portfolia indické společnosti Tata Motors, model Jaguar C-X75 byl údajně vyvinut výhradně ve Velké Británii, kde má také vzniknout tato edice. Smutné je, že v sérii Jaguar C-X75 přijde o turbínový spalovací motor, který se stal snad největší senzací pařížského prototypu, který nahradí konvenční, dosud nespecifikovaná pístová pohonná jednotka. Na jízdních výkonech a spotřebě se nemá nic změnit. Firma Tata Motors to však s vývojem kompaktních turbínových motorů vhodných pro zástavbu do osobního automobilu myslí vážně (Ratan Tata proto již dokonce převzal rozhodující podíl ve specializované společnosti Bladon Jets), nicméně s praktickou aplikací turbín se u Jaguaru počítá až „ve střednědobém horizontu“. Jistým paradoxem zůstává, že Velká Británie patří mezi kolébky podobných pokusů, vzpomeňme třeba na velmi propracovaný a do sériové výroby připravený Rover Turbine z hloubi padesátých let minulého století…   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků