Jaguar C-X75 bude, ale zatím bez turbín

12 komentářů

david
14. března • 10:30

... jež disponují společným výkonem 780 koní (134 kW) - ?? jako 4x134KW ??

vztekloun
16. července • 17:50

elektromotory maji vykon 145kW ( ilustrace nahore ) tzn 4 x 145kW = 580kW = 776 HP. 135kW je celková síla plynových turbín.

Vana666
14. března • 8:24

Hm, nějak tomu nerozumím. Znakem efektivity motoru je produkce jen minimálního množství ztrátového tepla. Není teda něco u těch turbín špatně když potřebují chlazení jak atomová elektrárna ? :-/

Fantomas
14. března • 16:51

V článku je to velice pěkně popsáno: Mezi přednosti turbín patří malé množství pohyblivých součástí, což přímo snižuje nároky na chlazení. Problémem turbín však zůstávají především extrémní nároky na chlazení. :-)

Vana666
14. března • 18:18

Nj, typické marketingové žvásty PR "odborníků ". I obyčejné turbo v autě má minimum pohyblivých dílů (bez regulace pouze jediný) a vůbec bych neřek že díky tomu jsou u něj taky minimální nároky na chlazení a mazání.
Spíše myslím že u Jaguaru přestřelili když představili prakticky nefunkční protoyp s turbínama, protože turbíny v autě se v minulosti zkoušely neúspěšně už vícekrát. Problém byl většinou nízká účinnost spojená s produkcí velkého ztrátového tepla.
No třeba se ještě vytáhnou ....

fata4
14. března • 23:11

"protože turbíny v autě se v minulosti zkoušely neúspěšně už vícekrát" to máš pravdu, ale v případě Jaguaru slouží k dobíjení. Nikoliv k pohonu jak zmiňuješ.

Stanik
26. března • 15:30

To je téměř to samé, protože při tak velkém výkonu (spotřebě) elektromotorů, auto bez dobíjení jen na baterky daleko nedojede.

Vana666
15. března • 8:30

a ještě bych doplnil že se při představení vozu Jaguar chlubil spotřebou tuším 1,6 ltr/100km a emisema snad pod 30 g CO2. Proto vůbec netuším proč by měl být problém uchladit spálení necelých dvou litrů benzínu během sta kilometrů.
Takže mě napadá jestli to všechno není nakonec jen velký podvod

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
vztekloun
16. července • 17:43

benzinu?? proboha mohl by jste mi rict z jakeho duvodu by jste lil benzin do plynove turbiny? 1,6l je pouze prepocet aby tomu rozumnel i laik - bohuzel nekteri nepochopily.
plynova turbina ma mnoho kladnych vlastnosti pro kombinaci s generatorem na vyrobu el. proudu. az se vyladi teplota vystupu tak se muze cela Tesla, Prius a dalsi hracky zahrabat.

Vana666
3. března • 13:12

Zrovna jsem nalistoval tohle staré téma a zajímalo by mě jak by vztekloun zhodnotil další vývoj a ladění teploty výstupu v následujících dvapůl letech. Něco mi říká, že pravdu jsem měl od samého začátku já

Fantomas
15. března • 17:09

Pokud tvrdili 1,6 litru, tak to nás tahali za fusekli. Neumím si představit to "množství" výkonu vyrobeného z 1,6 litru. To auto by jistě jelo jako vítr :-))

Vana666
15. března • 7:06

leč problémy s vysokou produkcí tepla tj.nízkou účinností jsou zřejmě společné všem

Doporučujeme

Články odjinud