Jaguar C-X75 dostane jedna-šestku, která zvládne 10 000 ot./min

Jaguar C-X75 dostane jedna-šestku, která zvládne 10 000 ot./min

Konceptem C-X75 představeným v roce 2010 na autosalonu v Paříži vyrazila automobilka Jaguar dech snad úplně všem. Studie auta využívající dvojici turbín vypadala hodně efektně, nicméně bylo téměř jisté, že pokud někdy přijde tohle auto do výroby, turbíny pod zadním oknem nebudou. Už dříve se objevily zprávy, že na místo turbín přichází benzinový čtyřválec o objemu 1,6 l.

Jaguar C-X75 bude, ale zatím bez turbín

Jaguar C-X75 bude, ale zatím bez turbín

Na první pohled to vypadá, jako špatný vtip a někteří se neváhají rozčílit nad tím, proč to ten Jaguar udělal takhle. Ale to není vše. Ona ta jedna-šestka nebude jen tak ledajaká. Maximální výkon má být díky kombinaci turba, kompresoru, přímého a nepřímého vystřikování 507 koní, což je mimochodem podobné maximum, jaké nabídne v současnosti používaný osmiválec 5.0 Supercharged. Nová jedna-šestka je schopna roztočit se až na 10 000 ot./min, což může být velice zajímavé i pro ty nejzarytější odpůrce downsizingu.

Test: Jaguar XKR-S Convertible – na Nirvánu, na Olymp…

Test: Jaguar XKR-S Convertible – na Nirvánu, na Olymp…

Elektromotory zůstávají dva, každý u jedné nápravy, spalovací jednotka je umístěna uprostřed a pohání kola zadní nápravy. Díky 200 kg vážícím akumulátorům zvládne C-X75 ujet v elektrickém režimu až 60 kilometrů a výkon elektromotorů stačí na zrychlení z nuly na stovku za přibližně 6 sekund. Jakmile se do procesu vloží čtyřválec, máte na tachometru 100 km/h za tři vteřiny. Maximální rychlost přesahuje 320 km/h. 

Jaguar C-X75: 780 koní a dvě turbíny

Jaguar C-X75: 780 koní a dvě turbíny

Podle Autocaru je sériová výroba už potvrzená, přičemž na svět přijde 200 kusů s astronomickou pořizovací cenou startující v přepočtu na 23 000 000 Kč. Pravda, C-X75 tedy prozatím (!) nenabídne hyper-turbíny (je potřeba vyřešit příliš vysoká teplota plynů opouštějících turbínu), ale namísto nich hyper-spalovací motor. Zákazníci uvažující o koupi tohoto auta to určitě pochopí. Vývoj plynové turbíny ovšem běží dál.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 143 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků