Jaguar C-X75 dostane jedna-šestku, která zvládne 10 000 ot./min

Jaguar C-X75 dostane jedna-šestku, která zvládne 10 000 ot./min

Konceptem C-X75 představeným v roce 2010 na autosalonu v Paříži vyrazila automobilka Jaguar dech snad úplně všem. Studie auta využívající dvojici turbín vypadala hodně efektně, nicméně bylo téměř jisté, že pokud někdy přijde tohle auto do výroby, turbíny pod zadním oknem nebudou. Už dříve se objevily zprávy, že na místo turbín přichází benzinový čtyřválec o objemu 1,6 l.

Jaguar C-X75 bude, ale zatím bez turbín

Jaguar C-X75 bude, ale zatím bez turbín

Na první pohled to vypadá, jako špatný vtip a někteří se neváhají rozčílit nad tím, proč to ten Jaguar udělal takhle. Ale to není vše. Ona ta jedna-šestka nebude jen tak ledajaká. Maximální výkon má být díky kombinaci turba, kompresoru, přímého a nepřímého vystřikování 507 koní, což je mimochodem podobné maximum, jaké nabídne v současnosti používaný osmiválec 5.0 Supercharged. Nová jedna-šestka je schopna roztočit se až na 10 000 ot./min, což může být velice zajímavé i pro ty nejzarytější odpůrce downsizingu.

Test: Jaguar XKR-S Convertible – na Nirvánu, na Olymp…

Test: Jaguar XKR-S Convertible – na Nirvánu, na Olymp…

Elektromotory zůstávají dva, každý u jedné nápravy, spalovací jednotka je umístěna uprostřed a pohání kola zadní nápravy. Díky 200 kg vážícím akumulátorům zvládne C-X75 ujet v elektrickém režimu až 60 kilometrů a výkon elektromotorů stačí na zrychlení z nuly na stovku za přibližně 6 sekund. Jakmile se do procesu vloží čtyřválec, máte na tachometru 100 km/h za tři vteřiny. Maximální rychlost přesahuje 320 km/h. 

Jaguar C-X75: 780 koní a dvě turbíny

Jaguar C-X75: 780 koní a dvě turbíny

Podle Autocaru je sériová výroba už potvrzená, přičemž na svět přijde 200 kusů s astronomickou pořizovací cenou startující v přepočtu na 23 000 000 Kč. Pravda, C-X75 tedy prozatím (!) nenabídne hyper-turbíny (je potřeba vyřešit příliš vysoká teplota plynů opouštějících turbínu), ale namísto nich hyper-spalovací motor. Zákazníci uvažující o koupi tohoto auta to určitě pochopí. Vývoj plynové turbíny ovšem běží dál.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků