Jaguar C-X75 se možná nakonec dočká sériové výroby

V době, kdy jsme vám představovali model Jaguar C-X75 z letošního autosalonu v Paříži, dušovala se automobilka Jaguar, že jde o „čiročirou studii“ bez jakékoli perspektivy běžné produkce. Nyní je ale již všechno jinak: dozvěděli jsme se, že automobilka sbírá údaje pro seznam vážných zájemců o stroje z případné sériové výroby.

Připomeňme, že stroj pohánějí čtyři elektromotory s celkovým výkonem 780 koní (574 kW) a točivým momentem 1 608 Nm, jež vozu údajně umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,4 s a dosáhnout rychlosti 330 km/h. Na elektřinu z akumulátorů stroj ujede 110 km, ale ani pak nebudete odkázáni na nabíječku nebo odtahovou službu, neboť na palubě najdeme také dvě kompaktní plynové turbíny, které mají za úkol baterie v případě nutností dobíjet a prodloužit akční rádius stroje až na 900 km. Spekuluje se o tom, že hranice rentability případně sériového provedení Jaguaru C-X75 leží mezi 1 000 a 2 000 vyrobenými vozy ročně.

Upřímně řečeno, těžko říci, proč se začleněním turbín, s ohledem na jejich znamenité vlastnosti v určitém spektru otáček, do hybridních soustav dosud prakticky nikdo vážně nezaobíral. Vždyť již před půl stoletím předváděla společnost Rover své prototypy, jejichž propracovaná konstrukce dokonce umožňovala přímý pohon přes redukční převodovku, a podobně jako Chrysler o dekádu později vážně zvažovala zahájení sériové výroby podobně koncipovaného modelu. Tak či onak, vývoj turbín zabere Jaguaru alespoň šest let, takže uvidíme, co se ze studie C-X75 nakonec vyvine...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Jaguar C-X75
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků