Jaguar C-X75 se možná nakonec dočká sériové výroby

Jaguar C-X75 se možná nakonec dočká sériové výroby

V době, kdy jsme vám představovali model Jaguar C-X75 z letošního autosalonu v Paříži, dušovala se automobilka Jaguar, že jde o „čiročirou studii“ bez jakékoli perspektivy běžné produkce. Nyní je ale již všechno jinak: dozvěděli jsme se, že automobilka sbírá údaje pro seznam vážných zájemců o stroje z případné sériové výroby.

Připomeňme, že stroj pohánějí čtyři elektromotory s celkovým výkonem 780 koní (574 kW) a točivým momentem 1 608 Nm, jež vozu údajně umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,4 s a dosáhnout rychlosti 330 km/h. Na elektřinu z akumulátorů stroj ujede 110 km, ale ani pak nebudete odkázáni na nabíječku nebo odtahovou službu, neboť na palubě najdeme také dvě kompaktní plynové turbíny, které mají za úkol baterie v případě nutností dobíjet a prodloužit akční rádius stroje až na 900 km. Spekuluje se o tom, že hranice rentability případně sériového provedení Jaguaru C-X75 leží mezi 1 000 a 2 000 vyrobenými vozy ročně.

Upřímně řečeno, těžko říci, proč se začleněním turbín, s ohledem na jejich znamenité vlastnosti v určitém spektru otáček, do hybridních soustav dosud prakticky nikdo vážně nezaobíral. Vždyť již před půl stoletím předváděla společnost Rover své prototypy, jejichž propracovaná konstrukce dokonce umožňovala přímý pohon přes redukční převodovku, a podobně jako Chrysler o dekádu později vážně zvažovala zahájení sériové výroby podobně koncipovaného modelu. Tak či onak, vývoj turbín zabere Jaguaru alespoň šest let, takže uvidíme, co se ze studie C-X75 nakonec vyvine...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Jaguar C-X75
Chrysler PT Cruiser 1.996
Rok výroby: 2001
Stav: 161 337 km
Cena: 45 000 Kč
Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 183 807 km
Cena: 115 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků