Jaguar C-X75 končí, vyrábět se nebude s turbínami, ani bez nich

Automobilka Jaguar potvrdila včerejší neoficiální zvěsti o tom, že projekt pozoruhodného supersportovního modelu Jaguar C-X75 byl ukončen. Škoda, tento stroj působil slibně.

Na pařížském autosalonu v roce 2010, kdy značka Jaguar slavila výročí 75 let od svého založení, způsobil prototyp Jaguar C-X75 hotovou senzaci. Toto úhledné dvoudveřové kupé vynikalo nejen vyváženými liniemi inspirovanými legendárním modelem Jaguar E-type, ale především progresivní pohonnou jednotkou v podobě dvojice plynových turbín pracujících jako generátory energie pro elektromotory v kolech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jaguar C-X75 alespoň vznikne v dalších funkčních prototypech

Vloni v květnu jsme vás informovali o tom, že v rámci rozletu značky Jaguar podpořeném finančními zdroji z kasy nového majitele Jaguaru Tata Motors se bude model Jaguar C-X75 vyrábět sériově. Letos v březnu pak byla tato informace upřesněna s tím, že turbíny ve vozech Jaguar C-X75 zatím použity nebudou, přičemž jejich místo nahradí přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,6 l z dílen firmy Cosworth.

Jaguar C-X75: 780 koní a dvě turbíny

Jaguar C-X75: 780 koní a dvě turbíny

Nyní je ale všechno jinak a šéf Jaguaru Adrian Hallmark potvrdil, že model Jaguar C-X75 se nakonec sériové výroby nedočká. Do května příštího roku však vznikne pět dalších plně funkčních prototypů, z nichž dva poputují do firemního muzea, jeden bude určen demonstrativním jízdám a zbylé tři se vydraží v aukcích. A je to škoda, protože pohonné ústrojí s turbínami v úloze generátorů elektřiny určitě nejsou špatným nápadem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také interiér byl pojat velmi působivě

Jaguar C-X75 byl výrobcem popisován jako „elektrifikovaný supervůz s prodlouženým dojezdem“, který je schopen zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,4 s. Vše probíhá díky páru kompaktních plynových turbín s celkovým výkonem 182 koní (134 kW), jež skrze generátor přivádějí energii li-ionovým akumulátorům.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejzajímavějším prvkem prototypu C-X75 byly jistě plynové turbíny

V každém ze čtyř kol se přitom nachází elektromotory se společným výkonem 780 koní (574 kW) a točivým momentem plných 1 608 Nm. Nejvyšší rychlost studie Jaguar C-X75 je elektronicky omezena na 330 km/h, dojezde na baterie činí 110 km a spalovací turbíny akční rádius tohoto vozu prodlouží až na 900 km.
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků