Jaguar C-X75 dostane jedna-šestku, která zvládne 10 000 ot./min

Jaguar C-X75 dostane jedna-šestku, která zvládne 10 000 ot./min

Konceptem C-X75 představeným v roce 2010 na autosalonu v Paříži vyrazila automobilka Jaguar dech snad úplně všem. Studie auta využívající dvojici turbín vypadala hodně efektně, nicméně bylo téměř jisté, že pokud někdy přijde tohle auto do výroby, turbíny pod zadním oknem nebudou. Už dříve se objevily zprávy, že na místo turbín přichází benzinový čtyřválec o objemu 1,6 l.

Zajímavosti | Technika | Sportovní auta | Kupé | Fascinace | Palivo | Názory | Hybridy | Jaguar

Jaguar C-X75 bude, ale zatím bez turbín

Na první pohled to vypadá, jako špatný vtip a někteří se neváhají rozčílit nad tím, proč to ten Jaguar udělal takhle. Ale to není vše. Ona ta jedna-šestka nebude jen tak ledajaká. Maximální výkon má být díky kombinaci turba, kompresoru, přímého a nepřímého vystřikování 507 koní, což je mimochodem podobné maximum, jaké nabídne v současnosti používaný osmiválec 5.0 Supercharged. Nová jedna-šestka je schopna roztočit se až na 10 000 ot./min, což může být velice zajímavé i pro ty nejzarytější odpůrce downsizingu.

Testy | Sportovní auta | Kabriolety | Jaguar

Test: Jaguar XKR-S Convertible – na Nirvánu, na Olymp…

Elektromotory zůstávají dva, každý u jedné nápravy, spalovací jednotka je umístěna uprostřed a pohání kola zadní nápravy. Díky 200 kg vážícím akumulátorům zvládne C-X75 ujet v elektrickém režimu až 60 kilometrů a výkon elektromotorů stačí na zrychlení z nuly na stovku za přibližně 6 sekund. Jakmile se do procesu vloží čtyřválec, máte na tachometru 100 km/h za tři vteřiny. Maximální rychlost přesahuje 320 km/h. 

Jaguar

Jaguar C-X75: 780 koní a dvě turbíny

Podle Autocaru je sériová výroba už potvrzená, přičemž na svět přijde 200 kusů s astronomickou pořizovací cenou startující v přepočtu na 23 000 000 Kč. Pravda, C-X75 tedy prozatím (!) nenabídne hyper-turbíny (je potřeba vyřešit příliš vysoká teplota plynů opouštějících turbínu), ale namísto nich hyper-spalovací motor. Zákazníci uvažující o koupi tohoto auta to určitě pochopí. Vývoj plynové turbíny ovšem běží dál.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků